Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

Peugeot SR1: Ugrani készül a 200 éves oroszlán

Új logóval és modellekkel köszönti a 200 éves márkanevet a Peugeot, elkészült az SR1 tanulmányautó, tavasszal érkezik az RCZ, s jól haladnak a dízel hibriddel is.
2906 új új gépjárművet adott el tavaly Magyarországon a Peugeot, ezzel 4,1 százalékos a piaci részesedése, a márkák sorában pedig a kilencedik – hangzott el a héten egy budapesti sajtótájékoztatón. A magyar piac átlagos 60 százalékos csökkenésnél valamivel rosszabb eredményt felmutató márka erre az évre már 15 százalékos forgalomemelkedéssel számol.

Új oroszlán

Megváltozik az 1858 óta a Peugeot-t jelképező oroszlán. A hűtőrácson elhelyezett embléma megjelenésében egyszerűbb, új a testtartása, a matt és fényes felülete miatt kettősfémes hatású. Az oroszlán egyben a márka új logója is: háromdimenziós, a markánsabb hatás kedvéért elhagyja a kék zászlót; a Peugeot-kék sötétebb, és megújul a márkanév betűtípusa. Az első jármű, amely az új oroszlánt viseli majd, a 2010 tavaszán megjelenő RCZ lesz.

SR1 Tanulmányautó

A márka nagy dobása az SR1, a Peugeot jövőbeni stílusának erősebb, különlegesebb és tisztább megtestesítője. ez a „Grand Touring Roadster" 2+1 elrendezésű utasterére az eltérő színek és különféle anyagok kombinációja a jellemző. Az autózás hőskorára utal, mégis a lmoder technikai megoldásokat alkalmazza, digitális és analóg műszereket kombinál. Az SR1 stílusokat is egybeolvaszt, ahogy műszaki jellemzőit összhangba hozza merész megjelenésével.

Peugeot SR1.
Peugeot SR1.

HYbrid4 rendszere például az elöl elhelyezett 1.6 literes THP benzinmotort (160 kW/218 LE), hátra beszerelt villanymotorral (70 kW/95 LE) párosítja. Utóbbi ráadásul tisztán elektromos módban nulla kibocsátással üzemel. Ennek a technikának köszönhetően az SR1 legnagyobb potenciális teljesítménye a 230 kilowattot (313 LE) is eléri, de szintén e megoldás hozadéka az összkerékhajtás is. A tanulmányautó is bizonyítja, hogy a Peugeot képes a vezetési élményt környezettudatossággal kombinálni.

További részletek és képgaléria az SR1-ről: autopro.hu

Környezettudatos technikák

Európában, az elektromos személyautó szegmensben a 2010 végén érkező iOn lesz a márka bemutatkozó járműve. A kompakt és könnyen kezelhető autó négyszemélyes, fürgén indul, jól gyorsul, csúcssebessége pedig 130 kilométer/óra. Európa nagyvárosi, és elővárosi forgalmát szem előtt tartva tervezték.

Lítium-ion akkumulátoraival hatótávolsága 130 kilométer. Hagyományos csatlakozóaljzatról töltve hat órára van szükség a feltöltéshez, de a gyorstöltőállomással már 30 perc alatt 80 százalékra tölthető. A jövőbeni vásárlók már most is informálódhatnak a járművel kapcsolatban, így az iOn máris komoly érdeklődésre tart számot magánszemélyektől.

Teljes értékű hibrid lesz a 2011 tavaszától elérhető 3008 Hybrid4, amely a környezetbarátságot a mindennapi sokoldalúsággal párosítja. Igazi áttörést jelent mind üzemanyag fogyasztás, mind széndioxid-kibocsátás terén, 35 százalékos csökkenést érve el (3.8 liter/100kilométer, 99 gramm CO2). Lehetővé teszi a nulla kibocsátású üzemmódot, amikor a jármű tisztán elektromos hajtással halad, így csökkenti a zajszintet és a fogyasztást is. Potenciális teljesítménye így 147 kilowatt/ 200 lóerő. Végül, a jármű hátuljában lévő elektromos motor olyan előnyökkel is jár, mint az összkerékhajtás. Ez lesz az első dízel hibrid a piacon, amelyet további Peugeot modellek követnek majd.

BB1 az újraértelmezett tér

A BB1 radikális és új megközelítése a városi közlekedésnek, a két- és négykerekűek világát köti össze. Forradalmi felépítésének középpontjában a Peugeot Scooters-szel közösen kifejlesztett csőváz áll. A 2.5 méter hosszú jármű négy utasnak kínál helyet. Az izgalmas csomagolás, jó teljesítményt és kezelhetőséget rejt, ráadásul tisztán elektromos üzemű.

A 200 év kötelez

1810 óta a Peugeot név és az oroszlános embléma fűrészeken, szerszámokon, acél szoknyaabroncsokon, kávéőrlőkön, bicikliken, motorkerékpárokon, robogókon, és autókon is megjelent. Ezen területek mindegyikét képviselte, miközben a hangsúly végig a gyártáson, és különösen az acélmegmunkáláson volt. 200 éven át mindenben, amit tett „ötvözte a tökéletességre törekvést", és az érzelmeket:

Olvasóink írták

  • 7. bélás 2010. január 20. 10:37
    „Olyan slk-s az eleje, de tény hogy a románok jó munkát végeztek :)”
  • 6. hírfigyelő 2010. január 19. 18:53
    „Ideje volna már olyan autót gyártani, ami olcsó, és jó is!”
  • 5. Gilberto 2010. január 18. 08:56
    „Ez az SR1 sztem mehetne tömeggyartasba is. Ahhoz kepest, hogy francia, igen jol nez ki.”
  • 4. kovacsa 2010. január 17. 11:11
    „Kedves Lakos, a logóval kapcsolatban nekem is vegyesek az érzelmeim, a széles szájú hűtőnyílást is túlzónak tartom az elmúlt évek modelljein.
    Azért a 400-as sorozat kupéi az egyik legszebb formájú autók közel és távol...”
  • 3. Lakos 2010. január 17. 09:16
    „Nem csak a márkát, hanem most már a logóját is teljesen tönkretették. Az utolsó igazi Peugeot a 90´-es évek elején jött le a gyártószalagról. Azóta semmi autó formája nincs egyiknek sem. Nagyon kár érte! Még szerencse hogy a Citroent hagyták magára találni újra.”
  • 2. JungHeinrich 2010. január 16. 18:53
    „volvo fun vagyok,de ez teccik :-)))”
  • 1. liongate 2010. január 16. 08:34
    „ez igen”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az új Ford Focus világpremierje Detroitban

Hétfőn tartották a Ford Focus új generációjának világpremierjét a 2010-es Detroiti Autószalonon. Az… Tovább olvasom