Délmagyar logó

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 35°C Még több cikk.

Segíthet az autó a devizahitel végtörlesztésében

A svájci frank-alapú ingatlanhitelek kiváltásában kulcsszerepet kaphat az autó – gépjármű-fedezettel folyósított személyi kölcsön a Lombardnál már évek óta létezik.
Szemmel láthatóan megugrott az érdeklődés a gépjármű-fedezetű hitelkonstrukciók iránt, amint az országgyűlés szeptember 19-én elfogadta a devizahitelek rögzített árfolyamon történő előtörlesztésével kapcsolatos törvényt. A tehermentes ingatlanvagyon vagy jelentős megtakarítás hiányában sokan keresik azokat a lehetőségeket, amelyek hozzájárulhatnak ingatlanhitelük forinthitelre váltásához. A Lombard Lízing Csoport szakértői szerint még inkább előtérbe kerülnek a gépjármű-fedezetű hitelek, amelyek segíthetnek a frankalapú ingatlanhitelek lezárásában, illetve felhasználhatók új forinthitelek önrészeként is.

A magas árfolyam által leginkább sújtott svájci frankhitellel rendelkezők jelentős hányada szeretne élni az új törvény által biztosított előtörlesztési lehetőséggel, de sokan közülük nem rendelkeznek tehermentes ingatlannal vagy olyan mértékű megtakarítással, melynek révén tartozásukat megfizethetnék, vagy legalább forinthitelre válthatnák. Akiknek viszont van saját, tehermentes gépjárműve, más adósoknál könnyebben cserélhetik ingatlanhitelüket forintalapú kölcsönre.

Anderle Ádám
Anderle Ádám
– A gépjármű-fedezettel folyósított személyi kölcsön nem új találmány a piacon; a Lombardnál évek óta létezik – mondja Anderle Ádám, a Lombard Lízing Csoport vezérigazgató-helyettese. „Az utóbbi hetekben azt tapasztaltuk, hogy a devizahitelek előtörlesztésének szabályozásával kapcsolatos várakozások, majd pedig a törvény elfogadásának hatására egyre többen érdeklődnek ezen konstrukciók iránt."

Az új jogszabály elfogadásával elméletben megnyílt az út a devizaalapú ingatlanhitelek lezárása felé, ám az elemzők szerint az árfolyamrögzítéssel történő végtörlesztés lehetősége mindössze az érintett adósok legfeljebb ötöde – vagy még kevesebb (a. szerk.) – számára biztosít esélyt tartozásuk önerőből történő kifizetésére. A végtörleszteni akarók ezért már aktívan keresik a számukra megfelelő pénzügyi megoldásokat.

Látható, hogy az érintettek elsősorban új, forint alapú, ingatlan-fedezetű hitel felvételével és – az újonnan igénylendő ingatlanhitel önrészének előteremtése érdekében – forintalapú személyi kölcsönök formájában igyekeznek majd forrásokhoz jutni. A fedezetlen személyi kölcsön viszonylagos nehézkessége és drágasága miatt azonban sokak számára kedvezőtlennek, vagy akár elérhetetlennek bizonyulhat. A bankok által folyósított személyi kölcsönök rugalmas alternatívája lehet a lízingvállalatok kínálatában szereplő gépjármű-fedezetű hitel. Ehhez a hagyományos személyi kölcsönnél akár kedvezőbb feltételekkel, egyszerűbben lehet hozzájutni, illetve – mivel szabad felhasználású hitelről van szó – szükség esetén az új, svájci frankos devizahitelt kiváltó ingatlanhitel felvételénél önrészként felhasználható.

Hitelfedezet lehet az autó
Hitelfedezet lehet az autó
A Lombard Lízing Csoport szakértője szerint a gépjármű-fedezetű személyi kölcsönök, természetüknél fogva nem képesek jelentős mértékben kiterjeszteni az előtörlesztők körét. Mint vázolta, az előtörleszteni szándékozó, svájci frank-alapú ingatlanhiteles adósok és a tehermentes gépjárművel rendelkezők köreinek keresztmetszete – tekintetbe véve az autópiac válság miatti korábbi összeomlását is – túl szűk ahhoz, hogy a gépjármű-fedezetű kölcsön iránti érdeklődés jelenlegi megugrása drasztikus változást idézzen elő a piacon.

– A szakértők egyetértenek abban, hogy a devizahitel-előtörlesztési szabályozás komoly kockázatokat hordoz és veszteséget jelent a bankszektor számára – mutat rá a Lombard Lízing Csoport vezérigazgató-helyettese. „Ezzel szemben, az ingatlanhitel-előtörlesztésre is felhasználható gépjármű-fedezetű kölcsönök és a hasonló alternatív megoldások várható sikere révén a hazai hitelezési piac mozgásban maradhat, miközben fokozatosan, lépésről lépésre, svájci frankról és más devizákról forintalapúra vezethető át."

Olvasóink írták

  • 4. DobóI 2011. szeptember 30. 05:27
    „A Lombard "segítsége"? Ez olyan mint a Providenté: "Ha kicsi hiányzik - akkor majd nem sokára sok fog hiányozni!"”
  • 3. igazságkereső 2011. szeptember 29. 15:57
    „Ez is a banki gátlástalanság egyik jele! Ugyan is nem elég baja van a bankok által rosszul felmért "devizahitelezés" miatt megduplázott havi törlesztőrészlet miatt, ahhoz, hogy a bank tisztességtelenül hamarabb jusson a pénzéhez, az adósnak már az autóját is elvenné, tehát most az a kérdés, hogy a közjegyzői okiratot elkészítő közjegyző - aki maga is jogvégzett ember! - hogy hogy nem látta át a bankok tisztességtelen "deviza"ügyletét, mely "devizaügylet" egyébként nem volt más,mint indexálási trükk!!Azaz az ügyfélnek nyújtott "devizahitelezés"mögött nem volt deviza,azok a hitelek sima forinthitelek voltak! Azonban miután pénzt kértek a közjegyzők - nem is keveset! - az okirat elkészítéséért, annak jogszerű tartalmáért maguk is felelősek! Dr. Róna Péter, Makkos Albert, Torba Tamás kitűnő közgazdászok több tanulmányban is leírták, hogy a magyarországi "devizahitelek" banki trükközések alapján kerültek kiadásra,azaz a bankárok ilyen tevékenységéről a közjegyzőknek is tudniuk kellett,hiszen olyan tartalommal készültek ezek a közjegyzői okiratok, melyek nem felelnek meg a Hitelintézeti Törvény 213. § (b.) pontjában foglaltaknak sem és még jó néhány érvényben levő törvénynek sem! A legtisztességtelenebb bank mindközül a CIB Bank Zrt és annak leányágazata a CIB Autólízing Zrt, mely "svájci frankot" ne mis látott forinthitelei ellenére a 3 X-osát kéri vissza ügyfeleitől, aki ezt nem tudta fizetni, annak elvitték az autóját és áron alul, saját értékbecslőjével - a független értékbecslőre történő hivatkozásuk nagy valószínűséggel a "mese kategóriájába" tartozik, tehát ideje annak, hogy maguknak a bankoknak a tisztességes működését Magyarországon nagyon alaposan felül kell vizsgálni, de nem a PSZÁF-al, mert bebizonyosodott, hogy a PSZÁF is képtelen azt a hivatását betölteni amelyre létrehozták még annak ellenére sem, hogy 2011. januártól a PSZÁF-ot rendeletalkotási joggal ruházta fel a kormány, ennek ellenére mint "sóhivatal" működött és működik, figyelembe véve Binder úr folyamatos megnyilatkozásait! Itt az idő, hogy valamennyi magyarországi bankot újból felül kell vizsgálni, megfelelőségi vizsgálatot kell lefolytatni,mert mind a mai napig olyan ügyfélellenes magatartást tanúsítanak,amely magatartásuk az ügyfeleket teljesen kiszolgáltatottá teszik! Ezt kell, kellene végleg megszüntetni és nyugat-európai szinvonalú és ügyfélbarát bankok szükségesek Magyarországon. Az sem biztos,hogy ma Magyarországon egyáltalán szükség van 386 bankra,legyen a fele, de az tisztességes és a megvezetett "devizahiteles" ügyfelek kártalanítását bírósági eljárások nélkül végezze el,mert az ügyfelek "devizahiteles" megvezetése nem kevés kárt okozott,ezt az LB is kimondta részítéletében! Ideje,hogy a Tisztelt Publikum végre felébredjen és elkezdje jogainak érvényre juttatását bármikor, bárkivel szemben a XXI. század második évtizedének kezdetén!”
  • 2. papika56 2011. szeptember 29. 13:13
    „Én is kíváncsi volnék , hogy egy 10 éves autóra mennyi hitelt adnának. Mert ugye 1-2 száz ezer Ft ott nem segít ahol több millió hitel van ! Mert pl. akinek lakáshitele van --annak biztos nem o km es, 18--20 millás autója is van.
    Mert aki ilyennel jár --annak nem gond a havi törlesztés chf-ben , v. nincs is neki hitele ! a 100 millás házát kp, ben fizette.”
  • 1. vélemény 2011. szeptember 29. 12:19
    „"A magyar autók átlagos életkora valamivel több mint tíz év, az autók alig negyede fiatalabb öt évnél, és az elmúlt két évben közel feleannyian vásároltak új autót, mint 2006 és 2008 között"
    Kiváncsi lennék, hogy egy hazánkban futó "átlagos" autóra mennyi hitelt adnának és milyen THM-mel.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tényleg olcsóbb busszal vagy vonattal utazni?

Általános vélekedés, hogy a tömegközlekedés olcsó. Vajon valóban így van? Az autonavigator.hu… Tovább olvasom