Délmagyar logó

2018. 11. 19. hétfő - Erzsébet 1°C | 5°C Még több cikk.

Takaros és tágas az új négyajtós

Négy esztendőt gondolkozott az Opel azon, hogy kihozza a H-Astra négyajtós változatát, de jól tette, hogy így döntött. Igaz, csak Közép-Kelet-Európa, Spanyolország és Törökország a megcélzott piac, de így is méltán bízhat a sikerben.
Ha ez a Közép-Kelet-Európa ízlése, akkor jöhet, kifejezetten tetszetős a négyajtós Astra, különösen oldalról-hátulról. Nincs olyan érzése a szemlélőnek, hogy egy dobozt ragasztottak volna az autó hátuljára, az átmenet teljesen kiérlelt, elegáns. Tetszetős, ahogy a csomagtér ajtó széles krómozott csíkja a jó formájú hátsó lámpák alsó traktusában „folytatódik", s az alacsonyra került rendszám sem bontja meg az összhangot. Az általunk próbált modell fekete metálfénye különösen illett az autóhoz, mintha eggyel nagyobb kategóriát próbáltunk volna.

A kipróbált modell fekete metálfénye különösen illett az autóhoz, mintha eggyel nagyobb kategóriát próbáltunk volna Fotó: Miskolczi Róbert

Amiben van is valami, a korábbi Vectra-generáció ugyanis tíz centivel volt rövidebb. A trükk ott van, hogy a négyajtós nem a ferdehátú, hanem a kombi padlólemezére épült, s ez kilenc centiméterrel nagyobb, 2,7 méteres tengelytávot jelent. És azt, hogy mindkét üléssorban kényelmesen utaznak a 190 magas emberek is, elegendő fej- és lábtérrel. A csomagtartó 490 litere nem világcsúcs – a hátsó ülések lehajtása után 870-re bővül –, nyílása sem igazán széles, ám megfelelően mély és jól pakolható. Előtte azonban meg kell találni a nyitját. Nekem önállóan nem sikerült, illetve csak a középkonzol tetején található gombbal ment, ám után olvasva kiderült: hosszan kell nyomni a távirányítón a nyitás gombot – igaz erre nem utal semmilyen piktogram. Persze ez nem probléma, csak mondani kell, ha kölcsönadjuk a Sedant.

Opel Rupesky

Szeged, Fonógyári út 2-4.
Telefon: 62/558-400

opel@rupesky.hu
www.rupesky.hu
Az általunk próbált modellbe az 1,6 literes 115 lóerős négyszelepes tette a dolgát, s bár a szaksajtó nem dicséri agyon az alsó fordulatszám-tartományban valóban kissé erőtlen motort, nekünk megfelelt. Csak pörgetni kellett a maximális, 155 Nm-es nyomatékát négyezres fordulatszámon leadó motort, s ott, ahol más autóval hármasban abszolváltuk a kanyarodást, vagy a tágasabb körforgalmat, az Astránál visszatettük kettesbe, s onnan húzattuk ki. A négyajtós változat végsebessége 191 km/h, nulláról százra 11,7 másodperc alatt gyorsul az 1,3 tonnás kocsi. A motor kultúrált járású, alacsony zajszintű, s az étvágyával sincs probléma, az átlagos fogyasztás 6,6 liter, országúton, könnyű lábú sofőrrel azonban megelégszik 5,3 liter benzinnel is száz kilométeren. A kocsi választható még az 1.8-as, 140 lóerős benzinmotorral, valamint a takarékos és nyomatékos 1.3-as dízellel is. Ára már van, ugyanakkor a hírek szerint csak később érkezik a százlóerős, 1.7-es CDTI.

Mi fér bele bő négymillióba?

Ebben a kategóriában nagyon fontos az ár/értékarány, az Opelnél is mindent megfontoltak. A négymillió 50 ezer forintos alapárba már benne van a 115 klóerős, közel sem „minimálmotor", a teljes értékű pótkerék, a sízsákos, osztva dönthető hátsó ülés, a négy irányba állítható vezetőülés, a távirányítós központi zár, az elektromos csomagtérnyitás és első ablak, a szervokormány, a négy légzsák, az ABS, az ISOFIX gyermekülés rögzítő rendszer – egyebek között.  
A négyajtós Astra jól autózható, az utastér motor- és futóműzajtól mentes, a kocsi jól irányítható, egyenesfutása, kanyarstabilitása korrekt. A kormány visszajelzése megfelelő, a fék jól adagolható, az ABS intelligensen avatkozik közbe, ha szükséges. Az általunk próbált modellbe nem volt menetstabilizáló rendszer, tempós körforgalomban azonban így is jól kézben tartható volt az autó. Amikor elkezdte tolni a farát, ellenkormányzással könnyedén vissza lehetett téríteni az eredeti ívre, nem akart elszállni. A futómű persze nem sportos, de jó kompromisszum a kényelmes és a kemény hangolás között.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

VW Tiguan: A városban is otthon van

Még soha sem érte akkora autós megtiszteltetés Magyarországot, mint a Volkswagen Tiguan… Tovább olvasom