Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 16°C | 25°C Még több cikk.

Új utakon a Toyota

A vasárnap zárult Genfi Autószalonon ott volt a Toyota is, számos jövőbemutató modellt állított ki a standokon. Ilyen volt a városi kisautó, az iQ, az Urban Cruiser, vagy éppen a PHV, az FFV, vagy az i-Real.
A Toyota egyik legújabb modellje iQ. Ez a kifinomult, nagyvárosi kisautó három méternél is rövidebb karosszériában kínál is 3+1-es üléskonfigurációt. A forradalmi formatervezésnek köszönhetően a márka egyre bővülő városi modelljeinek legújabb tagja született meg. Az iQ az individualitás és a minőség kifejeződése, célja annak a nagyvárosi mobilitásnak, a megvalósítása, amit a modern vásárlók megkövetelnek. Az iQ sorozatgyártása 2008 végén kezdődik.

Toyota iQ

Az új Urban Cruiser a Toyota kompakt SUV-jának formai előtanulmánya. A városi kisterepjárók piacára érkező modell átgondolt válasz a mai kihívásokra. Magas üléshelyzetet és feltűnő megjelenést kínál, kedvező fogyasztás és csekély emisszió mellett. A robusztus SUV-stílus praktikus, kompakt, ötajtós karosszéria formájában jelenik meg, amely alkalmazkodik a városi igényekhez is. Az új modell várható CO2-kibocsátása 140 g/km alatt maradhat. A sorozatgyártás tervezett kezdete 2009.

Toyota Urban Cruiser

A kutatás és fejlesztés kései fázisában tart már a Toyota hálózatról tölthető hibrid tanulmányautója, a PHV is, amely szintén a nagyvárosi járművek károsanyag-kibocsátásának csökkentését célozza. Rövidebb utakon az autó az akkumulátorában tárolt energiával mozog, hosszabb távoknál pedig a hagyományos Toyota hibridek rendszerét követi, azaz motorja és akkumulátora együtt biztosítja a meghajtást.

A Toyota 1/X hálózatról tölthető hibridautó, amelyben FFV, azaz rugalmas üzemanyag felhasználású technológia is helyet kapott. E fejlesztés fókuszában a tömeg csökkentésével elért hatékonyságnövelés áll. A Priushoz hasonlóan tágas utasterű 1/X tömege csupán 420 kg, a megcélzott fogyasztási értéke pedig csupán 2,7 l/100km.

Toyota i-Real

A korábbi mobilitási tanulmányokra alapozva az i-Real a Toyota legújabb üzenete a zéró emissziójú, nagyvárosi közlekedésnek. A vezető azzal kormányozza az autót, hogy a „karosszékben" megváltoztatja testének súlypontját. Az i-Real elektromos akkumulátora 30 km-es hatótávolságot tesz lehetővé a két üzemmód valamelyikében. Vertikális helyzete és tengelytávja alkalmazkodik a sebességhez, így elég sokoldalú ahhoz, hogy gyalogosok között is használható legyen, illetve nagyobb sebességgel a nagyvárosi mobilitásra is tökéletes megoldást kínál.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hét új KTM motor a Hungexpón

Szerdán nyitotta meg kapuit a 7. Nemzetközi Motorkerékpár Szakkiállítás a budapesti Hungexpo területén. A KTM hét vadonatúj modellt mutat be. Tovább olvasom