Délmagyar logó

2017. 10. 20. péntek - Vendel 9°C | 24°C Még több cikk.

Próbaúton a Fiat Linea dízel változatával

Megérkezett a Fiat Linea. A Grande Punto műszaki alapjaira, s annak nyújtott padlólemezére épülő modell az ugyancsak nemrég bemutatkozó Bravo alá sorolódik be és semmilyen közösséget nem vállal a kissé csúnyácska, talán túlzottan funkcionálisra sikerült Albeával.

Elől tagadhatatlan a Grande Punto rokonság, a lámpák rajzolata, az orrkialakítás nagyon hasonló. A szépen emelkedő övvonal harmonikussá teszi a karosszériát, s a hátsó traktus is meglepően eltalált, jól illik az autóhoz. Igaz, letakart emblémával a legelvakultabb fiatos sem mondaná meg, hogy kedvenc márkáját látja, de nem ritka az ekkora ugrás a mai autógyártásban.

Próbaúton a Fiat Linea dízel változatával - galéria

A szép hátsó ötszáz literes – teljes pótkerék nélkül tíz százalékkal bővebb – csomagteret rejt, ami dicséretes és nincs olyan érzése a szemlélőnek, hogy egy szögletes dobozt hegesztettek volna a kocsi végére. Belül kicsit talán eldolgozatlan a borítás, de ezzel nem lóg ki a kategóriaátlagból.

A csomagtartó térfogata a hátsó ülések előredöntésével 1,2 köbméteresre bővül. A tetszetősséget persze előnyösen befolyásolt az a tény, hogy a legfelszereltebb változatot, az Emotiont próbáltuk ki, amihez igen dögös 16-os könnyűfém felni járt, s elegáns volt a halványkék metál fényezés is – nem beszélve a plüssborítású ülésekről. Valahol olvastam, hogy a piackutatók szerint a Lineát olyanok vásárolják majd, akiknél a családban ez lesz az egyetlen autó. Akkor pedig kell egy kis presztízs, s ezt sikerül is adnia a Fiatnak a stílusos limuzinnal. Külsőre mindenképp.

Belül is rendben van az autó, igaz a műszerfal és a középkonzol nem „domborít" túlságosan, de korrekt, s a kapcsolók kézre esnek, minden funkcionális. A kormány jó fogású, a két és tíz óránál található „kitüremkedés" újdonság erejével hatott, de inkább segített, mint zavart. Az ülések kényelmesek, jó oldaltartásúak – a vezetőé megfelelően tág határok között állítható –, a fej- és a lábtér is elegendő mindkét üléssorban.

Linea számokban

A kocsi 4,56 méter hosszú, 1,73 széles és 1,5 magas, tengelytávja pedig 2,6 méter. A benzinmotor 1368 köbcentis, 77 lóerős, a fogyasztás városban, országúton és vegyes használatban 8,2/5,1/6,3 liter, CO2-kibocsátása 148 g/km. A tesztautóban dolgozó dízel 1248 köbcentis, 90 lóerős, fogyasztása 6,5/4,0/4,9 liter, a CO2-kibocsátás 129 g/km. 
Az általunk próbált modellbe a nyomatékos 1.3-as Multijet dízel tette a dolgát, a kilencven lóerő alapban elégnek bizonyult – ősszel jön az 1.6-os 120 lóerős gázolajos is –, a motor kultúrált, üzemmelegen jó zajszintű. Fogyasztásra öt liter alatti átlagot ad meg a gyár – országúton könnyű lábbal pedig kerek négy liter gázolajjal is beéri a Linea a prospektus szerint. A nyomatékmaximumhoz tartozó fordulatszám-tartományban egészen agilis a kocsi, a 140-150-es tempót nagyon kényelmesen produkálja hosszabb távon, de a 170 km/h sem tűnik neki soknak.

Sztrádamenetben stabil az autó, köszönhetően a jó futóműnek, de forszírozott kanyarvételnél is kiszámítható, s nem hiányzott igazán az opciós listán szereplő, tempomattal együtt 130 ezer forintért rendelhető menetstabilizáló (ESP) sem. Az ötfokozatú sebességváltó kicsit hosszú úton jár, megvezetését is szokni kell, de ez gyorsan megtörtént. Nyomatékkiosztása olyan, hogy nem igazán hiányzik a hatodik sebesség.

Ebben a szegmensben az autó sikere nagyban múlik az áron, s a Fiat Linea ebből a megközelítésből is versenyképes. Hárommilliós alapárért egy nyolcszelepes 77 lovas benzinest kap a
Fiat Rupesky Szeged, Fonógyári út 8. Telefon: 62/558-700 fiat@rupesky.hu www.rupesky.hu
vásárló, fedélzeti számítógéppel, állítható magasságú és távolságú szervokormánnyal, első elektromos ablakokkal, központi zárral, két légzsákkal, Isofix rögzítési pontokkal, és ABS-szel. Dízelbe 3,5 millióért lehet beülni, a 4,1 millióért kínált tesztautó Emotion felszereltsége automata légkondicionálót, elektromos gerinctámaszt, bluetooth kihangosítót, USB csatlakozót, bőrborítású multikormányt, hat légzsákot és még sok kényelmi és biztonsági extrát tartalmaz.

Az elegáns lépcsőhátú limuzint még az első országos nyílt hétvége előtt kipróbálhattunk a Fiat szegedi, Fonógyári úti szalonja jóvoltából.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A működő szocializmus termékei

Máig van becsülete Oroszországban több olyan márkának, amelyet hajdanán a „működő… Tovább olvasom