Délmagyar logó

2017. 12. 15. péntek - Valér 6°C | 13°C Még több cikk.

Ford gazdaságos: literes motort kap a Focus

125 lóerőt is tud a Ford új egyliteres benzinnmotorja, így a Focusba is tökéletesen elég, miközben csupán 5 litert fogyaszt.

A németországi Saarlouisban megkezdődött az 1,0 literes EcoBoost turbó benzin motorral szerelt Ford Focus gyártása, amely a márka eddigi leggazdaságosabb benzinmotoros modellje: a 100 lóerős változat fogyasztása 4,8 l/100 km, CO2-kibocsátása 109 g/km, míg a 125 lóerős verzió fogyasztása 5,0 liter, a CO2 pedig 114 g/km. Az 1,0 literes motor 2012-ben más Ford modellekben is megjelenik majd, többek közt a C-MAX-ban és a vadonatúj B-MAX-ban.

A Focus 1.0 EcoBoost a dízelmotorokéhoz fogható forgatónyomatékot produkál: az 1400 és 4500 1/perc közti fordulatszám-tartományban tekintélyes, 170 Nm nyomatékot ad le.


– Az első Focus 1.0 EcoBoost gyártása fontos mérföldkő a Ford számára – fogalmaz Stephen Odell, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. Alig néhány évvel ezelőtt még lehetetlennek tűnt volna egy kicsi és takarékos motor kifejlesztése, ami egy Focus méretű autóban is megfelelő teljesítményt és vezetési élményt biztosít.

Az új erőforrás a Ford kölni motorgyárában készül. A vállalat 134 millió eurós beruházással építette meg az üzem különleges, hi-tech szerelőszalagját, amelyen a motor „megszületik". A blokk gyártása még ebben az évben megkezdődik a romániai Craiovában is, így az európai kapacitás eléri majd az évi 700 ezer darabot is.


Az 1,0 literes motor jó példa arra, milyen mértékben képes a Ford – és a teljes autóipar – tovább tökéletesíteni a belső égésű motorok több mint egy évszázados technológiáját. A híres T Modell 2,9 literes motorja például 11,3 litert fogyasztott 100 kilométeren, teljesítménye azonban mindössze 20 lóerő volt – ám ezek az adatok akkoriban tiszteletet parancsoltak. 1976-ban az első generációs Ford Fiesta 957 cm3-es blokkjának lökettérfogata nagyjából megegyezett az 1,0 literes EcoBoost erőforráséval. Csakhogy az EcoBoost 64 százalékkal több teljesítményt ad le, és 38 százalékkal kevesebbet fogyaszt.

A motor fejlesztését a Ford európai mérnökei végezték, köztük az aacheni Európai Kutatási és Modern Tervezőközpont és az angliai Dunton Műszaki Központ munkatársai. A márka 6500 főt foglalkoztató saarlouisi üzeme egyébiránt 2010-ben ünnepelte működésének 40. évfordulóját; ez a létesítmény a Ford első igazi világautója, az új Focus gyártásának központi üzeme Európában. Az itt gyártott legelső modell egyébként a Ford Escort Mk1 volt.

Olvasóink írták

  • 1. lukrecia 2012. február 07. 11:37
    „Kozvetlen benzinbefecskendezes, retegelt keverekkepzes, turboval jol feltoltott hengerek, teljesen computer altal iranyitott valtoztathato szelepvezerles. Valtoztathato geometriaju vizpumpa, turbo. Elektromos kormanyszervo .
    Orszaguton valoban tarthato a mert ertek.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Üzemanyagcella-technológiát fejleszt a Suzuki egy brit céggel

Üzemanyagcella-technológiai fejlesztésre közös vállalatot alakít a japán Suzuki autó- és… Tovább olvasom