Délmagyar logó

2017. 01. 23. hétfő - Zelma, Rajmund -8°C | 4°C Még több cikk.

Világpremier volt Genfben: Alfa Romeo 4C

A ‘Launch Edition’ a Genfi Autószalonon mutatkozott be. A modell sorszámozott kivitelben kerül forgalomba: 400 darab Európába, Afrikában és a Közel-Keletre, 500 darab Észak-Amerikába, és 100 a világ többi piacára. Az új, teljes egészében alumínium motor közvetlen befecskendezésű és 240 lóerős turbo benzines. Végsebessége meghaladja a 250 km/órát; a modell 4,5 mp alatt gyorsul nulláról százra.
A 83. Genfi Autószalonon tartott premierrel egyidőben, 2013. március 5-ével az Alfa Romeo elkezdte felvenni a megrendeléseket az új 4C ‘Launch Edition’ modellváltozatra, amelynek magyarországi bruttó vételára 17 millió forint. A limitált széria minden egyes vásárlója meghívást kap arra az eseményre, ahol magas szintű vezetéstechnikai oktatásban részesülnek.

Az új ’ Launch Edition’ kétféle öltözetben (Carrara-fehér vagy Alfa-vörös) jelenhet meg tulajdonosai előtt. A speciális széria megkapja a szénszálas aerodinamikai csomagot (légterelő és külső tükörházak), a sötét színű, hátsó alumínium diffúzort, a sötét keretbe foglalt, Bi-LED fényszórókat, valamint elöl 18, hátul 19 colos keréktárcsákat, sötétített kivitelben.


A sportos megjelenés érdekében a modell elülső légbeömlő nyílásokat, egyedi festésű féknyergeket, versenykipufogót, sport légszűrőt, valamint egyedi hangolású lengéscsillapítással és hátsó stabilizátorral szerelt felfüggesztés csomagot kapott.

Az utastérben meggyőzőek a bőr-szövet sportülések, amelyek egyes részeit Alcantara borítja; vagy az alumíniumból készült borítások és sebességváltó kar; illetve a jellegzetes, sorszámozott szénszálas plakett. Amennyiben az ügyfél a vörös fényezést választja, az Alfa Romeo 4C Launch Edition kormányát, kézifékkarját, szőnyegeit, kilincseit és sportüléseit vörös öltések díszítik.


A ‘4C’ betűszó a márka dicső múltjába kalauzol vissza, egyben átvezeti a jövőbe a márka fő értékeit: a technológiát és az érzelmeket. A 4C emlékezés az Alfa Romeo nagyszerű sporthagyományaira: a 8C és a 6C betűszavak az 1930-as és 40-es években olyan közúti és versenyautókat jelöltek, amelyeket a nagyteljesítményű nyolchengeres, illetve az innovatív hathengeres motorral szereltek fel. Az autó kialakításában és szerkezetében megvalósítja azt a célkitűzést, amely szerint tömeg/teljesítmény arányának a szupersortkocsik körében elfogadott 4 kg/LE alá kell esnie; ráadásul ezt nem a motorteljesítmény szélsőséges fokozásával, hanem a tömeg párhuzamos csökkentésével éri el, ami maximális mozgékonyságot és kiemelkedő mentteljesítményeket eredményezett.


Ennek érdekében az Alfa Romeo 4C a szupersportkocsik (köztük az Alfa Romeo 8C Competizione) világából kölcsönzött, modern technológiákat és anyagokat (szénszálas kompozitok, alumínium, hátsókerék-hajtás) használt fel; a legújabb Alfa Romeo típusoknál bevált technológiákat pedig tökéletesített formában alkalmazta. Erre példa az új, teljesen alumínium szerkezetű, közvetlen befecskendezéses 1750 Turbo benzinmotor, a kifinomult Alfa TCT dupla száraz kuplungos sebességváltó, vagy az Alfa DNA programválasztó kapcsoló, a vadonatúj ’Race’ verseny-üzemmóddal.



Olvasóink írták

  • 1. Papamaci59 2013. március 16. 17:54
    „CSINOS!!!!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lendületben a Parkoló magazin

A Parkoló magazint a déli-régió és immár az ország három nagy kereskedelmi rádiós csatornája, televíziós műsora sugározza.
Tovább olvasom