Délmagyar logó

2017. 11. 22. szerda - Cecília 5°C | 13°C Még több cikk.

Új kupéval nyűgözheti le Párizst a Mercedes

Itt a Mercedes-Benz újabb dobása: a ConceptFASCINATION – a modellt Párizsban mutatja be a márka. Vonalai dinamikusak, mégis nagy a csomagtartója, s az illeszkedik is a kupé formájába. Az autó egyszerre sportos, lendületes, elegáns és exkluzív. Szép.
A ConceptFASCINATION műszakilag a legutolsó E-osztályon alapul, de új a motorja: a négyhengeres BlueTEC dízel 2,2 liter lökettérfogatból hoz ki 150 kW/204 LE teljesítményt.

Alakját az elölről hátra húzódó nyilazás határozza meg – sokak szerint állva is robogni látszik. E hatást erősíti, hogy a keret nélküli – teljesen leengedhető – oldalablak egyöntetű ívet rajzol. Markáns váll és karaktervonal határolja a hol domború, hol homorú oldalfelületet, érdekes fényjátékokat keltve. A sárvédők izmosak, a hátsó kerékív körül már-már érzéki a csípő domborodása. Ez is a korábbi idők klasszikus Mercedes-Benz stíluseleme.

Itt a Mercedes-Benz újabb dobása: a ConceptFASCINATION.
Itt a Mercedes-Benz újabb dobása: a ConceptFASCINATION.

Szürke háttér előtt romboid, arculatmeghatározó fénydiódás reflektorok csillognak, míg a parkoló-lámpák jellegzetes C-alakot rajzolnak ki. A kontúros gépháztető középső élvonala hátrafelé folytatja a nyílmotívumot, az egylamellás, központi Mercedes-csillagot viselő hűtőmaszk magabiztosan hirdeti a márka-hovatartozást. Az előre lejtő far is nyilazott, spoilere alatt a harmadik féklámpa olvad bele a hátsó szélvédőbe.

Az autó egyszerre sportos, lendületes, elegáns és exkluzív. Szép.
Az autó egyszerre sportos, lendületes, elegáns és exkluzív. Szép.

Nagy panoráma-üvegtető és egybefüggő oldalablak teszi könnyeddé a belső teret, ahol értékes bőr, fa, alumínium és szövet gyönyörködteti a szemet. A lósport világából kölcsönzött anyagok ízlésesek: vastag, a nyergekére emlékeztető bőr burkolja az első és a hátsó üléseket hídként összekötő középalagutat, és ugyanilyennel fedték be a műszerfal felső részét, valamint az ajtók kartámaszát. A belső térben is érvényesülő nyilazás a műszerfalon folytatódik, amely ettől szárnyszerűen mutat. Az ezüst-számlapos öt körműszert csőszerű foglalat övezi.

A lósport világából kölcsönzött anyagok ízlésesek: vastag, sötét, a nyergekére emlékeztető bőr burkolja az első és a hátsó üléseket hídként összekötő középalagutat.
Vastag, a nyergekére emlékeztető bőr burkolja az első
és a hátsó üléseket hídként összekötő középalagutat.

Meglepő hatású a poggyásztér is, a körülbelül egyszer egyméteres padló fából készült, rajta szálkefélt alumínium-védősínekkel. Kétoldalt felhajtható a padló; az így megnyíló mélyedésekben két távcső, és csereobjektíves digitális Leica fényképezőgép várja a bevetést – például lóversenyen.

Az előre lejtő far is nyilazott, spoilere alatt a harmadik féklámpa olvad bele a hátsó szélvédőbe.
Az előre lejtő far is nyilazott, spoilere alatt a harmadik
féklámpa olvad bele a hátsó szélvédőbe.

Az elkészült jármű – megálmodói szerint – párbeszédet indít a közönséggel, és teszteli az emberek reakcióit. Vagyis az autó egy jövőbe vetett pillantás.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lehet egy pedállal kevesebb?

Benzines vagy dízel? Turbó vagy szívómotor? Első- vagy hátsókerékhajtás? Korábban ide soroltuk az automata-, illetve manuális váltó kérdését is, mára azonban a képlet kissé összetettebb. Nézzünk kicsit körül, milyen sebességváltókkal kapcsolhatunk manapság! Tovább olvasom