Délmagyar logó

2017. 05. 30. kedd - Janka, Zsanett 14°C | 29°C Még több cikk.

Generációváltás a BMW X3-as modellnél

Generációváltáshoz érkezett a BMW X3: az első „Sport Activity Vechicle" utolsó példánya a napokban készült el a BMW osztrák partnerének, a modellt 2004 óta gyártó Magna Steyr üzemében, az új modell gyártása pedig szeptember elején már meg is kezdődött a dél-karolinai Spartanburgban. Hozzánk novemberben érkezik.

Az új BMW X3 várhatóan folytatja elődje sikereit, amelyből a gyártás hét éve során összesen 614 ezer 824 darabot értékesítettek világszerte. A modell Magyarországon is népszerű volt, közel ezer új és BMW Premium Selection X3-ast értékesítettek a hivatalos BMW márkakereskedések.

A korábbi modell utolsó  legyártott példánya egy cinóbervörös BMW X3 xDrive35d, amelyet a Magna Steyr szolgálati autónak használ majd. A gyártósort utolsó előttiként elhagyó autó pedig egy teljes mentőfelszereltséggel ellátott X3 xDrive20d, amelyet a gyártó egy jótékonysági szervezetnek adományoz – a BMW X3 mentőváltozatai éveken keresztül segítették Nyugat-Európa rendőreit és orvosait az életmentésében.

Ilyen lett és ilyen volt a BMW X3.
Az utolsó két darab BMW X3-as.

A 2004-ben bemutatott X3-as kedvelt jármű volt mind az ügyfelek, mind a szakma körében, köszönhetően BMW xDrive intelligens összkerékhajtásának, menetdinamikai tulajdonságainak és változatos belső terének. A BMW csoport saját fejlesztésű összkerékhajtási rendszerével felszerelt modellt számos díjjal is elismerték: az Auto Bild Allrad és az Off Road magazin olvasói az X3-ast két alkalommal is megszavazták az „Év összkerékmeghajtású autójának", a J.D. Power piackutató intézet vevőelégedettségi listájának élén állt, és éveken keresztül vezette a Német Autóklub (ADAC) megbízhatósági rangsorát is.

Gyártósoron az új X3-as.
Gyártósoron az új X3-as.
Az új generációs X3-asnak jelentős konkurenciával szemben kell majd megállnia helyét, azonban a kategóriában nyújtott legjobb teljesítménynek, valamint a BMW EfficientDynamics koncepciónak köszönhetően példásan alacsony üzemanyag-fogyasztásának hála, valószínűleg sikerül megőriznie előkelő piaci helyét. A modellben teljesen új fejlesztésű felfüggesztés kapott helyet. A megnövelt, 550 és 1600 liter között variálható rakodótér pedig a szegmensben kínált modellek közt a legnagyobb méretű. A járműbe ezeken túl olyan innovatív extrák rendelhetőek, mint a BMW ConnectedDrive rendszer által biztosított vezetést segítő rendszerek, internetelérés vagy a szélvédőkijelző (Head-Up Display).

Az új BMW X3-ast elődjéhez eltérően a BMW Észak-Amerikában található, spartanburgi gyáregységében gyártják majd, az X5 és X6 modellek mellett. Köszönhetően a közelmúlt 750 millió dolláros beruházásának, az üzem gyártási kapacitása évi 200 ezer darabra emelkedett.

Az új X3-as.
Az új X3-as.

Az X3-as első generációját korábban gyártó osztrák Magna Steyr és a BMW együttműködése továbbra is folytatódik, a MINI új modelljét, az öszkerékmeghajtással is rendelhető Countrymant ugyanis már gyártják a grazi üzemben.

Az új BMW X3 piaci bevezetése 2010 novemberében lesz Magyarországon.

Olvasóink írták

  • 3. Mike3 2010. szeptember 25. 15:54
    „ez az autó teljesen értelmetlen. meg egy kicsit "nem volt pénzem x5-re" szagú is”
  • 2. lamatic 2010. szeptember 22. 13:38
    „.í.”
  • 1. KolompárRómeó 2010. szeptember 20. 09:22
    „(X)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Beérett a hibridtechnika: gördülékeny a Toyota Auris

Gyorsan megérkezett hozzánk az Auris Hibrid, a Toyota Prius műszaki felépítést követő fullhibrid autóval Európát célozta meg a márka. Tovább olvasom