Délmagyar logó

2017. 12. 11. hétfő - Árpád -1°C | 13°C Még több cikk.

Kis- és nagyágyúk 83. Genfi Nemzetközi Autószalonon

A 100 kilométeren mindössze 9 deci üzemanyagot fogyasztó kis VW mellett a Bentley 625 lovas W12-es motorral szerelt modellje is ott van Genfben.
Míg más autógyárak egy igazán erős szuperautóval próbálják csiszolni a márka arculatát, addig a Volkswagen a hihetetlenül alacsony fogyasztású autóival teszi ugyanezt. Mégis a Lupo 3L óta csak tanulmányautókkal jelentkezett a német gyár. Az idei genfi szalonon viszont bemutatták a XL1-es típusuk sorozatgyártású változatát. A 795 kilogrammos autóban egy 800 köbcentis kéthengeres dízel motor dolgozik 47 lóerővel, melyhez egy 27 lóerős villanymotor kapcsolódik. A 0,189-es légellenállási tényezőnek és a modern hajtásláncnak köszönhetően a fogyasztás akár 0,9 liter is lehet 100 km-en, persze ehhez nagyban hozzájárul az is, hogy az autó tisztán elektromos módban is képes 50 km-t megtenni.

Az XL1-es. Az autóban egy 800 köbcentis motor dolgozik.

A Ferrari és Mclaren mellett a Lamborghini is bemutatta csúcsmodelljét. Bár a bolognai gyártó autóját kicsit túlzás egy lapon említeni a másik két gyártó modelljével. Hiszen a Veneno hiába gyengébb, mint a konkurensek, viszont azoknál sokkal exkluzívabb. Mindössze 3 darab készül az Aventadorra épülő csúcs Lamborghiniből az olasz zászló három színében. A 125 kilogrammal könnyebb, 750 lóerős autó állítható hátsó szárnnyal érkezik, potom 900 millió forintos áron.

Mindössze 3 darab készül a csúcs Lamborghiniből. Fotó: MTI (képgaléria)

A Mitsubishinél a GR-HEV diesel hybrid tanulmány mellett egy teljesen elektromos meghajtású tanulmánnyal is készültek az idei kiállításra. A CA-MiEV elméleti hatótávolsága 300 km, ami még akkor is szép lenne, ha ennek az értéknek a felét tudná a gyakorlatban. A forma viszont meglehetősen kaotikus. Nekem elsőre egy életnagyságú origami hajtogatási kísérletnek tűnik egy japán napköziből. A Mitsubishire amúgy is jellemző mostanában a helyes irány keresése, mind formavilágban, mind a modellpalettában.

Mitsubishi GR-HEV tanulmányautó

A Bentley is megmutatta az új Flying Spur-t. Az autó sokkal harmonikusabb
formavilágú, mint az elődje. Már nem egy megnyújtott Continental GT-nek néz ki, hanem egy teljesen önálló modellnek. Szerencsére az angolok nem álltak be a sorba a ma olyan divatos négyajtós kupé elrendezéssel, hanem megtartották a hagyományos limuzin formát. A motorok megegyeznek a testvérmodell, a Continental GT motorjaival, vagyis egy 507 lóerős V8-assal és egy 625 lovas W12-essel.

Fotó: MTI (képgaléria)

Úgy tűnik, hogy az Alfa Romeo kezdi megtalálni rég elveszettnek hitt sportosságát, tüzességét. Valljuk be, az elmúlt években a 8C Competizione kivételével az olasz márkának nem sok köze volt egykori önmagához. Szerencsére ezen próbálnak változtatni most és ennek az első jele a 4C középmotoros sportautó. A kevesebb mint 1 tonnás kocsi motorterében egy 240 lóerős turbófeltöltéses motor lesz, ami a hagyományokhoz illően 1,75 literes hengerűrtartalmú. A karbon műanyagból készült karosszériának köszönhetően az autó nagyon szilárd lesz, de a drága anyag alkalmazása az árban is meg fog mutatkozni. Körülbelül 16 millió forint lesz a Maseratinál készülő autó.

Az új Alfa Romeo 4C

Szintén Genfben mutatkozott be a kínaiak újabb próbálkozása az európai autópiac bevételére. A „csodafegyver" neve nem más mint a Qoros 3. A Chery nevű kínai autómárka által alapított márka első ránézésre talán a legerősebb próbálkozás a távol-keletről. A formája teljesen európai, ráadásul egy csapotthátú és egy kombi verziót is bemutattak a hagyományos szedán forma mellett. A képeket szemlélve minőség terén is várható előrelépés, bár a 0-ról nem nehéz előretörni. Mindenesetre az európai gyártók kezdhetnek félni, főleg így, hogy még a pontos árakat sem tudjuk.

Az új kínai márka, a Qoros első szériaautójának

Az Opel bemutatta az új Cascadat, ami gyakorlatilag az Astra kabrióváltozata. Úgy látszik a keménytetős kupé-kabrió elrendezés is egy múló hóbort volt csupán, hiszen újra vászontetővel tudják megvédeni magukat az esőtől a leendő Astra tulajdonosok. A kemény tető leváltásában valószínűleg szerepe van az alapmodell jókora túlsúlyának is, így sokkal ésszerűbb választás volt a könnyebb vászontető alkalmazása. Mellesleg így jóval elegánsabb az autó is.

Az Astra kabrióváltozata

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Öt évesnél is idősebb a téli gumik többsége

Ezen a télen csak az autók 11 százalékán hagyták fenn a nyári gumit - derül ki egy felmérésből. Tovább olvasom