Délmagyar logó

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 10°C | 20°C Még több cikk.

Próbaúton a Volvo V50-nel

Nem téved sokat az, aki egy kicsinyített, finomított vonalú S80-ast vél felfedezni az új S40-V50 párosban. Érdekesen változik a számozás, a kombi már V50. Ez viszont egy vérbeli kombi.
A formára nem lehet panasz, egyre szebbek a Volvók, s igaz ez a legkisebb családtagokra is. Az éleket mindig is bátran használták a svédek, ebből most is akad, ám nincs az embernek olyan érzése, hogy sört kellene bontani az autó valamelyik sarkán.

 Világszabadalom

Az orrész – a Volvo által szabadalmaztatott újításként – négyféle különböző keménységű acélból készül, ezek ütközéskor elnyelik, illetve elvezetik az energiát. A kis sebességű gyűrődő zónának, azaz a lökhárító kialakításának köszönhetően csökkennek a javítási költségek. A nagy sebességű gyűrődő zónában a nagy szilárdságú acél energiaelnyelő képessége igen jelentős. Segítő zóna: az A-oszlop irányába kifutó tartó megakadályozza az első kerekek betüremkedését az utastérbe, inkább a kerék segít elnyelni az ütközési energiát.
Letisztult vonalak, magabiztosság, dinamizmus – ez árad a kombiból, amely az új trendnek megfelelően nem akar mindenáron csomagtartóbajnok lenni, hanem megengedheti magának, hogy egyszerűen szép legyen. Vagy inkább elegáns. (A csomagtér alaphelyzetben 417, ledöntött hátsó ülésekkel 1307 liter – és jól pakolható.)

Az elegancia belül is folytatódik, nincsenek olcsó megoldások, csak áttekinthetőség, praktikum, miközben a kis Volvo kiérdemli a leglégiesebb középkonzol címet is. Ugyanis a középkonzol szuper vékony és szó szerint a levegőben van, mögötte át lehet dugni a kezünket. Praktikumát nem sikerült első nekifutásra megfejtenünk, kicsit a kezelőgombokat is miniatűrnek találtuk rajta, de tényleg nagyon egyedi.

 Zsebkommunikátor

Az új Volvo S80-assal együtt mutatták be a zsebben is elférő személyes autókommunikátort, a PCC-t. Látszatra alig különbözik egy normál távirányítótól, de nem csak a riasztó bekapcsolására és az ajtók nyitására szolgál. Egyetlen gomb lenyomásával a tulajdonos másodperceken belül információt kaphat arról, hogy a kocsi zárva van, vagy nyitva, a riasztó be van-e kapcsolva, esetleg van-e valaki az autóban. Ez utóbbit egy nagy érzékenységű szívverés-érzékelő figyeli.
Nem véletlenül sportos kombi a V50, van olyan motor hozzá, a 220 lóerős T5, amellyel 7 másodpercen belül százon van az autó. Az általunk próbált új fejlesztésű dízellel „csupán" 9,6 másodperc ez az érték, de így is nagyon meggyőző. Maga, a kétliteres dízel 136 lóereje még nem nevezhető brutálisnak, a 340 Nm-es maximális nyomaték azonban már igen. Amit 2000-3500 közötti fordulatszám-tartományban produkál a V50, az lebilincselő. Az új fejlesztésű erőforrás közös gyűjtőcsöves dízel, a piezoelektromos befecskendező az üzemanyagot sűrítési ütemenként több, kis befecskendezésre osztja el, ezáltal csökkentve a zajszintet. Ezzel a motorral 210 km/órás végsebességre képes a Volvo, átlagos fogyasztása pedig mindössze 5,7 liter.
Az autó egyenes futása, kanyarstabilitása kitűnő, a kocsi reakciói kiszámíthatóak, a fék jól adagolható – egyszóval: öröm vezetni a Volvót.

A legkevesebb pénz, amiért az új Volvót meg lehet vásárolni, 6,3 millió forint – a kombinál ez 6,7 –, ám itt is bőven van extra az alapmodellekben. Az induló motor 1,8 literes és 125 lóerős, év végére azonban ígérnek egy kisebbet, 1,6 literrel és 100 lóerővel. A csúcsmotor a már említett soros öthengeres benzines és turbós 220 lóerővel.

Az általunk próbált kétliteres dízel alapára 7,67, legfelszereltebb változata 9,35 millió forint. Mi fér az alapárba? ABS, EBD, DSTC (menetstabilizáló rendszer), EHPAS (intelligens elektrohidraulikus kormánymű), TMS (motorhőmérséklet szabályzó), IC (függönylégzsák), IDIS, SIPS (megnövelt méretű oldallégzsákkal), WHIPS (nyaksérülés védelem), PREMAIR (oxigéntermelő hűtőbevonat) és légkondicionáló. Valamint elektromos ablakemelők és tükrök, központi zár, rádió, hatfokozatú sebességváltó és még sorolhatnánk.

Szerkesztőségünkben az új kétliteres dízellel szerelt modell vendégeskedett a megyei Volvo márkakereskedő, a Metcar 2000 Kft. jóvoltából.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a 80 lóerős benzines Opel Corsával

Az Opel egyik sikertípusa, a kisautók kategóriájába tartozó, közel negyedszázados Corsa a negyedik… Tovább olvasom