Délmagyar logó

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 27°C Még több cikk.

Nissan: a Leaf villanyautótól a 370Z roadsterig

Néhány nap múlva nyílik a Genfi Autószalon, egyes márkák csak csöpögtetik, míg mások – például a Nissan - a világ elé tárják új modelljeiket, fejlesztéseiket. Itt lesz a világpremierje a Nissan új kisméretű globális modelljének, valamint a kis crossover-modellnek, a Juke-nak – áll a márka szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében. Európában először Genfben mutatják be a Nissan LEAF elektromos autót is.

Juke

Friss fuvallatot szeretne hozni a B-szegmensbe, ahol a vásárlók hiányolják a kínálatból az eredetiséget, ezért a Juke a SUV-ok keménységének és a sportos stílusnak a különleges keveréke, kompakt csomagolásban - mondja újdonságáról a márka. A Juke-kínálat csúcsát az új turbófeltöltésű, közvetlen benzinbefecskendezésű 140 kW (190 LE) teljesítményű, 240 Nm nyomatékú motorral hajtott változat jelenti. Az 1.6 l-es turbómotor a Nissan ALL-MODE 4x4-i összkerékhajtási rendszerével együtt érhető el, melynek része a hátsó kerekek közötti oldalirányú nyomatékátirányító rendszer.

Villanyautóműszerfal a Leaf modellből.
Villanyautó-műszerfal a Leaf modellből.

LEAF

A LEAF a Nissan C-kategóriájú családi autója, amely mindazt a helykínálatot és használati előnyt nyújtja, mint bármely versenytársa. Tisztán elektromos hajtású jármű (EV), amelynek nincs károsanyag-kibocsátása, és alacsonyak az üzemeltetési költségei. A LEAF a jelentős autógyárak által az első sorozatban gyártott elektromos jármű (EV), és első azoknak az EV-knek a sorában, amelyeket társaság és partnere, a Renault a közeljövőben gyártani fog. Teljesen feltöltött akkumulátorokkal kb. 160 km-t képes megtenni az elektromos hajtású Nissan, ami megfelel az európai vásárlók használati szokásainak, akik egy átlagos napon ennél kevesebbet autóznak.

Modellfrissítések

Navara belső.
Navara belső.
A Nissan középméretű crossover-modellje, a Qashqai "arculatfrissítésen" esett át. Bár a teljes karosszériára kiterjedtek a módosítások, az érdemi átalakulás az autó orr-részén figyelhető meg. A Genfi Autószalonon először mutatkozik be az átfogó modellfrissítésen átesett Pathfinder és Navara. Itt lesz a premierje az új 3.0 l-es, V6-os dízelmotorral hajtott változatnak, amelynek teljesítménye  (175 kW/238 LE), nyomatéka (550 Nm)  kategória-vezető.

370Z Roadster

A Nissan ikonná vált Z-modell lenyitható tetejű változatának európai bemutatójára a Genfi Autószalonon kerül sor. A Coupé-hoz hasonlóan a Roadster hátsó kerekeit is a Nissan 3.7 l-es V6-os motorja hajtja, melynek teljesítménye 241 kW (328LE), nyomatéka 363 Nm. A kocsi elérhető a Nissan egyedülálló Syncro Rev Control fordulatszám-szabályzó rendszerével kiegészített kézi kapcsolású sebességváltójával - amely a sima fokozatváltás érdekében "gázfröccsöt" ad -, valamint a hétfokozatú automata sebességváltójával is, melyen, a kormányoszlopon található fülekkel is elvégezhető a fokozatváltás.

További részletek, új modellek és képek az autopro.hu oldalon.

Olvasóink írták

  • 11. Zs 2010. március 01. 17:52
    „éljenek a mérnökök.. :)))”
  • 10. sevenof9 2010. március 01. 12:54
    „az arkezes egy mai allapotot tukroz.
    allitom,hogy egy 13000 dollaros ford focus eloallitasa kb 4000 dollarba van. tehat ha kivagnak az osszes kotsog marketingest es az autot a kereskedo helyett a ford co arulna az interneten,akkor esetleg felaron hozza lehetne jutni...”
  • 9. TUTI 2010. március 01. 07:23
    „Ertelmes hybridről nincsen hirek?
    Hybrid Altima? H Qashqai?
    Itthon mikor lesz elérhető?”
  • 8. Zs 2010. február 28. 14:54
    „az árképzés is csak egy közgazdasági varázslat - úgy, ahogy az energiáé és a berendezéseké egyaránt...

    kit(mit) akarsz te felgyújtani a susnyásban? :)”
  • 7. sevenof9 2010. február 28. 00:56
    „egyezzunk ki abban,hogy egy 10000 dollaros akku vagy egy 3000 dollaros benzinmotor, milyeknek elettartama kozt kb egy 5x-os szorzo all nem tudja feledtetni a 12%-od. Es mig benzint tudok kannaban magammal vinni a legelhagyatottabb susnyasba is,addig az 50 kilos akkukat az ut szelen cipelo emberek latvanya elore felderit.

    a hires chevy volt arabol veszek 5 autot. nem kettot, 5-ot! ujat!”
  • 6. Zs 2010. február 27. 22:09
    „7/9
    csak has szám volt a 15 hirtelen felindulásból, de nem hiszem, hogy a sok állóhelyben elpöfögött nafta 0 hatásfoka nagyon beaegít... :)
    azért energetikai fronton relatíve otthon vagyok... egyezzünk ki 12-ben :)))))”
  • 5. sevenof9 2010. február 27. 14:04
    „hat ha osszeadnank az arameloallitas osszes hatasfokat (fel-le transzformalas, halozati veszteseg, szocialis vetelezes by kokerotorzs) akkor nem biztos,hogy a 15% megallja a helyet.”
  • 4. kovacsa 2010. február 27. 09:16
    „Kedves TheFlashPrinceWillard!

    Köszönjük az észrevételt, cseréltük a képet.
    A szerk.”
  • 3. Zs 2010. február 26. 21:44
    „1. 7/9
    Azért az legyen már mértékadó különbség, hogy néhány, a lakosságtól távolabb lévő erőmű pöfékel X%-os hatásfokkal vagy az egész város minden négyzetméterén lévő sok autó X-15%-os hatásfokon...”
  • 2. TheFlashPrinceWillard 2010. február 26. 20:09
    „Ha már itt tartunk a "Pathfinder belső" még a régi. A frissített: http://www.netcarshow.com/nissan/2010-navara/

    Hátha érdekel valakit a valóság.”
  • 1. sevenof9 2010. február 26. 16:07
    „"A LEAF a Nissan C-kategóriájú családi autója, amely mindazt a helykínálatot és használati előnyt nyújtja, mint bármely versenytársa. Tisztán elektromos hajtású jármű (EV), amelynek nincs károsanyag-kibocsátása, és alacsonyak az üzemeltetési költségei."

    de van. akkugyartas, acel- es muanyaggyartas, kiszallitas az ugyfelhez, gumikopas igy nanoreszecskek generalasa, az elektromos aram pedig a konnektorbol jon es valahol az pedig szennyezessel jar.

    Az alacsony uzemeltetesi koltsegrol annyit,hogy ket kis fiesta/rio/fit kijon az arabol es a villany nem olcsobb,mint a fosszilis uzemanyag.

    magyaran uyanolyan marketingauto mint a toyota prius (azert remeljuk a gazpedalba mar eleve be lesz epitve a kis fem lapocska [magyar kendacs rulez] es ki lesz kanyaritva a gazpedal alol a szonyeg).”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

800 ezret is érhet három roncsautó Romániában

A február 20-án beindult 2010-es roncsautó-program máris fellendítette a használtautó-piacot… Tovább olvasom