Délmagyar logó

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 10°C | 20°C Még több cikk.

Szervízkommandóért kiált a szakma

Az élelmiszerkommandó mintájára szervizkommandóért kiáltanak a márkakereskedők, ami részükről érthető is, hiszen nehéz versenyezni a sufnijavítókkal.

Soha nem látott mélységbe zuhant az új személygépkocsik eladása, s ezzel együtt a hitelkihelyezés, melynek sikerdíja – persze az árréssel együtt – ugyancsak hiányzik a kasszából. A túlélésért küzdve szívesen koncentrálnának a szervizre, a javításra, de a gazdasági válság a használt autók tulajdonosait is sújtja. Egyszerűen nincs pénzük a drágább, de kétségkívül szakszerű, munkájukért garanciát vállaló hivatalos márkaszervizekre. Van olyan autókereskedő, amelyik már arról beszél, hogy együttesen kellene fellépniük a sufnijavítók ellen a márkaszervizeknek, mert ezt az engedékeny hivataloktól nem várhatják el.

„A feketén munkát vállalóknak nincs hivatalos telephelyük, működési engedélyük, szakképzettségük a mai elektronikákhoz. Számla nélkül szerzik be az alkatrészeket, segédanyagokat, támogatva ezzel a feketegazdaságot. Veszélyes körülmények között dolgoznak, fittyet hányva a munkavédelmi előírásokra. Nem fizetnek adót, tb-t, helyi adót, nem adnak számlát, nem vállalnak garanciát. Hozzá nem értő munkájukkal bajba sodorhatják az ügyfelet, veszélyes hulladékkal szennyezik a környezetet. Csak egy nagyobb szerviz alkalmával 4-5 liter fáradt olaj, olajszűrő, fél-másfél liternyi fékfolyadék, olajosflakon, jó pár liter hűtőfolyadék, olajosrongy keletkezik, amit a kommunális hulladékba illetve a csatornába tesznek. Ez mind veszélyes hulladék, amit a szakszervizek kemény pénzért kezelnek, illetve szállítatnak el."

Nem én értek ennyire az autókhoz, egy márkakereskedés vezetője sorolta egy szuszra sérelmeit, s valóban nehéz vele vitába szállni. Szerinte nyugaton ez úgy néz ki, hogy összekötik a karbantartást a műszaki vizsgával. Mindenki hivatalos műhelybe vagy márkaszervizbe hordja az autóját és számlát kap a szolgáltatásról. És befizetnek minden adót, nem terhelik a környezetet. Ha ott próbálkozunk, hogy lehetne-e számla nélkül, egyszerűen nem értik a kérdést. Náluk ilyen nincs, mert az „életével játszik", aki megpróbálja.

Olvasóink írták

48 hozzászólás
  • 48. tintasbarns 2009. november 21. 09:11
    „A szakma kommandóért kiállt, hát csak kiabájon. Mert amit egyes szervizek csinálnak az már a pofátlanság határát súrolják. Nevezetesen a kategóriás szervizek csak és kizárólag gyári tipusú alkatrészt szerik be búsás haszonnal. A mai szervizben dolgozó szerelőknek csak a nevükben van az, hogy szerelő, mert mit is csinálnak kizárólag alkatrészt cserélnek méghozzá csak és kizárólag gyári alkatrészt mert ez dukál nekik. Mondok egy példát van egy renault gépjármű melynek vézéműszíj cserére szorul a renault gyári alkatrész 72.e ft- a
    másodlagos gyártóé meg 38 e ft kerül és ugyan az a minőség akkor miről beszélünk, arról, hogy a renault szervizes azt mondja ő csak a gyári alkatrész beszereléséért tud garanciát és felelőséget vállalni. De hírűl sem azért vállana felelőséget amiért kellene magáért a munkájáért. Tehát azt mondom nem kell itt mindenféle kommandó tisztességes autószerlő gárda kell és nem alkatrész cserés szerelők.”
  • 47. sevenof9 2009. november 19. 03:00
    „43. hozzászólás Dema 2009.11.18. 12:34

    es te otthon miert nem???”
  • 46. Huba 2009. november 18. 16:59
    „Dema 2009.11.18. 14:26
    Az a szerelő aki nálam lenyulja az olajat, szűrőt vagy bármi mást amit az ügyfél autójára kivisz a raktárból repül! Nem is merik megtenni. Fontosabb nekik a bejelentett munkahely!De ez így volt az összes szalonban ahol eddig dolgoztam!”
  • 45. Dema 2009. november 18. 14:26
    „ÉS még valami!
    A márkaszervizes ágál, mikor az ő dolgozójaik otton fusiznak. Már lejebb is írta valaki! Szinte minden dolgozójuk már kapcsolatokat épített ki az ügyfeleikkel, és hazaviszik, ellopják a munkát a saját munkaadójuktól. Este meg dolgoznak ezerrel. olcsó olaj megvan, meg olvastam itt, hogy a szűrő is. :D Előbb rakjanak rendet a saját házuk táján.”
  • 44. Zs 2009. november 18. 13:29
    „41. Huba
    Tudok Mike3 féle esetekről... - vagy a márkaszervíznek esélye sem volt (vagy valami fél autó áráért próbálkoztak volna), míg a mélységi elektronikai szaki uralható pénzből helyreteszi a technikát”
  • 43. Dema 2009. november 18. 12:34
    „És még valami! Tudomásom szerint minden hivatalosan bejelentett szerviz elvégezheti a garancia alatt is az időszakos szervizeket!!!! Pontosan utána kellene járni a jogszabálynak, mert mióta beléptünk az EU-ba azóta ez ránk is vonatkozik. A szerkesztő, vagy valaki gondolom utána tud járni. Itt megírhatná a pontos jogszabály számot mert én is kíváncsi vagyok rá én is! Vagy ez mélységi titok?? :D Nem tudhatnak róla a gk tulajok?”
  • 42. Dema 2009. november 18. 12:23
    „Szerintem nagyon kellene a fogalmakat tisztázni.
    1 a Márkaszerviz
    2 független szervizek
    3 egyszemélyes vállalkozás
    Eddig hivatalosan bejelentett szakszervizekről beszéltem!!
    4 csak feketén otthon dolgozó SUFNI szerviz!
    4/1 Autószerelő vizsgával rendelkező (megfelelő szakmával rendelkező) feketén dolgozóról van szó!!
    4/2 Semmi szakirányú képesítéssel nem rendelkező egyén
    na ezek azok akik nem vállalják be a szakmunkás vizsgát sem. Valószínúleg, tudják, hogy
    nem felel meg a tudásuk az alapoknak sem. Ezek nyomják a sódert a legjobban
    "Csak Ők értenek az autóhoz"”
  • 41. Huba 2009. november 18. 11:17
    „Mike3 2009.11.17. 16:09
    Ezt te sem gondolod komolyan!”
  • 40. Mike3 2009. november 17. 16:09
    „a sufnijavítók szokták helyrehozni azt amit a márkaszervízek elbarmolnak”
  • 39. sevenof9 2009. november 17. 03:06
    „nemcsak a kiaban,ez egy altalanos standard itt usaban. igaz olyan vackokkal dolgoznak,hogy nem is art akkor cserelni,ha a legolcsobb olajat teszed a kocsiba fram szurovel.
    nekem az a bizonyos 39.99-es olvaso van,eddig bevalt. mival magam is kb ilyen teruleten dolgozom,elmondhatom,hogy az emisszioval osszefuggo kodok nagy resze csakis az ellenorzo hatosag kenye-kedve miatt van az ecm-ben,es a valosaghoz eleg keves koze van a kodok nagy reszenek.

    kicsit off:
    most neztem meg a kiskocsikat itt usaban (honda fit/jazz, toyota yaris, kia rio es nissan verso). mind 32-33 mpg korul fogyaszt. mig pl a szep nagy ford crown vic 25 korul. akkor inkabb 3000-ert egy regi rendorauto,mint egy uj szappantarto...”
  • 38. kékcitrom 2009. november 16. 14:14
    „Már tudom, szemrebbenés nélkül vágnak át a szervíztől, a számlázásig, de legjoban mégis az tetszett, mikor még vásárlás előtt álltunk és nem tudtak olyan felszereltségű modellt rendelni amilyet szerettünk volna, hiába vártunk hónapokat. A szalonban dolgozó hölgy pedig teljes magabiztossággal és meggyőződéssel megpróbált meggyőzni arrol, hogy kár ragaszkodnom ahoz ,mert az eggyel kisebb felszereltségű (ami akkor éppen raktáron volt!) ugyan az és amivel több, azt utólag mindent be és fel tudnak szerelni! :) Mikor nem tudtam mással meggyőzni, kértem számoljuk már össze az utólag beépítendő cuccok árát és nézzük már meg mennyibe is fog nekem az a kis átalakítás kerülni. Kénytelen volt belátni, nekem van igazm, hogy a másikhoz ragaszkodom!”
  • 37. bespin 2009. november 16. 10:53
    „36.
    Tök mindegy , hogy cdti,dci, HDI,PDTDI, CRTDI vagy bármelyik benzines turbós, MPI stb. motor, a garancia x év vagy x ezer km. Ezt a diesel-benzin motornál eljátszható olajcsere "hozom-ittveszem olaj" kérdésben rendesen megvezettek. Ha ez egyiknél nem megy, megcsinálja a 30 km távolabb lévő szerviz, szemrebbenés nélkül.”
  • 36. kékcitrom 2009. november 16. 10:25
    „Benzines motornál ez eljátszható, de a dízelnél ragaszkodnak a sajáthoz! Nem néztem utána, hogy ez valójában hogy van. Ráhagytam, had cseréljék amire nekik tetszik, mást úgysem tehettem volna amíg garanciás az autó. Most ilyen gondd már nincs, az utolsó szervizet már magunk végeztük, az általunk jónak tartott olajjal, és rendszerint inkább egy kicsit hamarább lecseréljük, mint kellene, de biztos tudom mi- és mennyi van benne!”
  • 35. bespin 2009. november 16. 08:44
    „34. Itthon is ennyi az OBD-s cucc, egy P 2-3-as procis, soros porttal rendelkező notebook-kal minden gond nélkül használható a megfelelő programmal.
    Egy KIA-ban 2500 miles az olajcsere intervallum? Itthon minimum 20 ezer km. Bőven elég a 10 ezer miles-nál lecserélni.

    33. Én előzetesen egyeztettem az olaj "vitelről", kellett az eredeti számla másolata és beírták az szervizkönyvbe, hogy csere hozott olajból. Felébe került az olaj, az szűrőkhöz ragaszkodtak a saját anyaghoz,itt csak 1/3 volt a felár, mintha én vettem volna meg, így nem foglalkoztam vele.
    Legutolsó márkaszervizes látogatásom előtt generáltam egyedi vonalkódot a szűrőkre és felragasztottam. Valóban kicserélték mindet.”
  • 34. sevenof9 2009. november 15. 23:15
    „bespin! az OBDII kiolvaso 40 dollar az amazon.com-on,igaz csak kodot ir ki,de kitorolheto vele a kod es tablazat van off-line kiolvasni a hibat a kodbol. tehat erre kolteni egyszer kell,nem magia. a haverom 3 evig jart "rossz" lambaszondaval (aminek csereje toyotaeknal 400 dollar) ugy,hogy allandoan kinyomta a hibakodot.

    nekem a kia markakereskedes szamlazott ki 340 dollart a 30000 merfoldes atvizsgalaskor,de a futomu beallitas ebbe nem fert bele igy repult ket gumi is. azota meg a kornyekre sem...olajcsere itthon szintetikus olajjal, wix/napa gold szurokkel. az ajanlott 2500 merfold helyett 7500-10000-kent csere.”
  • 33. kékcitrom 2009. november 15. 20:43
    „Ezt a "viszek olajat " verziót én is el akartam játszani, mondván én ezt szoktam használni, nekem ez a legjobb. Válaszul csak annyit mondtak, hogy amennyiben nem az általuk forgalmazott olajat használják elveszítem a garanciát a motorra! Nem láttam értelmét a vitának!”
  • 32. Schrek 2009. november 15. 19:54
    „Egy alkalommal motorolajat cseréltettem az autómban. Vittem motorolajat is. Látták rajtam a hivatalos
    szervizben (inkább nem írom le a szerviz nevét), hogy átvághatnak. Nő vagyok, de azért nem teljesem hü*e. Felszámolták a motorolaj árát is. A jó minőségűt - amit vittem - meg elvitték haza a saját autójukba.
    Mondanom sem kell, ez volt az utolsó alkalom náluk.
    Van egy sufni szerelőm, megbízom benne, évek óta hozzá viszem az autómat.
    Én nem tudom meg fizetni a csillogó, villogó márkaszervizt és nem is akarom.”
  • 31. kékcitrom 2009. november 15. 12:21
    „Három kötelező szervíz = közel 12000 ft. átvágás. Mindez saját (számonkérés után!) bevallásuk és számolásuk szerint. Ráadásul úgy, hogy minden szervízre egy karton sör kuporgott a csomagtartóban, amit persze ott is hagytam, és gondoltam ez elég lesz ahoz, hogy becsületes munkát végezzenek!!! Marha nagyot tévedtem!
    A harmadik szervíz után telt be a pohár és visszamentem, megkérdeztem mennyi olaj kell ebbe az autóba, amire a szerelő NEM TUDOTT VÁLASZOLNI meg kellett neki nézni a számítógépben! Az első és második szervíznél elég volt 4 liter, a harmadiknál 4,2 liter lett számlázva, persze ez volt a legdágább is. Én tudtam, a gyári adat 3,2 liter, de, hogy tanulja meg a "mester" is leeresztettem az előző napon lecserélt olajat, hogy megtudjuk mennyi is lett az autóba töltve. Erre még rájött a túlszámlázott óradíj, nem sok, csak a szűk egy órás szervízért 2,4 óra lett számolva!
    Ezek után azt már nem is feltételezem, hogy becsületesen le lett szervizelve a kis kedvencem, ezért azóta othon oldjuk meg az olajcserét, amit pedig magunk nem tudunk (nem volt még rá példa!) azt az ismerős a "sufniban" elintézi!
    Jó karban van a kis autó, de ez nem a márkaszervíznek köszönhető!
    Egyszer vittem be egy szervízbe, mert néha csiszorgó hang hallatszott a motortérből. Az átvizsgálás annyiból állt, hogy felemelték (nem tudom miért), majd leengedték, 3 szerelő elszívott mellette egy- egy cigit, addig járó motornál hallgatták a csiszorgást, majd megállapították, hogy nem tudják mi lehet a zaj forrása.Ez 4200ft.-ba került!!!
    Ha esetleg ezen a hozzáálláson tudnának változtatni a márkaszrvizek, talán több autót hordanának oda az emberek!De az egyszer elb...ott renomét nagyon nehéz visszaszerezni!”
  • 30. M@M 2009. november 15. 10:21
    „Autós szakember lévén, reggelig tudnék folyamatosan mesélni, a márkaszervizek által elkövetett csalafintaságokról. Egy európai nagy teherautó márkánál volt szerencsém belekukkantani a "szervízmenetbe" ,bevallom őszintén, ha az én autómmal csinálták volna ugyanezt én rájuk gyújtottam volna a tetőt!!!!!! A javításról meg annyit, hogy ha "szakembert" keres egy szervíz, akkor csak max 25 év körüli srácokat halandó felvenni (persze ez nem publikus) mert azok hajlandóak minimál bérért dolgozni. Aki tényleg JAVÍT az már öreg és a kutyának sem kell!”
  • 29. exluzer 2009. november 15. 07:33
    „Azokkal a "sufniszerelőkkel" mi van akik délelőtt márkaszervizelők, délután, hétvégén pedig sufniszerelők. Mert a márkaszerviz minimálbér közelében dolgoztatja.
    Service!
    Ne értetlenkedj, hogy mi az összefüggés a magas rezsi díj és az alkatrészárak között. Magyarországon kevesebb a rezsidíj mint a Németeknél de magasabb az alkatrész ár így összességében ugyanannyit fizetek én is mint a német, csak ott az emberi munkának van nagyobb értéke.
    Gyári alkatrészről annyit, hogy a makói gumigyárban délelőtt VW gyári gumialkatrészt gyárt a munkás délután pedig után-gyártottat, csak más pecsétet rak rá minőség ugyanaz..”
48 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A pillanat szépsége

Gondolkoztak már azon, hogy mi lenne, ha lelassíthatnánk a másodpercek pörgését? Talán egy teljesen… Tovább olvasom