Délmagyar logó

2017. 04. 29. szombat - Péter 8°C | 22°C Még több cikk.

Véget ért a DaimlerChrysler korszak

Rekord adatokkal ünnepelte „újjászületését" – a DaimlerChrysler korszak végét – a Mercedes-csoport: szeptemberben, illetve az év első kilenc hónapjában minden idők legjobb forgalmát könyvelhették el a Mercedes, a Maybach és a Smart modellekből.
Szeptemberben több mint hét százalékkal 124,6 ezerre nőtt az eladás világszerte az egy évvel azelőttihez képest, Mercedesekből 114,1 ezer autót értékesítettek. Az év első kilenc hónapjában a csoport modelljeiből összesen 942 ezer fogyott, egy évvel korábban ez az szám 934 ezer volt.
A vállalat részvényeseinek közgyűlése döntött a csoport átkereszteléséről: a vállalatot a jövőben Daimler AG-nek fogják hívni, és sokak megrökönyödésére kihagyják belőle a gépkocsitechnika egyik úttörője, Karl Benz nevét. Megváltozik az egyes üzletágak elnevezése is: a személyautó-gyártás a Mercedes-Benz Cars, a teherautó-gyártás a Daimler Trucks, a busz üzletág a Daimler Buses, a pénzügyi szolgáltató részleg a Daimler Financial Services nevet kapja.

A nem túl sikeres Daimler-Chrysler házasság idén májusban ért véget, miután az amerikai Cerberus befektetési társaság vette át az ellenőrzést az értékesítési gondokkal küszködő Chrysler amerikai autóipai cég felett. Ezzel első ízben került tőzsdén kívülre, pénzügyi befektetőcsoport tulajdonába egy jelentős amerikai autógyár.

A Cerberus Capital Management 80,1 százalékos részesedést vett a Chrysler csoportban, illetve annak pénzügyi szolgáltató cégében, 7,4 milliárd dollárért. A Daimler-Benz 1998-ban 36 milliárd dollárért vette meg a Chryslert és azóta rendre hatalmas anyagi áldozatot jelentett a járműipari vegyes csoport német része számára.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Renault Frankfurtban

A 2007-es Frankfurti Autószalonon a Renault bemutatta legújabb modelljeit a Laguna Coupé Concept-et,… Tovább olvasom