Délmagyar logó

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 36°C Még több cikk.

Jön a BMW 3-as kupéja és kabriója

A 2010-es modellévre megújuló a BMW 3-as Coupé és Cabrio modelleket célzott design, felfrissülő, bővülő motorpaletta, és innovatív felszereltség jellemzi. Magyarországon a márciusi gyártástól érhetők el. Az új motorváltozatok a Limousine és a Touring modellek kínálatában is megjelennek, a sorozat minden tagja teljesíti az EU5 kipufogógáz-szabvány előírásait.

A márka hajtásrendszerekre kifejlesztett innovatív megoldások segítségével a BMW 3-as sorozathoz dinamikus, egyben gazdaságos modellpalettát hozott létre. A vezetés élménye és a kedvező üzemanyag-fogyasztás jó példája a 320d EfficientDynamics Edition modell, amely az EU-tesztciklus során mért 100 kilométerenként mindössze 4,1 literes átlagfogyasztásával igen meggyőző.

Annak érdekében, hogy a rezgésmentes járás alacsony fordulatszám-tartományokon is megmaradjon, a BMW 320d EfficientDynamics Edition motorját a tervezők a centrifugális erő vezérelte röpsúlyos tömegközéppont-eltolás technikájával szerelték fel. Ez hatékonyan egyenlíti ki a motor forgó alkatrészei – elsősorban a főtengely és a hozzá csatlakozó lendkerék – kisebb kiegyensúlyozatlanságainak összegződéséből származó rezgéseket.

A berendezés a motor kettős tömegű lendkerekébe integráltan működik, s már a legalacsonyabb fordulatszám-tartományokon is akusztikailag jó teljesítmény-leadást biztosít. Ez késztetheti arra a vezetőt, hogy akár eggyel magasabb sebességi fokozatba kapcsolva közlekedjen, illetve mellőzze a megszokott visszaváltásokat.

A paletta a Coupé és a Cabrio modellek számára egy új alapmotorral, míg a Touring esetében egy új belépő dízellel bővül. A piaci bevezetésre mindkét karosszériaváltozatban megjelenik a 318i, melynek hajtásáról a 105 kW/143 LE teljesítményű, 2,0 literes, négyhengeres benzinmotor gondoskodik majd. Az új BMW 316d Touring ugyancsak 2,0 literes, négyhengeres, ám dízelüzemű erőforrása 115 lóerős.

A márka gondolt a "benzingőzben" élőkre is: a 3-as sorozat valamennyi változatában megjelenik a BMW 335i, amely 225 kW/306 LE teljesítményéhez az eddigieknél is kedvezőbb üzemanyag-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékek társulnak. Nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot produkál a 325d (150 kW/204 LE) és a 320d (135 kW/184 LE) modell is.

Olvasóink írták

  • 3. technoise 2010. február 09. 16:51
    „"ezért nem veszek mostanában ilyen autót" LOOOOL:DDD”
  • 2. liongate 2010. február 04. 07:43
    „A probléma csak az velük,hogy abszolút megfizethetetlen lenne számomra,egyáltalán nem érdekelne amúgy ki mit gondolna rólam,ha megtehetném,vannak kivételek is.Sajnos ritkán dolgoznak meg ezért az emberek,de van ilyen is.”
  • 1. demeterkornel 2010. február 04. 07:17
    „Nagyon szépek az új BMW-k. Meg a Mercedesek is. A probléma csak az velük, hogy Magyarországon a szabálytalan, nemtörődöm vezetés, illetve a bunkóság szimbólumai. Ezért nem veszek mostanában ilyen autót.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A versenyhivatalnak sem tetszik a rendszer

A versenyhatóság visszásnak nevezi, hogy sem az igazságügyi, sem a közlekedési tárca nem tett eleget egyeztetési kötelezettségének. Tovább olvasom