Délmagyar logó

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 10°C | 21°C Még több cikk.

Elköszönt az Ikesz a Skodától

Szeged - Békés és tervezett márkakereskedő-váltás történt Szegeden, a 19 éve Skoda-szalont üzemeltető Ikesztől december elsejétől a Porsche Szeged veszi át a forgalmazást.
Az Ikesz ügyvezetőjének hete a pakolás, no meg a tárgyalások jegyében telt, s az utóbbi azért fontos, mert végig beszélő viszony maradt, mind a generálimportőr Porsche Hungáriával, mind a Skodát továbbvivő megyei márkakereskedővel, a Porsche Szegeddel.

– A készleteket megvásárolták, ebből nem volt vita, az ügyfelek kiszolgálásának folytonosságát pedig hasonlóan ítéljük meg – mondja Nagy Attila, az Ikesz ügyvezetője. Nem a márkával, nem az importőrrel volt baj, hanem a helyi gazdasági környezettel, amelyet a válság az országos átlagnál is erősebben sújt. Országosan sikeres flottaautó a Skoda, de a szegedi nagy szolgáltatók más érdekeltségűek, a helyi versenyszféra meg nem jelent érdemi vásárlóerőt ezen a területen.

Nagy Attila: a Skoda megy, az Ikesz és a márkafüggetlen szervíz marad. Fotók: Karnok Csaba
Nagy Attila: a Skoda megy, az Ikesz és a márkafüggetlen szerviz marad.
Fotók: Karnok Csaba

Kedden adták át az utolsó autókat, két Octaviát, korábbi céges ügyfelüknek, magánszemély vásárló mára alig maradt – az idei félszáz autó 80 százaléka úgynevezett flottaeladás volt. Ez a szűk ötven új autó 2005-2006 táján 550 volt, ehhez jött még 650 használt gépkocsi, akkor máshogy pörgött a – frankhitelekkel is erősen támogatott – piac. Meg a szerviz is, a csúcson 300 autós flottát kezeltek egy biztonsági cég megrendelésére, kihelyezett budapesti telephellyel.

Nagy Attila hangsúlyozza, ő adta vissza a márkát, ami többet érdemel annál, mint amire anyagi erejéből futná. Egy két évig talán tudná még vinni, de nem látja megnyugtatónak a jövőt, így érzi tisztességesnek. Abba pedig bele sem akar gondolni, mi történik, ha nem használt autószalont vásárol egykor a Skodának, hanem üvegpalotát épít, svájci frank hitelből.

Folytonosság

Az értékesítő, Bokros Róbert átmegy a Porsche Szegedhez, ami egyféle garanciája a folytonosságnak. A héten már azt mondták a betérő potenciális vásárlóknak, hogy jöjjenek vissza szombaton, de akkor már a Sárosi utcában keressék az értékesítőt. 

Márkafüggetlen szervizként működik tovább az Ikesz a Dorozsmai úton, teljes körű biztosítási ügyintézéssel, a karosszériamunkától a fényezésig – de profiljukba vág a használt autók forgalmazása is. És természetesem marad a Kossuth Lajos sugárúti vizsgabázis, ami mindvégig zavartalanul üzemelt a Skoda 19 éve alatt. Mára persze növekedett a versenytársak száma, a kezdetekben 4 helyen lehetett vizsgáztatni, ma közel harminc vállalkozásnak van erre jogosultsága.

– Egy szint alá nem lehet menni, mert úgy járunk, hogy a rokonunkat gázolja el a vizsgán átsegített autó – mondja Nagy Attila, utalva arra, hogy a több vizsgáztató nem jelent nagyobb szigorúságot. Kicsit olyan is ez a szegmens, mint a családi ezüst, amihez hozzá lehet(ett) nyúlni a nehezebb időkben, amire volt is példa, de hosszú távon ez nem megoldás.

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. maci53 2012. december 09. 19:18
    „A Porsche Bank is megér egy misét,amikor elkezdték Tárkánynál a o Ft hitelt.”
  • 30. DMagóg 2012. december 03. 11:18
    „27.bringa26 2012.12.02. 20:38: "22. DMagóg 2012.12.02. 09:38 Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. = IKESZ."
    Hálásan köszönöm!
    Látom, Te azt is tudod, hogy helyesen IKESZ, s nem Ikesz!”
  • 29. kormoska 2012. december 03. 10:41
    „Emberek,rájöttem valamire!!
    A Lukrécia nevű trollunk hímnemű:-).....
    Csodálkoztam volna ha nő filozofál itt a sperrdifiről és a fronthajtásról.
    Azt eddig is tudtam,hogy mindenhez mindenkinél jobban ért.De hogy a kocsikról is ennyit tud.....,ő egy új kategória: Szupertroll!”
  • 28. kormoska 2012. december 03. 10:29
    „Régi szép idők,mi is vettünk ott Skodát,még 2006-ban.Igaza van Nagy Attilának!Itt be kellett fejezni.
    A magánvásárlások száma a 0% felé konvergál,a jó hitelek meg eltűntek.
    A flották tartják felszínen a kereskedőket,meg a garanciás szervizelés!
    Szegeden a nagy szolgáltató cégek zömmel francia érdekeltségűek,és a PSA csoporttól választanak járműveket.
    A Skodák értékarányosabbak mint egy VW,de szerintem a Sárosi utcában csak egy sarok jut majd nekik”
  • 27. bringa26 2012. december 02. 20:38
    „22. DMagóg 2012.12.02. 09:38

    Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. = IKESZ.”
  • 26. komlodi 2012. december 02. 19:57
    „Milyen haszon???? Már nem 2007-et írunk! Haszon!!! HAHAHAHAHAHA! Alamizsna és küzdelem a létért!
    Mellesleg ez egy nagyon korrekt cikk, korrekt emberekről, akik partnerként kezelik egymást. Végre egy ember és egy cég, aki nem "köpköd" egymásra. Nyilván egy olyan "multi", mint a Porsche Hungária megteheti, hogy veszteséggel tart meg egy márkát. Ugyanezt egy magán befektető nem teheti meg. Hülye lenne a saját pénzét tömni egy bizonyos határon túl egy veszteséges cégbe. A Skoda a VW konszern autója. Pont úgy, mint a Seat. Ők gyártják! Ébresztő! Miről beszélsz???”
  • 25. Figyelő 2012. december 02. 16:34
    „Ma találkoztam egy volt Porsche dolgozóval.
    Ő másként tudja ezt az elköszönést.
    Ez - szerinte - egy tudatos monopol építés a Porsche részéről.
    Eleinte a SEAT kereskedőket, majd a kisebb városokban a VW kereskedőket léptette le, most a SKODA lett a következő.
    Az sem kizárt, hogy a szentesi SKODA márkakereskedő lesz a következő, amelyik elköszön a márkától.
    Ezzel gyakorlatilag egy cég - birodalom - kizárólagos joga lesz, lett az AUDI; a VW; a SEAT és a SKODA importálása, és belföldi értékesítése, a haszon így náluk marad!
    Erről szól ez a történet.

    Mi marad a magyarnak, ha új autót akar vásárolni?
    Ki kell menni a külföldi kereskedőhöz és ott kell megvenni - viszonylag sok pénzt lehet megtakarítani még új autó esetében is.”
  • 24. rózsakert 2012. december 02. 12:15
    „17.Mike3 2012.12.01. 14:48

    Legyen...majd egyszer ha hunnai felé megyek...írok email..és kipróbáljuk...mondjuk legyen a hó magassága 15 cm.....az már a kocsim hasmagasságának a fele...kipróbáljuk....és a csak 4 kerékkel...minden difit és egyebet kikapcsolok...most már izgaz a dolog...leeht, hogy itt sok a rössz sofőr...de vannak vicces látványok télem...habár itt a hóeltakarítás nem hunniai mértékű és minőségű.”
  • 23. bánki 2012. december 02. 09:48
    „Többszö9r vásár63t4n2 a4tót az 2esztő3 +s a Szentgyörgyitől, nem a márka hanem a személyek játszanak, beleértve a ,,dolgozókat" is.”
  • 22. DMagóg 2012. december 02. 09:38
    „Mit jelent az Ikesz? Rövidítés, mozaik szó?”
  • 21. Horthyszobor 2012. december 02. 07:59
    „A Lombarddal is valami baj van... Ők voltak a fő finanszírozók.
    Bokros Robival meg jó vásárt csinálta Porsche, ügyes értékesítő, és jófej!
    Autópályán rendszeresen BMW-t látok lerobbanva... Más nem jellemző. Valami nem jó az elektronikájukban.”
  • 20. SunCityZs 2012. december 01. 19:44
    „17. Mike3 2012.12.01. 14:48

    15: Ezek szerint te még életedben nem vezettél komoly autót :) ?????????????????????

    De Te sem! Ne akard már bemesélni, hogy minden BMW sperr difivel van ellátva!
    Meg alpin sport mi? Gagyi vagy öregem, nem kicsit!
    Hidd el, tudom miről beszélek.
    Csücsülj vissza Skodridba, és álmodozz még egy kicsit a BMW-ről....”
  • 19. bertife 2012. december 01. 18:37
    „Én is vettem új autót szalonban.
    1 db banki szakember sem volt ott.
    A szalon dolgozói beszélték rá az embereket a hitelre!!
    Én kp-ra vettem,de engem is próbált 1 ilyen hernyó rábeszélni,hogy legalább az autó árának a felét vegyem hitelre (svájci frank) és a maradék pénzem forgassam meg a bankban, jobban járok.
    Nem szóltam semmit csak magamban mormogtam: <moderálva> kéne megforgatni,te büdös tahó....
    Lám az élet engem igazolt!!”
  • 18. lukrecia 2012. december 01. 16:16
    „17? talán ne magyarázd meg nekem a sperr diffi lényegét , mert csak böffenésként leírnám , több diffit , automata váltót, motort, láttam belülről mint te kívülről,---- :))”
  • 17. Mike3 2012. december 01. 14:48
    „15: Ezek szerint te még életedben nem vezettél komoly autót :) Sajnálom :) Egyébként nem írtam, hogy szakmabeli vagyok. Hozod a formádat te kis alma :) Azok, akik tudják mi fán terem az autó, vinnyogva röhögnek most rajtad :)
    16: Sperr, Michelin Alpin sport, meg a hárombetűsök hadserege. Én ezekre esküszöm. Az pedig külön móka, hogy gázzal is lehet kormányozni, de ezt csak rutinosoknak! Lukrécia kedvéért: a sperr az az önzáró differenciálmű.”
  • 16. rózsakert 2012. december 01. 14:27
    „14.Mike3 2012.12.01. 14:14

    hát??????? azért láttam már karón varjút---meg sok-sok buta nem suv bmw-t a hóban...hát????? nem győztem őket ledudálni a szélső sávba....itt a szerpentineken meg ha elakadt autó van--- vagy merci vagy bömös...nem az x-kre gondoltam.”
  • 15. lukrecia 2012. december 01. 14:22
    „"Télen a létező legrosszabb a fronthajtás egyébként." Nagy szakmabeli vagy barátom:))”
  • 14. Mike3 2012. december 01. 14:14
    „13 Rózsakert
    Bárkit állva hagyok a hóban BMW-vel, nem ezért cserélek. Hanem azért mert elegem van a feltünésből illetve szentimántális okok is bejátszanak.
    Télen a létező legrosszabb a fronthajtás egyébként.”
  • 13. rózsakert 2012. december 01. 14:02
    „12.Mike3 2012.12.01. 13:52

    Jön a tél....jobb is lesz a hátsókerekes bmw helxett az elsőkerék meghajtás---bár én továbbra is a 4x4-ben hiszek.

    porsche szeged-2007-es t5 vétel....új-adnak egy liter olajat--majd kell utántölteni----mondom--ne vicceljenek már....vadi új -csúcsmotornál?????ja és 12ezernél ki is írta..olaj kampo.....vicc----------soha többet vw---az ár irreálisan magas---használtan sem tartja az árát jobban-még jó, hogy ukránok megvették....ott hunniában csak majdnem ingyért vették volna meg...........szervíz is megér egy misét......olaj 6400ft+ áfa literje...ugyan az a minőség nagykerben harmadáron...

    de a csúcs a használtkocsim volt...megegyeztünk beszámításban....szerencsére azonnal írattam egy papírt,hogy mennyiért veszik be...2 hétre rá , megint átnézték-a kocsi gyakorlatilag ment 100km-t közúton , és már 200 ezer ft értékű hibát találtak.......persze a papír a kezemben....de ha nincs megírva ????????????? ááááááááááááááá

    szerintem a nayg számok törvénye miatt mindenhol lehet hibát találni........a karosszéri hibámra ők mondtak 150 ezret....és 25000 meg lett csinálva...ez van!

    skodám csak 105 l-es volt--nem ismerem----egy biztos , az engem érdeklő autók itt hunniához képest 30-40%-kal olcsóbbak.”
  • 12. Mike3 2012. december 01. 13:52
    „MW2012

    Nem vagyok szakmabeli és nem vagyok partnerük. A családom tőlük vett jópár autót.
    Az árakról nem akarok vitázni. Mi mindig náluk tudtuk a legolcsóbban megvenni a kocsit. Az egyik barátom vette a fáradtságot és végigzsarolta az ország Skoda kereskedéseit egymás ajánlataival. Az Ikesz jött ki győztesen. A koma egyébjént budapestiként vásárolt itt autót.
    A kötelező szervíz mindenhol drága. Gondolom tisztában vagy vele, hogy az anyagokat, alkatrészek árát lista határozza meg és a munka típusok ráfordítási ideje is szabott. Tehát ha kerékcsapágyat cserélsz, akkor is fél órát számlázol ha 1 napot szívtál a felrohadt kerékagy csavarral. Szóval foglalmam sincs, hogy miről beszélsz!

    A Porsche-nál amikor legutóbb jártam egy <moderálva> kötelező szervíz miatt, érdekes dolog történt. Ugyanis a fűtés keverőgombját fordítva rakták vissza. Amikor visszamentem, minden áron el akartak nekem adni egy új modult, mert hogy amaz "el van törve". Szerencsére engem elég nehéz rábeszélni ilyen dolgokra, így végül csak össze lehetett rakni rendesen is azt az autót.

    Na mindegy. Nem akarok én itt parttalan vitát folytatni, mert úgyis legyőzöl a rutinoddal :)”
31 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Könnyebb megszabadulni az autótól, mint a hitelt törleszteni

Az egykor hitelre vásárolt autó rohamosan veszti el az értékét, miközben a törlesztőrészleteket alig… Tovább olvasom