Délmagyar logó

2017. 04. 29. szombat - Péter 8°C | 22°C Még több cikk.

Kicsi a bors, de erős: BMW X1 28i

Megérkezett a BMW X1 28i, és vele együtt a márka vadonatúj, négyhengeres, kettős turbós benzinmotorja. Nézzük a technikát, címszavakban.

Megérkezett az első négyhengeres benzinmotor a BMW kettős turbófeltöltő technikájával: tekintélyes teljesítménynövekmény jelentős mértékben megemelt hatásfok mellett – 180 kW/245 lóerő, és a meggyőző maximális forgatónyomaték 350 newtonméter.

Az erőforrás teljes egészében új fejlesztésű, 2,0 literes, alumínium forgattyúházzal, konstrukcióját tekintve szoros rokonságban áll a BMW kettős turbófeltöltő technikájával működő, soros hathengeres motorokkal.


Ezek a magas hatásfokú „Twin-Scroll" feltöltési koncepció, az innovatív mágnesszelepes injektorokkal kialakított, nagypontosságú közvetlen benzinbefecskendezés, illetve a BMW által szabadalmaztatott, VALVETRONIC változó szelepvezérlésének továbbfejlesztett technikáját sorakoztatják fel.

Új motorgeneráció a BMW EfficientDynamics fejlesztési stratégiája nyomán, a 2,0 literes motor elődjéhez képest még magasabb vonóerővel, valamint kedvezőbb tüzelőanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel.

Szériakivitelben hatfokozatú manuális, extrafelszerelésként nyolcfokozatú automata sebességváltó, a BMW EfficientDynamics technikáinak széles körű alkalmazása, például az automatikus start-stop funkció formájában – ez utóbbi manuális sebességváltóval.

Új BMW X1 xDrive28i nagyobb mozgékonysággal, emellett jelentősen mérsékelt tüzelőanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel rendelkezik. Az EU-tesztcikluson mért átlagos étvágy: 7,9 liter/100 km (mínusz 1,5 liter), széndioxid-kibocsátás: 183 g/km (mínusz 38 gramm). Ehhez jön a 0 - 100 km/h gyorsulás: 6,1 (manuális), illetve 6,5 másodperc (automata sebességváltóval).


Alapkivitelben intelligens BMW xDrive összkerékhajtás a menetdinamikára összpontosító hangolással, extrafelszerelésként "Performance Control" funkcióval - ezt is tudja a bajor modell. Az új BMW X1 28i alapára: 12 millió forint.

Kicsi a bors, de erős: BMW X1 28i (galéria)

Olvasóink írták

  • 5. gonoszka 2011. március 01. 14:57
    „2. 620829 2011.02.21. 17:30

    Nem is rossz.Az a baj-hogy ilyen autót Itt a h betűs országban az irigység és az ár miatt sem szabad venni......a moblle24.hu-n....nem tévedés a magyar árak 70%-ért lehet venni normális autót.Érdemes megnézni.....és nevetni az árkülönbségeken !

    Naaaa azért ez túlzás... nem kicsit... De reklámnak nem volt rossz :)”
  • 4. hahaha62 2011. február 23. 10:29
    „Z és ZS.....döntetlen?”
  • 3. Krampampuli 2011. február 22. 07:54
    „1. KolompárRómeó 2011.02.20. 22:02

    (Y)

    én győztem :)”
  • 2. 620829 2011. február 21. 17:30
    „Nem is rossz.Az a baj-hogy ilyen autót Itt a h betűs országban az irigység és az ár miatt sem szabad venni......a moblle24.hu-n....nem tévedés a magyar árak 70%-ért lehet venni normális autót.Érdemes megnézni.....és nevetni az árkülönbségeken !”
  • 1. KolompárRómeó 2011. február 20. 22:02
    „(X)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Padlószőnyeg és más semmi - banális Toyota-visszahívások

Atomjaira szedte a NASA a Toyota beragadó elektronikus gázpedáljait, mire kiderült: a beakadó… Tovább olvasom