Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 20°C Még több cikk.

Próbaúton a Kia Cee'd dízelváltozatával

Akár "a mi autónk" is lehetet volna: 2003 első felében még Magyarország is versenyben volt a Kia közép-európai zöldmezős beruházásáért, végül azonban a szlovákiai Zsolna lett a befutó.
A Cee'd egy kicsit mégis a mienk, hiszen formatervezője Kovács Miklós, aki szabad kezet kapott, hogy európai autót tervezzen Európának.

 
Bátorságpróba?

A Kia emelte a tétet, a Cee'd mellé öt – hajtásláncra hét – éves, 150 ezer kilométeres teljes körű garanciát kínál, aminél nagyobbat nem adott még generálimportőr Magyarországon. Ez egyrészt önbizalom-, másrészt szervizkihasználtság-növelő gesztus, s kétségkívül javítja a modell amúgy is jó ár/értékarányát.

A forma telitalálat, tetszetős, némi toyotás utánérzéssel. A tervező a végeredményt nézve optimális arányban alkalmazta a határozott éleket és a lágy íveket – az orr-rész a gyalosgosütközésnél csökkenti a sérülés veszélyét –, az arculatmeghatározó fényszóró kialakítása követi a mai kor divatját. Oldalról az enyhén emelkedő övvonal erősíti a letisztult formát, a hátsó traktusba a lámpatestek játékossága visz színt.

A belső is modern, igényes, a borítások praktikusak, s ahol kell, puha érintésűek, a kidolgozás minősége „felülről tekint" a kategóriaátlagra. A négy irányban mozdítható kormánynak, s az opciós ülésmagasság-állításnak köszönhetően pillanatok alatt kialakítható az ideális vezetői pozíció, egy 185 centiméteres sofőr mögé hasonló magasságú utas is kényelmesen befér a hátsó ülésorra. Vagyis a Cee'd is követte azt a mai trendet, mely szerint inkább az utasoknak legyen kényelmes, mint a bőröndöknek. A 340 literes csomagtér ugyanis belesimul a kategóriaátlagba, a már szériában osztva dönthető hátsó ülések lehajtásával azonban a térfogat 1,3 köbméteresre bővíthető.
A műszerfal tetszetős kialakítású, a vízhőfokmérőt sem spórolták el, a háttérmegvilágítás színét először szokni kell, a fényerő azonban állítható, s az alaphoz közel már sokkal visszafogottabb. A középkonzol kompakt blokkja tetszetős, az ezüst színű keretet sem vitték túlzásba, a kezelőszervek itt is, mint a kormány körül, jól kézre esnek, logikus elrendezésűek.

Az általunk próbált modellbe az 1,6 literes dízelmotor tette a dolgát – hibátlanul. Az üzemi hőmérsékleten már kifejezetten kultúrált járású négyszelepes motor 115 lóerős, maximális, 255 Nm-es nyomatéka már 1900-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. A Cee'd végsebessége 188 km/h, százra 11,8 másodperc alatt gyorsul fel az 1468 kilogrammos saját tömegű kocsi.

Az ötfokozatú váltó illik a motorhoz, a kapcsolókar jó megvezetésű. A Kia dinamikusan autózható, egyenesfutása, kanyarstabilitása megfelelő, a futómű hangolása a sportos és kényelmes közötti választás jó kompromisszuma – a némileg a kényelmes felé húzva. A futóműzaj nagy sebességnél sem szűrődik az utastérbe, mint ahogy a motorhang sem, ám némi szélzaj érzékelhető az óriási méretű visszapillantó tükrök felöl. Kis túlzással: simán szemezhetünk a mögénk besoroló utánfutón szállított zsiráffal.

Az autó rendben van, ám árának is rendben kell lennie, hogy sikeres legyen ebben a szegmensben. Úgy tűnik ez sem akadály, pedig a Kia „magasan kezdett", hiszen 1,4 literes belépőmotorja is 109 lóerős. Később persze jöhet kisebbel is, jelenleg, az említetteken túl 122 és 143 lóerős benzinessel, s a nagyobbik, 140 lóerős kétliteres dízellel öttagú a Cee'd motorpalettája.

Az általunk próbált dízel alapváltozatnál nagyobb felszereltségű, indulóára 3,9 millió, a benzines belépőmodell azonban kevesebb, mint hárommillió forint. Ez kétségkívül versenyképes, hiszen alapban hat légzsák, ABS+EBD, elektromos szervokormány, elektromos első ablak, CD-s rádió, központi zár, fedélzeti számítógép is van, hogy csak a legfontosabbakat említsük. 

Az autót a Pappas Autó jóvoltából teszteltük.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kezdődik az akkumulátorháború?

A detroiti kiállításon több olyan újdonságot mutattak be, ami arra utal, hogy az autógyártó cégek… Tovább olvasom