Délmagyar logó

2018. 05. 24. csütörtök - Eszter, Eliza 16°C | 27°C Még több cikk.

Öt liter alatt fogyaszt a Skoda Superb

A Skoda gyár Greenline jelzéssel hozza forgalomba gazdaságos környezetkímélő modelljeit, legyen az Fabia, Octavia, vagy éppen Superb.
A Skoda Greenline modellek erős, ám csökkentett összlökettérfogatú, turbófeltöltésű motorjaikkal, valamint a hajtáslánc- illetve karosszéria-módosításaikkal takarékosak, és a károsanyag-kibocsátás is kedvezőbben alakul.

A Fabia Greenline és a Fabia Combi Greenline a már eleve takarékos 1,4 TDI PD DPF erőforrással készül, amelynek üzemanyag-fogyasztása száz kilométerenként mindössze 4,1 liter, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként csupán 109 gramm. A jó eredmény érdekében az üzemi fordulatszámot hosszabb végáttétel csökkenti, 15 mm-rel süllyesztett a karosszéria, illetve a kocsi alját burkolattal látják el.

A legkisebb tag a zöld sorozatban a Fabia.
A legkisebb tag a zöld sorozatban a Fabia.

Az elv és a gyakorlat az Octavia-sorozatban is folytatódik, a mérsékelt üzemanyag-fogyasztású autó „szíve" a vadonatúj fejlesztésű, 1,6 literes TDI-motor. Common-rail befecskendező rendszerének köszönhetően e négyhengerest kulturált járás és nyomatékos karakter jellemzi. Az Octavia a kombinált menetciklust kilométerenként mindössze 114 gramm széndioxid kibocsátása mellett teljesíti, és beéri száz kilométerenként 4,4 liter gázolajjal is.

A Greenline modell saját tömegét átdolgozott felszereltsége mérsékli, így a motor könnyebb járművet mozgathat. Mindemellett aerodinamikai borítások gondoskodnak az alacsonyabb légellenállásról, valamint 15 százalékkal növelt légnyomású gumiabroncsok mérséklik még tovább a fogyasztást.

Visszafogott, de elegáns a zöld jelzés.
Visszafogott, de elegáns a zöld jelzés.

Az aerodinamika a Superbek esetében is hozzájárul a kedvező üzemanyag-fogyasztási értékekhez, javították az orr körüli légáramlási feltételeket. A karosszéria 15 milliméteres süllyesztése csökkenti a homlokfelületet, de az autó alatt is „könnyebben suhan a levegő". A Superb Greenline nem cipeli a nehéz pótkereket, ezt defektjavító készlet váltotta fel.

A mérsékelt gördülési ellenállású gumiabroncs, a hosszabb végáttétel, valamint az áthangolt motorszabályzás egyaránt fontos az üzemanyag-fogyasztás mérséklésében.

Nagy és takarékos a Superb Greenline.
Nagy és takarékos a Superb Greenline.

A Superb, középkategóriájú limuzinként a kompakt és kisautók szegmense felett is fogyasztási előnyöket kínál. Négyhengeres, 77 kW/105 LE teljesítményű 1,9 TDI PD DPF motorja átlagosan mindössze 4,9 liter gázolajat igényel száz kilométerenként, amihez csupán 129 gramm széndioxid kibocsátás párosul kilométerenként.

Olvasóink írták

  • 8. moonka 2009. október 17. 08:46
    „Nekem egy 1.2 -es van 89-90-es sebességnél megy országuton 5-literrel, bent a városban meg 10 literrel!”
  • 7. KolompárRómeó 2009. október 16. 21:50
    „(X)”
  • 6. IVY 2009. október 15. 09:06
    „Nekem mindegy, de ritka <moderálva> a kasznija az összes modellnek.”
  • 5. antikos 2009. október 14. 09:28
    „Kamu!!! Az új 7 liter alatt nem tud bizonyítani.
    A régi 1.9 pDTI az igen tudja ezt 90 km/h-nál.
    Az újba valami genya kipufogó kütyüt raktak ami teljesítmény vesztéshez és fogyasztás növeléséhez vezet. Igaz kisebb lett a kibocsájtott szmötyi:)))
    Tudom mert mi is le akartuk cserélni, de kipróbálva gyengének éreztük az újabb típust. Így marad a régi, bár van az újban pár klassz dolog:)))”
  • 4. atti414 2009. október 13. 12:41
    „Akkor is igen jók az adatok. Még ha 1-1 literrel többet is fogyaszt a valós körülmények között, az sem rossz.”
  • 3. bespin 2009. október 12. 14:57
    „1996 óta az Európai Gazdasági Közösség 80/1268-as számú irányelve alapján állapítják meg a piacra dobott új személyautók üzemanyag-fogyasztását.

    A laboratóriumban, fékpadon végrehajtott vizsgálat során a kipufogógázokat mérik, ezek mennyiségéből számítják ki a motor étvágyát.

    Az öt szakaszra bontott mérési ciklusból 780 másodperc jut a városi forgalom szimulálására, amit egy 400 másodperces lakott területen kívüli vizsgálat követ. A hidegen indított motorral nagyon ráérősen vezet a szabványsofőr: kemény 33,6 km/órás átlagsebességgel hajt az összesen 11,007 kilométer megtétele során.

    vezess.hu”
  • 2. bespin 2009. október 12. 14:52
    „1. Nézz utána , milyen feltételek mellett határozzák meg a gyári fogyasztási adatokat. Valós üzemi körülmények között ezek a feltételek kivitelezhetetlenek.”
  • 1. dragboyz 2009. október 12. 09:56
    „nem semmi”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sikerült darab a Toyota és a Subaru közös gyermeke

Egy ideje hiányzik a sportkocsi a Toyota kínálatából, de már nem sokáig, az újdonság előfutára az… Tovább olvasom