Délmagyar logó

2017. 08. 23. szerda - Bence 15°C | 25°C Még több cikk.

Próbaúton a Subaru Forester és az Outback modellekkel

A Subaru már vagy harminc éve csiszolja hajtásláncát, s a recept nem is túl bonyolult: végy egy alacsony tömegközéppontú boxermotort és hajtsd meg mind a négy kereket. Mára ez összecsiszolódott.
A Subaru egy darabig még nem lesz népautó Magyarországon – Svájcban viszont erre nagyok az esélyei –, ár/értékarányát tekintve sem minősíthető feltétlenül a legjobb vételnek a hazai autóspiacon, viszont összetéveszthetetlenül egyedi, s olyan szolgáltatásokat nyújt, amelyekkel könnyedén elcsábíthatja az igényesebb autóvásárlót.

Aki megengedheti magának, hogy öszkerékhajtású autóba üljön, ráadásul úszott már meg ennek köszönhetően veszélyes helyzeteket, extrém tempójú autózásokat, az nehezen „áll vissza" két kerékre. Azt kevesen tudják, hogy a kategóriákon átívelő sportos szabadidő-autó ötlete a Subarutól származik.

A Foresterben jól ötvöződik a magas üléspozíció, a személyautós harmónia, a sokoldalú és kellemes hatású belső tér, a terepjáróképesség, a jó úttartás és a nagy teljesítmény. Ez utóbbiról annyit, hogy vissza is kellett kérdeznem: nem sajtóhiba az, hogy 6 másodperc alatt gyorsul százra a Forester a nagyobb, 230 lóerős benzines turbómotorral. Azt mondták, nem sajtóhiba, hanem kultúráltan katapultál, vagyis csupán háromtized másodperccel marad el a lapunk hasábjain minap bemutatott Lancer Evo IX-től. Ez brutális gyorsulás egy másféltonnás, nem is túl alacsony építésű autótól. További technikai adatok: a négyhengeres 16 szelepes boxermotor 320 Nm-es maximális nyomatékkal rendelkezik, 221 kilométeres a végsebesség, 8,4 literes az országúti és 10,7 a vegyes fogyasztás. A Forester akár kéttonnás utánfutóval is elbír – ez kategóriaelső érték –, vagyis rendes méretű és súlyú hajót képes eljuttatni például a horvát tengerpartra – ami így szezon előtt különösen figyelemre méltó. A 387 literes csomagtér nem túl nagy, de 1629-re bővíthető.

Az autó kívülről impozáns, masszív és magabiztos – a krómozással sem takarékoskodott a gyártó. A motorháztetőn található hatalmas légbeömlő nyílás nem arculati elem, hanem szükséges a nagyteljesítményű turbómotor hűtéséhez. Amúgy semmi különös, felesleges cicoma.

Belül a műszerfal hármas tagolása elegáns, szép, krómozott keretet kaptak a kerek kijelzők. Sportosak és kényelmesek a bőrülések – az általunk próbált Turbo High felszereltséghez ez már jár. A Forester minden szempontból nagy és komfortos, a motor csöndes, a futómű keménysége jó kompromisszum a kényelem és a sportosság között. A kézi sebességváltó kapcsolókarja rövid úton jár, pontos és precíz, így a tesztút során nem is hiányzott az automata váltó. A Forester hasmagassága 20 centiméter, így közepes terepen sem igazán ismer akadályt.

A Subaru Forester alapára 6,8 millió forint, a kisebbik, kétliteres, 158 lóerős benzinmotorral. Az általunk próbált modell a kézi váltóval elérhető lehető legmagasabb felszereltségű volt, 10,4 milliót kóstált – minden létező és még értelmes kényelmi és biztonsági extrával szerelve.


A Subaru Outback a maga két és fél literes, 165 lóerős motorjával, és négysebességes automata váltójával, könnyedebb a Foresternél, de egy kifinomult, kulturált, többcélú autót kap pénzéért a vásárló. Klasszikusnak számító emelkedő övvonallal és a szolid kis légterelővel az átlagnál sportosabb kombi. A helykínálatra nem lehet panasz, elől-hátul egyaránt bőséges, az ereszkedő tetővonal ellenére a hátsó üléssoron sincs gond a fejtérrel. Az Outback csomagtartója 459 literes, de 1649 literig bővíthető.

A kulturált boxermotor 11 másodpercen belül gyorsítja százra az autót, kézi váltóval ebből egy másodpercet lecsíphetünk, a végsebesség 197 km/h. A négyfokozatú automata váltó persze kézi üzemmódban is használható, s ezzel dinamikusabbá tehetjük a Subarut. A motorhangból kevés szűrődik be az utastérbe – a keret nélküli ajtók ellenére szinte tökéletes az utastér szigetelése.

Az autózás élmény: a kanyarstabilitást segíti a Subaru Symmetrical All Wheel Drive öszkerékhajtása is. A karosszéria merev, a futómű megfelelően feszes, de jól csillapít, a kormányzás pontos és precíz. Húszcentis hasmagassággal terepen is jól boldogul. Az Outback alapára kézi váltóval 9,2, automatával 9,5 millió forint. Nem olcsó, de nem is átlagos az autó.

A megyei Subaru márkakereskedő, az Algyői úti Metcar jóvoltából próbálhattuk ki az autókat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton az új Renault Clióval, a 2006-os Év autójával

A 2006-os év autójává választott harmadik generációs Renault Clio alaposan megnőtt és megváltozott… Tovább olvasom