Délmagyar logó

2017. 05. 30. kedd - Janka, Zsanett 14°C | 29°C Még több cikk.

Szerethető nagyvas az új Kia Sorento

Olyan szűk parkolóhelyre is beáll merőlegesen, automata kormányzással, hogy a vezető csak tornamutatvánnyal tud kiszállni – ez tovább nem javítható.
Jelentősen nőtt az új Kia Sorento, hossza majd tíz, tengelytávja 8 centivel nyúlt meg, eközben valamivel szélesebb és másfél centivel alacsonyabb lett. Mindez elegáns vonalak közé szorítva történt, azaz dögösebb, dinamikusabb hatású az új modell. És sok szempontból praktikusabb, írunk is mindjárt kettőt. Az ajtó alsó széle annyira lenyúlik, hogy teljesen védi a küszöböt, így báli ruhában is úgy lehet beszállni a Sorentóba, hogy nem töröljük le akaratlanul a küszöböt. Ügyes.

Teszteltük az új Kia Sorentót. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A másik ötletre az értékesítő hívta fel a figyelmet, mondván egy koreai mérnök nem fogja egy lábra állítani télen a jégen vagy nyáron a tócsában a bevásárlószatyrokkal az autóhoz érkező háziasszonyt, hogy lábát lóbálva nyissa ki a csomagtartót... Szóval, elég zsebben a kulccsal hátulról megközelíteni az autót, megvárni az azonosító három csipogását, és az ajtó már nyílik is és mehetnek a helyükre a csomagok. Tényleg elegánsabb, mint fél lábon kalimpálni.

Praktikumból sok van még az új Sorentóban, pakolóhelyek tömege a csomagtartóban és az utastérben, a helykínálatra meg tényleg nem lehet panasz. A második üléssor – a harmadik 300 ezerért opcionális – 150 milliméteres távolságon mozgatható, attól függően, hogy a lábteret, vagy az alapban több mint hatszáz literes csomagtartó méretét kívánjuk növelni. Ez utóbbi egyébként egészen 1660 literig bővíthető, s van olyan üléspozíció, hogy kétméteres lapra szerelt IKEA cuccal is elbír a Kia.

Teszteltük az új Kia Sorentót. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A tesztautó egy rendesen felszerelt darab és már a beszálláskor leveszi a sofőrt a lábáról – egyebek között úgy, hogy elektromosan jó néhány centiméter hátratolja az ülést, így mégiscsak könnyebb. Belül a nagy térkínálat mellett igényes – ahol kell, puha – burkolat, jó anyagminőség fogadja a vezetőt és utasát.

Az új Sorento nagyon sokat tud, a próbaútra rendelkezésre álló fél nap alatt el is jutottunk volna a menürendszer megismerésének – mondjuk, 19 százalékáig. Inkább mentünk vele és hétköznapi használatra fogtuk – egyebek között merőlegesen parkoltunk be az automata rendszerrel. Bátran kijelenthetjük, hogy ezt tovább már nem lehet, illetve hülyeség lenne javítani. Olyan szűk helyre is beáll, ahonnan a vezető is csak tornamutatvánnyal tud kiszállni, az utasnak meg reménytelen. Ezen már nincs mit keskenyíteni, egy előre korrekcióval nagyon szépen beteszi az automata kormányzás a Sorentót, nekünk csak a féket kell nyomni, hogy elég lassan történjen a manőver az automata váltó kúszó fokozatának köszönhetően. A vezetőt nagyban segíti a 360 fokos kamerarendszer is, így valóban bravúr kell ahhoz, hogy lekoccoljuk az autót.

Teszteltük az új Kia Sorentót. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Alaposan kipróbáltuk a távolságkövető tempomatot is, kulturáltan, szolgálatkészen, segítően dolgozik. Különböző távolságokat állíthatunk be rajta, attól függően, hogy sztrádán, vagy országúton haladunk. És hogy mitől megy a Kia? Hát a 2,2 literes 200 lóerős turbódízeltől, s ezzel végére is értünk a modell motorválasztékának. Persze ez is mindenre elegendő, 441Nm-es maximális nyomatéka már 1750-es fordulattól a vezető rendelkezésre áll. A maximális sebesség 203 km/h, a százas gyorsulás a váltótól, illetve a hajtott tengelyek számától függően 8,7-9,6 másodperc, ami egy 1,8 tonnás nagyvastól igazán elfogadható.

Vegyes fogyasztásra 6,5-7,4 liter ad meg a gyár, amit mi tapasztaltunk, az, hogy 130-as sztrádatempónál csupán 2250-et fordul a motor és 9 liter körül mocorog a pillanatnyi fogyasztásmérő. 90-nél ez jóval kevesebb, mint ahogy a fordulat is csupán 1550.

Teszteltük az új Kia Sorentót. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az autó jól vezethető, magas felépítésével együtt is elfogadható oldaldőlés mellett, kiszámíthatóan kanyarodik. A kormányerő egyébként gombnyomásra is változtatható. A manuális váltónál erre külön gomb szolgál, a tesztelt modell automatájánál a váltó üzemmódjának változtatásakor ez is „mozdul".

Az új Kia Sorento kategóriájában versenyképesnek számít, a legolcsóbb, elsőkerék-hajtású, ötüléses, manuális változatba 9,4 millió forintért lehet beülni, míg az általunk is próbált csúcsmodell – 3 üléssor, automata váltó, legmagasabb felszereltség – 12 millió 750 ezerért hozható el. Megszokott, kiás érv még a 7 év vagy 150 ezer kilométeres garancia.

Teszteltük az új Kia Sorentót. Fotó: Kovács András (képgaléria)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megfuttattuk az új Suzuki Vitarát

Az esztergomi szalagról március 5-én ünnepélyesen legördülő új Suzuki Vitarát egy nagyobb kör erejéig szerkesztőségünk is kipróbálhatta. Tovább olvasom