Délmagyar logó

2017. 12. 11. hétfő - Árpád -1°C | 13°C Még több cikk.

Próbaúton a hatos Golffal

A Volkswagen Golf a szakma szerint az alsó-középkategória ikonja. Az 1974 óta gyártott modell hatodik generációja megbízhatóan hozza az elvárhatót, műszaki tartalmában is korrekt ajánlat.
Az ősszel érkezett hatos Golf külsőre és első pillantásra alig több, mint egy jól sikerült arculatfrissítés, de ez inkább dicséret, mint elmarasztalás, hiszen ami jó, azt kár változtatni. (Nem szakmabelinek akár kétszer is rá kell nézni, hogy a hatos vagy az ötös sorozat gurult el keresztbe, de szimpatikusabb, ez, mint amikor az emblémát letakarva ember meg nem mondja, milyen márka melyik új modelljét látja.) Maradt a padlólemez, a karosszéria szélesebb és laposabb – így sportosabb – lett. Csinosítottak az orrészen, az első lámpán, s új, masszívságot sugalló éleket is kapott az autó.

Több mint 26 millió eladott példány az első öt generációból, csökkenő, de még mindig tekintélyt parancsoló hosszúságú, legutóbb ötéves modellciklus, minőség, megbízhatóság és értékállóság – ez Golf. A minőségből ezúttal sem engedtek, különösen igaz ez a belső kialakításra. Sehol egy olcsó megoldás, igényesek a burkolatok, példaszerűek az illesztések. A már megszokott sötét műszerfal és középkonzol nem éppen az izgalom csúcsa, viszont elegáns, letisztult és vezetőbarát. Az ülés megfelelően tág határok között állítható, s a kormánnyal könnyedén szinkronba hozható.

Próbaúton a hatos Golffal, KÉPGALÉRIA
Amikor a Porsche Szegedtől átvettem a próbaautót, vissza kellett kérdeznem, hogy tényleg nyolcszelepes az egyhatos benzinmotor, s hogy miért teszik ezt még mindig a Golfba. Vezetve beláttam, egy évek óta bevált, s folyamatosan finomított konstrukciót csak a szelepszám miatt kár száműzni a palettáról, és a karbantartási költségnél sem hátrány, ha csak egy vezérműtengely van. Ez is tudja az Euro 5 károsanyag-kibocsátási szabványt, s az a 16 Nm plusz – összesen 148 – nyomaték az 1.4-eshez képes nagyon hasznos a 102 lóerőt teljesítő motornál. Az ötsebességes kézi váltóval 11,3 másodperc kell a százas gyorsuláshoz, végsebessége pedig 188 km/h a tizenegy és fél mázsás saját tömegű Golfnak. A gyári adatok szerint országúton 5,6, kombinált ciklusban 7,1 liter benzint fogyaszt az autó, a gyakorlatban két felnőttel és két gyerekkel, 130-as sztrádatempónál 3800-at fordul a motor és alig valamivel mutat többet a pillanatnyi fogyasztásmérő hét liternél.

A motor kulturált hangjából alig szűrődik be valami a jól szigetelt utastérbe, ahonnan távol marad a futóműzaj is. Az autó jól irányítható, egyenesfutása, kanyarstabilitása rendben van, a futómű eltalált kompromisszum a sportos és kényelmes felfüggesztés között. A hatos Golf kívánságra – és egyebek között – tudja az automatikus követésitávolság-szabályozást (ACC), az adaptív felfüggesztést (DCC) és a Tiguánban bemutatkozó parkolássegítést is.

Az új Golf nem akar olcsó autó lenni, a négyajtós modell az 1.4-es 80 lóerős belépőmotorral 4,3, az általunk próbált 1.6-ossal 4,55 millió forint. Dízelbe a kétliteres 110 lóerős a legkisebb, ennek listaára 5,7 millió forint.

Alapban gazdag

A szériában szerelt kényelmi és biztonsági extrákkal nem spórolt a VW. Minden hatosban benne van a hét légzsák, az ISOFIX gyermekülés-rögzítés előkészítése, az ABS fékrendszer, a kipörgésgátló, az elektromechanikus szervokormány, a elektromosan mozgatható és fűthető visszapillantó tükör a beépített irányjelzővel, az osztva dönthető hátsó üléstámla, a négyhangszórós MP3-as CD rádió, a távirányítású központizár és a hővédő üvegezés – természetesen nagyon sok más egyéb között.

Olvasóink írták

  • 5. dragboyz 2009. január 25. 12:55
    „A Wolksvagen azt, a jelentését, hogy népautó, már elfelejtette, és most azt jelenti, hogy lóvés vagyok!”
  • 4. kertészke 2009. január 22. 11:18
    „Jajajj, nehéz időkben kinek kell ilyen drága autó? Megteszi egy használt "góf" is:)”
  • 3. Mathiasking 2009. január 22. 09:59
    „Nekm már nem kell a Golf, örülök, hogy túl adtam rajta. Az biztos, hogy nem olcsó a szervizelése, de olcsóbb a Toyotánál.”
  • 2. bespin 2009. január 22. 09:57
    „Megérdemli, aki ennyiért "gófot" vesz, Octavia ugyanaz szinte minden alkatrészében , de kb. 1 millióval "ócsóbb".
    Presztízs autó a "góf", aha a nagy lóf@szt!”
  • 1. KolompárRómeó 2009. január 22. 09:00
    „(X)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nürburgring Nordschleife: a Zöld Pokol

Manapság ha megjelenik egy új szuper-sportkocsi, akkor a teljesítménye, „nullaszázas" ideje,… Tovább olvasom