Délmagyar logó

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 10°C | 16°C Még több cikk.

Eltűnőben a márkahűség: megfontoltabban vásárolunk használt autót

Csongrád megye - Nem a dízelbotrány, a magasabb karbantartási költség tereli a használt autók vásárlóit a benzinüzemű kocsik felé. A legnyugodtabban akkor alhatunk, ha márkakereskedőnél vásárolunk új árába beszámított használt kocsit.
Jó tanácsok
Használt kocsik esetében nem árt az óvatosság, öt pontban összefoglaltuk, hogyan kerülheti el a kellemetlenséget:
1. Válasszon megbízható értékesítő partnert.
2. Ne vegyen ismeretlen előéletű autót.
3. Ne dőljön be az irreálisan alacsony futásteljesítménynek.
4. Ne írjon alá idegen nyelvű adásvételi szerződést, ha a külföldi tulajdonos nincs jelen.
5. Vásároljon garanciával rendelkező használt autót.
– Eltűntek a piacról a 2-6 éves magyarországi használt autók, de ez várható volt, hiszen a válság után padlót fogott az újak értékesítése – mondja Horváth Csaba, a szegedi W-Autó üzletvezetője. Megtudjuk, nincs már július-augusztusi holtszezon a használt autók piacán, ahogy a január-február sem az, csak a nagy hideg és a hó az „ellenség".

Olvasói használtautó-vásárlási szokásaira volt kíváncsi a Totalcar és a JóAutók.hu közös kérdőíve. A 16 ezer 300 válaszadó kétharmada még soha nem vett új autót. A felmérésben részt vevők egyharmada 3-5 évente cserél autót, 45 százalékuk csupán 9-10 évente.

Nem múlt el nyom nélkül a dízelbotrány: 12 ezren inkább benzines autót vennének, és kevesebb mint 3 ezren választanának dízelt.

Horváth Csaba árnyalja a szakportál megállapítását dízelügyben, szerinte a nagyobb karbantartási költségek miatt óvakodnak a vásárlók a gázolajüzemű autóktól. – Drága mulatság, ha cserélni kell a nagynyomású szivattyút vagy a porlasztócsúcsokat, és 10 dízelmotorból 9-nek már kettős tömegű a lendkereke, és annak cseréje 200-250 ezer forintról indul – hangsúlyozza a szakember.

Meglepő, hogy a válaszadóknak csak 12 százaléka figyel a fenntartási költségekre, mielőtt dönt. Új megközelítésről árulkodik, hogy már nem vagyunk szerelmesei egy-egy márkának, ha használtautó-vásárlásban gondolkozunk. Több mint tizenkétezren vállalták fel, hogy nem márkát választanak, amikor autót vesznek.
Horváth Csaba egy potenciális vevőnek beszél az autóról. Fotó: Vadasi Roland
Horváth Csaba egy potenciális vevőnek beszél az autóról. Fotó: Vadasi Roland

A válaszadók harmada a megbízhatóságot tartja a legfontosabbnak, ezután következik a praktikum, a térkínálat és a használati érték. Majd következnek azok,  akik a formára, a presztízsre építenek, és kevesebb mint 800-an gondolták úgy, fontos, melyik országban készült az autó. Vagyis ahogy a német vásárlónak nincs gondja a Győrben készült Audival vagy a kecskeméti Mercedesszel, nekünk sem azzal, hogy számos márka Törökországban rakja össze az autóit.

Jellemzőbb, hogy fejben tartunk néhány márkát, modellt, és ezek közül keressük a megfelelő állapotú autót – a válaszadóknak csak tíz százaléka gondolja úgy, a kínálkozó jó vételre le kell csapnia. Megfontolt a vevők közel kétharmada, ők az autó állapotát, szerviztörténetét nézik. Meglepően hátul végzett az ár, mindössze 5 százaléknak a legfontosabb, és az sem papírforma válasz, hogy kevesen figyelik a futásteljesítményt, illetve az autó korát. Ársávban egyébként a megkérdezettek 16 százaléka fél- és egymillió forint között keresgél, míg 1 és 3 millió forint között 56 százalék nézelődik.

Állapotfelméréssel kezd a C-Mobil, amikor egy használt autót beszámít az új árába, és ha azt mutatja a számítógép, hogy tekerték a kilométerórát, nem veszik be az autót, legyen bármilyen régi, visszajáró az ügyfél. A nagyobb értékű és alaposan átvizsgált és dokumentált BMW-kre külön Premium Selection ajánlatuk van, 12 hónapos jótállással.
Vass Attila: Tudni kell nemet mondani. Fotó: Vadasi Roland
Vass Attila: Tudni kell nemet mondani. Fotó: Vadasi Roland

Elérhetőbb autókat is forgalmaznak használtan, így Opel- és Peugeot-modellek is sorakoznak az udvaron. – Minden 10 új kocsira jut legalább hat beszámítás, és minden második vevő, aki nálunk vásárol használtat, beszámíttatja nálunk a régit – mondja egy szuszra Vass Attila használtautó-értékesítő. Megtudjuk, hogy az általa eladott 450 használt kocsiból kevesebb mint 10-nél merült fel valamilyen műszaki probléma, és volt rá példa, hogy a békesség kedvéért inkább visszavették az autót, holott jogilag nem az ő saruk volt a hiba.

– Tudni kell azt mondani egy autóra, hogy nem kell semennyiért, ám ez nem feltétlenül korfüggő – hangsúlyozza a szakember. Egy bácsi 30 éves, 190-es Mercedes beszámításán gondolkozott, 300 ezer forint körüli áron, de végül nem tért vissza. – Kár, bármelyik fiatal szerelő kolléga szívesen beleült volna a makulátlan állapotú, benzinüzemű, még karburátoros autóba – mondja Vass Attila.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Különleges pedált kapott a Nissan új Leaf-modellje

Különleges pedált kapott a Nissan új Leaf-modellje
Gyorsabban töltődik, hosszabb távot tesz meg és nagyobb is, mint elődje. Az e-pedállal tud majd gyorsítani, lassítani és megállni is az autó sofőrje. Tovább olvasom