Délmagyar logó

2017. 11. 25. szombat - Katalin 3°C | 12°C Még több cikk.

Javított kiadás: VW Up! az országúton

Ha nem is teszteltük, városban mindenesetre megfuttattuk nemrégiben a Volkswagen legújabb és legkisebb üdvöskéjét, az up! névre hallgató mini autót, amelyet ezúttal országúton is kipróbáltunk. Nagyobb, mint gondolnánk, s eközben dicséretesen takarékos is.

A csapatszállító járműről a katonaviselt embernek nem feltétlenül a VW up! méretű autó jut eszébe, ettől függetlenül a kocsi csapatot szállított, mégpedig labdarúgót. Azért elővigyázatosságból három Messire hasonlító játékost választottam magam mellé, a Déli-Apró Tápé nagypályás (hetedosztályú) focicsapatából, amikor Tompára indultunk – ezúttal természetesen az alkatban, s nem a tudásban volt a több hasonlatosság. Úgy alakult, hogy a kocsiban ülők közül mindenki kezdett, s egyáltalán nem akadt elgémberedett végtagú játékos közöttünk.

Ez a autó nem feltétlenül száguldásra termett, de szépen vitte a 110-et is a Bajai úton, sokkal többel az aszfalt minősége, illetve a megemelkedett szabálysértési bírás miatt sem próbálkoztunk. A felfüggesztés, így telekocsival inkább a kényelmeshez, mint a sportoshoz tűnt közelebbinek, de rendben volt mind az egyenes futás, mint a kanyarstabilitás. A fékeket nem igazán kínoztuk, a kormány viszont jól reagált, s a tempósabb kanyarokban is könnyű volt íven tartani az autót.

Országúton is otthon: Volkswagen up!  A szerző fotói  (galéria)

Ezúttal kicsit több időnk volt, mint az első alkalommal, s jobban belemélyedtünk a fedélzeti számítógép és a navigációs rendszer rejtelmeibe. Minden egyszerű, nagyon logikus és könnyen kezelhető, nem kell kézikönyv a tanuláshoz. Tényleg minden információ megtalálható, ha például valaki a vízhőfokmérőt hiányolja, akár óra képében is odavarázsolhatja a nem is olyan kicsi képernyőre.

A navigációs rendszer is nagyon rendben van, negyedikes lányom elsőre elboldogult vele, s a végső úti cél mellé még közbenső állomást is sikerült beszerkesztenie. Ráadásul a térképen patika CBA, kiskocsma éppen úgy ott van, mint ahogy a temető mellett elhaladva, mutatja a rendszer, hogy ez a parcella itt a szerbeké, a következő meg az evangélikusoké. És persze ráférnek még a benzinkutak is, néha már az az érzése a vezetőnek, hogy a kevesebb több lenne, mert ha minden gimnáziumot teljes névvel megtalálunk, akkor nem nagyon látszik az utcanév.

Országúton is otthon: Volkswagen up!  A szerző fotói  (galéria)

A fedélzeti számítógép is nagy tudású, mi a fogyasztásmérő szekcióval ismerkedtünk meg alaposabban. Tompáról Szegedre három felnőttel és 80 km-es átlagtempóval pontosan 3,8 literes fogyasztást produkált az Up! - ami több mint dicséretes. Ebben volt egy hosszú, tompai városi szakasz, egy mórahalmi tranzit, vagyis gyakran mutatott száznál is többet a kilométeróra egy-egy előzésnél. Mindez azért kiemelendő, mert nem fogyasztási rekordra törő extrém óvatos, hanem teljesen hétköznapi használat mellett érte el az autó könnyedén a négy liter alatti fogyasztást – ráadásul benzinből.

Szóval, hamarosan érkezik a villanyos VW up!, de van azért abban valami, hogy akad még tartalék a normál üzemanyagot fogyasztó, hagyományos motorokban is. Mert jó a zéró kibocsátás, még jobb, ha megújuló energiából termeljük a villamos áramot, de költséghatékonyságban ma még a hagyományos megoldás a nyerő, így is szépen csökkenthető a károsanyag-kibocsátás.

Országúton is otthon: Volkswagen up!  A szerző fotói  (galéria)

Korábban írtuk:

Kis alapterületen alkottak nagyot a VW formatervezői, így méltó utódja lehet az alacsony fogyasztásáról elhíresült Lupónak a Volkswagen up! Az autó hozzánk is megérkezett, egy gyors városi körön ki is próbálhattuk.

A miniautó 3540 hosszú, 1640 mm széles és 1480 mm magas, amivel 430 mm-rel rövidebb, 40 mm-rel keskenyebb és 20 mm-rel magasabb a háromajtós Polónál – érthető hát, hogy felfele nyújtózkodtak a tervezők. A négy felnőttnek helyet kínáló utastérben 251 liter marad a csomagoknak, ez a hátsó ülések előrehajtásával 951-re növelhető. A kategória egyik leghosszabb tengelytávolsága és a messze előre beépített motor együtt gondoskodnak a jó helykihasználásról.

A négy felnőtt tejesen komolyan értendő, 180 centis negyedmagammal simán elvállalnék egy Szeged-Győr sztrádamenetet, persze, ha nem sofőrként, akkor inkább csak egy budapestit. Ezzel együtt azért inkább városi autó az up!, kellően fürge, jól vezethető, minden a helyén van és kissé szigorú racionalitása ellenére is tudja kényeztetni vezetőjét és utasait. Most még csak 3 ajtóval kínálják, de készen van már az ötajtós változat is.

Teszteltük: Volkswagen up! A szerző fotói (galéria)

Kétszer mért és egyszer vágott a márka ennél az autónál, s szerintem egy mérnökre egy – fékező funkcióval ellátott – közgazdász jutott. Viszont roppant költséghatékony lett az autó. Nem nagyon cifrázza sem belül, sem kívül, de szerethető. Az up-pal bemutatkozó egyliteres, háromhengeres turbómotor, 60 vagy 75 lóerős, egyelőre ötfokozatú kézi váltóval kínálják. Az átlagfogyasztás vegyes üzemben 4,5 (60 LE), illetve 4,6 l/100 km (75 LE).

Az egyszerre különleges és egyszerű kezelésű információs és navigációs rendszer az up! extrafelszereléseinek egyik különlegessége – ezt is kipróbálhattuk. Egy mutatós tartó jóvoltából a középkonzol tetejére illeszthető és persze bármikor levehető, hogy alkalmazásokat töltsünk fel rá. A Car Info menü többek között a fordulatszámról, a külső hőmérsékletről és az üzemanyag-fogyasztásról nyújt információkat, egy másik kiértékeli a jármű információkat, és hasznos tanácsokat ad a takarékos vezetésre. A Média menü segíti a központi zenekezelést, a maps + more navigáció utat mutat, és persze ott a Bluetooth-kapcsolat a mobiltelefonokhoz.Az Euro NCAP tesztelőit az up! felszereltsége, annyira meggyőzte, hogy öt csillagot kapott a mini. Pozitívan értékelték az alapfelszereltséget bővítő elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESP).

Galéria kép

Az Euro NCAP a járművek aktív biztonsági rendszereit is értékeli, az autó a városi vészfék-asszisztenséért a fogyasztóvédelmi szervezet „Advanced Award" különdíját is elnyerte.Az extrafelszerelésként rendelhető „City" vészfék-asszisztens az 5 és 30 kilométer/óra közötti sebességtartományban automatikusan lép működésbe. A szélvédő felső peremén elhelyezett lézerszenzor segítségével folyamatosan ellenőrzi az up! előtti 10 méteres távot, s már előre érzékeli az ütközés veszélyét. Amennyiben a vezető nem reagál időben, az autó először készenléti állapotba helyezi a fékrendszert, majd második fokozatként a vészfék-asszisztens is érzékenyebb üzemmódjára vált. Harmadik fokozataként a megállásig tartó, önműködő vészfékezés is aktiválódhat, vagy a vezető „nyúlós" fékezése esetén a rendszer automatikusan fokozza az intenzitását.

Teszteltük: Volkswagen up! A szerző fotói (galéria)

Az Opel Ampera/Chevrolet Volt mögött a Volkswagen up! a második legtöbb pontot kapta 2012-ben, a hétfőn kihirdetett Év Autója szavazáson A 23 országból származó, 58 tagú, autós újságírókból álló zsűrinél a bronzérmes Focust előzte. Az autó tényleg rendben van, s a konkurenciához mérten az ára is korrekt. A négy légzsákot és Isofix-előkészítést is tartalmazó alapváltozat ára alig több, mint 2,5 millió forint, ami ezzel a márkajelzéssel versenyképesnek minősíthető. Ez a take up! felszereltség, a csúcs white up! Az erősebb motorral és számos extrával, igaz, közel 3,4 millió forintért.

Olvasóink írták

  • 15. Linka11 2012. április 29. 07:19
    „Soha sem vennék olyan autót, amelyik már új korában annyi olajat eszik mint ha huszonöt éves lenne.Ha a VW így
    folytatja, csak az elvakult és hozzá nem értő emberek vesznek VW-t, azt is csak egyszer.”
  • 14. hahaha62 2012. április 17. 07:43
    „11.komlodi 2012.04.16. 16:36

    jujjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj....na ez így nem igaz---újan vettem és biza zabálja az olajat---szerviz brutál drága...naygkerben ugyanaz az olaj majdnem negyede---stb----úgy vettem meg az úJ autót-hogy 1 liter olajat adtak-hogy 10 ezer körül bele kell önteni....itt Szögedében----a fogyasztás sem volt egy csúcs----azért nem kéne fényezni---eladásnál már éppúgy nem tartja az árát ,mint bármelyik----EGY VOLT ÚJ VW AUTÓS TULAJ!!!---aki ismeri az igazságot.”
  • 13. lukrecia 2012. április 16. 20:24
    „Az uj Suzuki nagyon jo , joval kevesebb penzert.
    A Nissan Micra uj tipusa meg a Suzukihoz kepest is fapados. Bar megy az 1,2 es motorral is 170-t konnyeden.
    Ellenben a Volkswagen 1,6 s diesel motorja egy eromu a kicsi fogyasztas mellett.
    Tehat benzinesben Suzukit ajanlom, amugy meg 1,6 dieselt”
  • 12. gszlaszlo 2012. április 16. 18:34
    „a wolfsburg mezén jól mutat, de még mindig nincs élet a fabián túl...”
  • 11. komlodi 2012. április 16. 16:36
    „Van aki megteheti - van aki nem! Van akinek megéri - van akinek nem. Én sem venném meg, mert nekem picike, de szerintem aranyos kis kocsi. Attól, mert az emberek nagy része csóró, még nem rossz a kocsi. Fiattal összehasonlítani? ...vagy Daciaval? Váháháháháháháháháh....... Na hagyjuk már!
    Nekem is VW autóm van és 4 év alatt (a kocsi 8 éves) nem kellett olajat után tölteni. mondjuk kétévente szervizbe viszem, ahol kicserélik benne. Ja, és nem kókányékhoz, hanem a saját szervizébe, mert ott mobilitásgaranciát is kapok hozzá :-P”
  • 10. hahaha62 2012. április 16. 15:29
    „tartom--konkurencia árai akár 30%-kal vagy többel olcsóbbbak!!!!!!!!!!!!!!”
  • 9. Lámpion 2012. március 12. 08:25
    „Perverzió törpeautóval járni, amikor ennyi pénzért, ekkora fogyasztással, már normálisat is vehetünk.”
  • 8. aquila0126 2012. március 12. 08:14
    „A kedvenc márkám, de ezért a pénzért inkább egy Dacia Duster, vagy egy Fabia. Szerintem ez nagyon nem éri meg az árát.”
  • 7. racionalitás? 2012. március 12. 07:51
    „hopsz,,,,most láttam itt oldalt..nissan micra..2.5 misi.....JÓ ÁR??????????RÖHÖGNÖM KELL.....az olaj utántöltős népautónál.”
  • 6. Kaccat 2012. március 12. 05:56
    „Én még ilyen ronda műszerfalat nem láttam...
    Ezt nem nőknek tervezték az tuti... kívülről még csak-csak elmegy, de a belseje...
    Ez csak egy női megjegyzés volt, hogy maradjuk a racionalitás alapjain, elvégre nőknek szánták :D”
  • 5. SunCityZs 2012. március 11. 22:04
    „Miért kell éreztetni, hogy fizettek a cikkért? Persze Győrig négyen! Jó az ára? Mihez képest? LEsz belőle Skoda is, olcsóbban!”
  • 4. racionalitás? 2012. március 11. 21:47
    „tejesen komolyan ....MERT TELJESEN NEM BIZTOS???????
    HÁT...SZEMEZGESSÜNK...FIAT...EGY MILLÁVAL OLCSÓBBAN ÁRUL 1M-REL HOSSZABB 500L FELETTI CSOMAGTÉRREL AUTÓT....3 MISIÉRT LEEHT VENNI RENAULT FLUENCET........
    EHHEZ IS JÁR EGY LITER OLAJ-MINT A NEMRÉGEN ELADOTT-DE ÚJAN VETT T5-HÖZ?????

    nem szeretem az ilyen kis kocsikat .---befér a kocsim puttonyába !!!--......de a piacon szétnézve...tudok sokkal jobb ajánlatot...nem bántani akarom....csak ez a véleményem !!!”
  • 3. nyomdasz63 2012. március 11. 20:27
    „...a konkurenciához mérten az ára is korrekt.
    Az 5 ajtós konkurenciához? Korrekt?...khm.”
  • 2. lukrecia 2012. március 11. 20:09
    „András :---29.-e után igazán szépeket kell írnod. Az még hazai is lesz. :))”
  • 1. Mignon 2012. március 11. 19:59
    „18-25 eves hajadon lanyoknak valo ez a kocsi, olyan
    "gyakorlo"-nak, mielött egy normalis kocsit vesznek...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kötelező biztosítás: a dupláját fizeti, aki elmaradt

Minden nappal többe kerül a kötelező biztosítás azoknak, akik nem fizették be a díjat, s a biztosító felmondta a szerződésüket. Még nagyobb a "büntetés", ha kárt is okoznak... Tovább olvasom