Délmagyar logó

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 1°C

Próbaúton az új Superb 170 lóerős dízelével

Nagy, nagyobb, legnagyobb, Skoda Superb – elérhető árú, méretes autóban eddig is szinte megszoríthatatlan volt a cseh márka, s nem változott ez az új Superbbel sem. Szűk egy hétig a csúcsmodellt, a 170 lóerős dízelt foghattuk vallatóra, s azt tapasztaltuk, hogy a nagy is lehet szép – és persze jó.
A 78. Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatott új Superb – a régiből 2001 óta több mint 134 ezret gyártottak – friss megközelítést képvisel a felső-közép kategóriában. Vonalvezetése tetszetős és meggyőző, miközben hangsúlyozza a kisebb modelleknél már megismert és megszokott Skoda-arculatot. Az elölnézet egyszerre agresszív és harmonikus, az oldalnézet is rendben, talán a hátsó traktus az, amivel kicsit tovább kell barátkozni. Nagyon tágas az utastér, kétféleképen is nyitható a hátsó, ötödik ajtó: a Skoda-szabadalom „Twindoor" rendszer révén limuzinként, valamint praktikus ötajtósként egyaránt használható az autó. Tízből kilencszer ugyanis felesleges üveggel együtt felnyitni a hatalmas ötödik ajtót, elég csak a „lemezt", mint a négyajtósoknál. Maga csomagtér 565 literes, ami lehajtott üléstámlákkal 1670-ig bővíthető.

Fotó: Kovács András (Képgaléria)

Az előző generáció nagyvonalúan méretezett belső tere még tovább növekedett, ami a Superbet kategóriája egyik legtágasabb modelljévé teszi. A 484 centi hosszú és 182 centi széles autó kosárlabdázó méretű utasokból is könnyedén szállít négy személyt, de még a gyúró is befér a második üléssorba. A belső kidolgozás igényes, a burkolatok sehol sem keltenek olcsó benyomást. A műszerfal és a középkonzol tetszetős, letisztult, a kezelőszervek kézre esnek és logikus működtetésűek. Érdekesség, hogy az indítókulcs elfordításával a műszerek mutatói egy pillanatra maximum állásba lendülnek, majd visszatérnek nyugalmi helyzetbe, mintegy letesztelve a rendszert.

Fotó: Kovács András (Képgaléria)

Az új Superb kétféle benzines, illetve három dízelmotorral rendelhető, a tesztautóban a 170 lóerős kétliteres CR TDI duruzsolt. A nagyon kultúrált járású, 350 Nm-es nyomatékát már 1750-es fordulatszámtól produkáló motor hangjából alig szűrődik be valami az utastérbe. Ez a nyugodt erő azonban 8,8 másodperc alatt gyorsítja százra a másfél tonnás saját tömegű „vasat". Fogyasztása a gyári adatok szerint országúton 4,6, vegyes használatban hat liter gázolaj száz kilométerenként. Tesztünk szerint ez könnyen tartható, sőt 90-nél hatodik fokozatban tempomattal 4,2-4,4 között mozgott a pillanatnyi fogyasztásmérő, miközben a fordulatszám 1650 volt. 110-es tempónál kétezret, 130-nál 2350-et fordul a motor és az étvágy magabiztosan hat liter alatt marad.

Fotó: Kovács András (Képgaléria)

A Superb stabil, bár a rossz minőségű utak nyomvályúi időnként megvezetik a széles kerekeket. A sportos és a kényelmes hangolás közötti nem könnyű kompromisszumból – érzésem szerint – a kényelmes felé mozdultak el valamelyest a futómű tervezői, ami jogos is, hiszen ne ekkora kocsival akarjunk feltétlenül extrém sportosan utazni.

Nagy autót – viszonylag – kis pénzért akar adni a Skoda, így fontos az ár/érték arány. A biztonságról akár 9 légzsák is gondoskodik, de már az alapváltozat sem adja hatnál lejjebb. Mint ahogy minden modellben széria – egyebek között – az elektronikus stabilitásprogram (ESP), az ASR, a több ISOFIX gyermekülés-rögzítési pont, a négy elektromos ablak és a fűthető visszapillantó tükör, a kettős, „Twindoor" csomagtérnyitás, a légkondicionáló, a CD-s rádió és a hővédő üvegezés. A sor persze még hosszan folytatható.

Fotó: Kovács András (Képgaléria)

A Superb alapára a 125 lóerős 1,4 literes turbo benzines motorral 5,9 millió forint, a belépő dízel 140 lóerős és 6,6 millióba kerül. Az általunk próbált, már nagyon gazdagon szerelt Ambition modell alapára 7,6 millió forint, amit a tesztautóban még szűk nyolcszázezer forinttal megtoldott a bőr üléshuzat, a „szuper" könnyűfém keréktárcsa, az alapnál igényesebb CD-s rádió, valamint riasztóberendezés.

A rendelhető felszerelések között a Bi-Xenon fényszórók éppúgy szerepelnek, mint az érintőképernyővel működő navigációs berendezés vagy a parkolássegítő rendszer, amellyel az autó önműködően állhat be a sorban parkoló járművek közé.

Ötcsillagos

Az új Skoda Superb öt csillagot szerzett a független Euro-NCAP töréstesztjein – az eredményhez a térdlégzsák is hozzájárult. Az értékelés többek között az utasok térdei és felsőcombjai védelmét hangsúlyozta, de a Superb az oldalirányú és az oszlopnak ütközés szimulációja során is a legmagasabb osztályzatot érte el. A felnőttek védelmére 35, a gyermekekére pedig 40 pontot kapott, de esetleges gázoláskor a gyalogosok védelme is magas színvonalú.

Olvasóink írták

  • 9. sanya71 2008. november 05. 08:42
    „Király kocsi nagyon”
  • 8. Kolompár Rómeó 2008. augusztus 25. 19:35
    „4: sevenof9: megelőőőőőztéééél :)”
  • 7. skacc 2008. augusztus 25. 18:12
    „Van 1.4-es benyás motorral is, 125 leó is elég hozzá.
    Mindig röhögök a sok paraszton, aki szerint ez "szuperBÉ" MUHHAHA!!! :))”
  • 6. bespin 2008. augusztus 25. 14:50
    „"Az ekkora CR...." akart volna lenni...”
  • 5. bespin 2008. augusztus 25. 14:49
    „Az első Superb hátsó lámpája miatt mindig Passatnak lehetett nézni, ez meg egy kicsit Mondeosra sikeredett.
    Van jó kis "C" betű ív a Skodák hátsó lámpáin, miért nem vitték tovább ezt a design elemet, nem ´tom.
    Az ekkor CR motoroknál csak a motortér felnyitása kerül százezerbe, ha javítani kell.........Maradok a jó kis benzinesnél.”
  • 4. sevenof9 2008. augusztus 25. 14:10
    „hol az x a cikk vegerol?”
  • 3. tápos 2008. augusztus 25. 12:46
    „Tényleg szép, ráaadásul nagy is. Viszont egyet kell értenem a tesztelővel, a hátsó lámpák vonalai nem igazán meggyőzőek. Mindenesetre koránt sem olyan markáns a hátsó traktus, mint az első.”
  • 2. kovalens 2008. augusztus 25. 12:42
    „Azért a 170 lovas dízel, ami ebbe van, már nagyon korrekt motor. Jól fogyaszt, s csendesebb is, mint jó néhány "kukoricadaráló" zajosságú gázolajos, ami korábban jellemző volt a konszern motorjaira.”
  • 1. greencat 2008. augusztus 25. 12:35
    „Gyönyörű "jószág" csak kár, hogy diesel.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a Chevrolet Aveóval

Az idei év első felében a Chevrolet Aveo értékesítése 40 százalékkal nőtt 2007 első hat hónapjához képest. Mi is kíváncsiak lettünk rá, s ki is próbáltuk. Tovább olvasom