Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Jól fut a Ford kis izomautója, a Fiesta ST

A forgalmazás első hat hónapjában közel 10 ezer megrendelés érkezett az új Fiesta ST modellre, s ez a várakozás kétszerese – a márka 15 százalékkal, napi 60 autóra emeli a 182 lóerős modellgyártási kapacitását a Kölnben.
A Ford növeli a rendkívül népszerű Fiesta ST izomautó gyártási kapacitását, miután az európai értékesítés első hat hónapjában a várt rendelésállomány kétszeresét regisztrálták. A modell márciusban jelent meg a márkakereskedésekben, és azóta közel 10 ezer megrendelés érkezett az autóra. A megnövekedett kereslet kiszolgálására a Ford 15 százalékkal, napi 60 autóra emeli a Fiesta ST gyártási kapacitását a kölni összeszerelő üzemben. A legtöbb megrendelés az Egyesült Királyságból érkezett; a brit vevők vásárolták meg az Európában értékesített Fiesta ST modellek 56 százalékát. A rendelési lista második és harmadik helyén Németország és Svájc áll, s ez a három piac teszi ki az európai eladások több mint 87 százalékát.

– A vásárlóközönség és a sajtó egyaránt jól fogadta a Fiesta ST-t. Az autó klasszikussá vált, és hatalmas iránta az érdeklődés – avat be Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért és értékesítésért felelős alelnöke. „Mindent megteszünk azért, hogy a termelés felpörgetésével kielégíthessük a megnövekedett igényeket."


Az új Fiesta ST számos elismerést kapott az autós médiától:

- A BBC Top Gear (Egyesült Királyság) összehasonlító tesztjén a Fiesta ST jobbnak bizonyult a Peugeot 208 GTi és a Renaultsport Clio modelleknél: “A Fiesta ST tulajdonságai – a kormányzás, az autó uralhatósága és reakciói – hibátlanok". A világszerte népszerű autós szakíró és műsorvezető, Jeremy Clarkson mondta: őszintén szólva hosszú ideje nem vezettem már olyan autót, ami ennyire meglepő és szerethető lett volna.

- Az Auto Bild (Németország) értékelésében a Fiesta ST megelőzte a Seat Ibiza Cuprát: “hangos, egyszerű, megfizethető; ha akarjuk, akkor pimasz, és ha kell, nagyon gyors."

- A Motorsport (Franciaország) az Abarth Punto Evo Supersport, a Peugeot 208 GTi és a Renaultsport Clio modellekkel hasonlította össze a Fiesta ST-t, és a versengésből a Ford került ki győztesen: “Milyen egy vérbeli GTI? Ifjúi lélek lobog benne, játékos és élénk, ugyanakkor precízen irányítható. A Fiesta ST pedig pontosan ilyen."

Az új Fiesta ST kormányművét, futóművét, fékrendszerét a mérnökök a nagy teljesítményhez hangolták. Az 1,6 literes, 182 lóerős és 240 Nm forgatónyomatékú EcoBoost benzinmotorral hajtott modell 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, üzemanyag-fogyasztása azonban csupán 5,9 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig mindössze 138 g/km.

Az új Fiesta ST eredményei már a 2012 nyara óta forgalmazott Focus ST sikerét idézik: 2013 első hat hónapjában négyezer eladott példánnyal a 250 lóerős, 2,0 literes EcoBoost motorral szerelt Focus ST volt Európa legkelendőbb izomautója.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Öt és fél milliárdért cserélt gazdát egy Ferrari

Példátlan, 27,5 millió dolláros áron kelt el egy nyitható tetejű, 1967-es Ferrari egy, a kaliforniai… Tovább olvasom