Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Próbaúton a Peugeot 607-essel

Csúcsragadozó – mondja a Peugeot a 607-esről, ráadásul a nesztelen fajtából, mert amit a zászlóshajó a 2,7 literes, természetesen V6-os motorral produkál, az megfelel ezeknek a kitételeknek.
Azt, hogy egy francia márka legnagyobb modellje szép is, kényelmes is, már megszokhattuk, s azzal is tisztában voltunk, hogy a Peugeot-dízel legendás, s ezt a jó hírt egyetlen gyár sem szeretné csorbítani. Nem is teszi, sokkal inkább építi, hiszen ez a V6-os valóban meggyőző. Nagyon kiegyenlített, kultúrált járás, alacsony zajszint, 204 lóerő és 440 Nm-es maximális nyomaték, már 1900-as fordulatszámtól. Innen – a második generációs közvetlen befecskendezésből és a két, változó geometriájú turbófeltöltőből – lehet „építkezni".

Az 1,7 tonnás saját tömegű autót ez a motor 9,3 másodpercen belül tolja fel százra, a kocsi végsebessége 230 km/h. Városon kívül, könnyű lábbal 6,6 literrel is beéri a vegyes használatban száz kilométerenként 8,4 litert fogyasztó autó. A hatsebességes szekvenciális triptronic-váltó nagyon illik a motorhoz és sportfokozattal is rendelkezik. Az S gomb megnyomása után még inkább „csúcsragadozóvá" válik a 607-es, kátyús, nyomvályús utakon rendesen fogni kell a kormányt, hogy uraljuk a nekiiramodó kocsit. A vezetés élményét a továbbfejlesztett, folyamatosan változó lengéscsillapítás fokozza, gyorsításkor, fékezésnél, kanyarban automatikusan felkeményíti a felfüggesztést.

A szép formájú karosszériában, a harmonikusan elegáns belső térben a vezető több mint kényelmesen érezheti magát. Minden kézre esik, logikus, funkcionális, mégis alázatosan szolgálja ki az autó vezetőjét. Egyetlen ismeretlen gomb volt mindössze, meg is nyomtam néhányszor mire rájöttem, a hátsó ablak fátyolszerű napfényrolóját húzom fel és engedem le nesztelenül.

A V6-os dízellel szerelt modell ára 12 millió, nyolc légzsákkal, minden értelmes biztonsági és kényelmi extrával, például ESP-vel, memóriás első ülésekkel. Az általunk próbált, 13,1 millióért kínált modellbe volt még navigáció, bőrkárpit és persze metálfény, így már csupán egy 70 ezer forintos bluetooth telefonkihangosítóval tudtuk volna tovább javítani a Peugeot zászlóshajójának felszereltségét.

E nélkül azért ki lehetett bírni.

A VIP-bemutatókörúton Szegeden tartózkodó modellt mi is kipróbálhattuk a megyei márkakereskedő, a Peugeot Kovács és Társa jóvoltából.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a Mercedes B-osztályával

A Mercedes vadonatúj B-osztálya az igényes, kompakt, sportos egyterűek piacát gazdagítja. A kocsi… Tovább olvasom