Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 20°C Még több cikk.

Rapid: magabiztos újdonság a ©kodától

Volt még hely a Fabia és az Octavia között a ©kodánál, s az űrt a Rapiddal töltötte ki a márka, s ezzel valamelyest házon, VW-csoporton belüli konkurenciát is teremtett a Jettának – méretben, ár/értékarányban mindenképp. Vonalvezetése is hasonlóan tiszta, magabiztos és időtálló, ami más megközelítésben kicsit talán izgalommentes, viszont szépen megágyazott a hamarosan érkező új Octavia arculatának.
Ha van még értelme az alsó-közép kategóriának, akkor a Rapid a minta, a Fabia ugyanis lefelé lógott ki innen, az Octavia meg felette volt. A 448 centi hosszú, 260 centiméteres – a most kifutó Octaviánál is méretesebb – tengelytávú modell jól pakolható: kategóriaelső csomagtere pótkerék nélkül 550 literes, s csaknem 1,5 köbméterig bővíthető.

A négy, 185-190 centiméter magas utasnak megfelelő helyet nyújtó belső tágas, kényelmes, a burkolat itt-ott talán kissé spórolós, de mindenképpen korrekt, mint ahogy az összeszerelés minősége is az. A műszerfal, a középkonzol jól áttekinthető, funkcionális, a kezelőszervek kézre esnek, keresni semmit sem kell. Az ülések jól formázottak a vezető pozíció viszonylag könnyen beállítható.

Sikergyanús családi autó a Skoda Rapid. a szerző fotói (képgaléria)

Az alapmotor az 1.2 literes 75 lóerős háromhengeres, az általunk próbált modelleben a második fokozat, a 4 hengeres benzines turbó, az 1.2 literes TSI motor dolgozott, a maga 86 lóerejével. Ez azért kell az autóba, hétköznapi használatra pedig elegendő is. Köszönhetően egyebek között az 1500-3500-as fordulatszám-tartományban mindvégig rendelkezésre álló 160 Nm-es maximális nyomatéknak. Ezzel a motorral 11,8 másodpercig tart a százas sprint, a végsebesség pedig 183 km/h.

A kulturált járású, jó zajkomfortú motorral a Rapid fogyasztása országúton 4,4, vegyes üzemmódban 5,1 liter száz kilométerenként – a gyári adatok szerint. A pillanatnyi fogyasztásmérőn 70-es tempónál valahol 4 liter körül áll be az étvágy, 90 km/h és 2000-es fordulatszám mellett már stabilan 5,5 liter. 110-nél sem nőtt számottevően a fogyasztás, 6,1 litert mutatott a fedélzeti komputer.

Sikergyanús családi autó a Skoda Rapid. a szerző fotói (képgaléria)

A Rapid jól autózható, felfüggesztése eltalált kompromisszum a kényelmes és sportos között, kicsit azért inkább keményebbre hangolva. A kormány viszonylag jó visszajelzést ad az útról, nagyobb sebességnél kicsit rángatva is irányítható marad az autó. A szériafelszereltség részét képezi a – kikapcsolható – menetstabilizáló rendszer. Nem is igen sikerült megnyikkantani a gumit egy-egy dinamikusabban legyűrt körforgalomban, amibe persze benne lehet egy kicsit az is, hogy téli abronccsal próbáltuk. Észrevehető alul- vagy túlkormányzottságot sem tapasztaltunk, jól állta a „sarat" a hideg burkolaton a Rapid.

Első látásra szerelembe esni – nos, ez nem a legújabb ©koda tempója, sokkal inkább a megfontolt döntést hozó vásárlókra számíthat a márka. Ez pedig jó ár/értékarány nélkül nem megy. Az autó 3,2 millió forintról indul, ezért az 1,2 literes 75 lóerős motort, a VW-konszern számos modelljében már bizonyított benzinest kapja a vevő, 5 fokozatú kézi sebességváltóval. Ez azonban egyféle belépő ár, klíma nélkül, így valójában ennél többe kerül az alapfelszereltségbe számos kényelmi és biztonsági extrát kínáló ©koda Rapid.

Sikergyanús családi autó a Skoda Rapid. a szerző fotói (képgaléria)

Érdemes sorra venni a szériafelszereltség érdemi tételeit:
- Elektromos ablakemelők elöl
- ESP (Elektronikus stabilitásvezérlés), benne ABS+ASR+MSR+EDS+HBA
- 6 légzsák
- ISOFIX gyermekülés rögzítési pont hátul
- Központi zár
- Magasságában állítható vezetőülés
- Négy irányban állítható kormányoszlop
- Osztottan dönthető hátsó üléstámla
- Rádió "Blues" CD-lejátszóval – MP3-lejátszás
- Zöld hővédő üvegezés

Sikergyanús családi autó a Skoda Rapid. a szerző fotói (képgaléria)

Kategóriájának nem feltétlenül legjobb ár/értékarányú autója az új Rapid, de ebben benne van a ©koda egyre erősödő magabiztossága, a VW-csoporthoz tartozása is. Azt nem merem állítani, hogy túl sikeres is a konszernen belül, s mondjuk például a belső burkolatok minősége szándékosan hagy egy kis „lépcsőt," de ez koránt sem elképzelhetetlen. Az általunk próbált, harmadik felszereltségi szintű, az alapon túl számos kényelmi és biztonsági extrát kínáló Ambition változat ára 3 millió 842 ezer forint.

Dízelbe, a 105 lóerős nyomatékos 1.6-os motorral szerelt Rapidba szűk 4,3 millió forintért ülhetünk, a tető pedig a 122 lőerős TSI a hétsebességes DSG automata váltóval - persze már túl az ötmillión.

Sikergyanús családi autó a Skoda Rapid. a szerző fotói (képgaléria)
Fel nem kért önkéntes szakértőnk véleménye, aki bekéredzkedett a Rapidba: Egyetlen dologgal nem tudok kibékülni: a kormánnyal. Valahogy nem illik az autóba. Olyan mintha az utolsó pillanatban vették volna elő valami hátsó raktár legmagasabb polcáról - jobb híján. Az orrot is szokni kell még, de az beülve a volán mögé nem látszik. Ha nem lenne Fabia kombim, kéne! De csak 1,2-es motorral, abból viszont a "legnagyobbal".

Olvasóink írták

  • 10. deszkás 2013. január 21. 09:07
    „ZAPI! Nyaf nyaf.Azért nézd meg a szervízeket is.”
  • 9. zapi 2013. január 20. 15:11
    „1-nek.
    Ülj be egy francia autóba,menjél el vele Regensburgig,és ülj át egy német azonos osztályba.
    Megtudod,milyen a fapad.
    Ez a Rapid meg lealázza az előd-utolsó szériás,nyugatra gyártott-hírnevét.
    Ez egy gagyi fapados,ki tudja meddig jó motorral-olvass utána felhasználói véleményekben-,arany áron.
    De miért kell egy újságírónak minden autókereskedő <moderálva>”
  • 8. lukrecia 2013. január 20. 12:44
    „Kívülről szép autó, de belülről, mélyen alul múlja az új Oktáviákat. Igaz én új Oktávia szerelmes vagyok.
    Szerintem az Oktáviák vetekszenek egy alap Mercedesszel annyira jók. Na és nem a Mercedest akartam lebecsülni mert azok is nagyon jók. :))”
  • 7. kormoska 2013. január 20. 11:47
    „A Rapidnak tényleg elegáns a külseje,erősen hasonlít a már piacon lévő Jettára.Decens és kimért a vonalvezetése de kissé"poroszos"hangulatú(pláne így dísztárcsa nélkül).
    Belül viszont az anyagok elég olcsó hatásúak-kőkemények,leginkább a legelső Fabia sorozatéhoz mérhetők.
    Akkor lenne nagy dobás ha a 3,2 milliós alapárral az 1,4-es Tsi-t adnák hozzá!
    Így viszont drága,egy kifutó Octavia jobb vétel a H Astra Classicról nem is beszélve.”
  • 6. rózsakert 2013. január 20. 11:11
    „az alap ára nagyon sok szerintem!!!”
  • 5. deszkás 2013. január 20. 10:27
    „Erőlködés? Akkor Kínában miért is tudtak megjelenni?”
  • 4. kisistvan.hu 2013. január 20. 09:22
    „1. Horthyszobor 2013.01.20. 08:14
    Ugyanez a véleményem szóról szóra.”
  • 3. gszlaszlo 2013. január 20. 08:56
    „sajnos igaza van a fel nem kért önkéntes szakértőnek... a kormány tényleg borzalmas...”
  • 2. deszkás 2013. január 20. 08:56
    „A "régi" Skoda Fabiámból ami hiányzik az az isofix ülés és a 6 légzsák. Megbízható de az odafigyelést igényli. Ha "kiír" egy hibajelet komolyan kell venni.Nem szívesen válnák meg tőle.Az ára? Hát.”
  • 1. Horthyszobor 2013. január 20. 08:14
    „Felesleges erőlködés. Egyre csúnyábbak a VW-k és a Skodák. A letisztult német életérzést akarják sugallni, de csúnyák lettek mint a francia autók. Vagy nem tudok a korral gondolkodni. Az audi nagyon szép elölről, a hátsó lámpák viszont legagyizzák, olyan mintha egy francia szutyok lenne... Az egy modellel ez előttiek szépek!!! Az nem lehet überelni!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elkészült az ötmilliomodik Volvo Gentben

A Volvo belgiumi Gentben található gyárában ötmillió autó készült az 1965-ös megnyitás óta. A jubileumi modell egy Volvo V40 D2 volt. Tovább olvasom