Délmagyar logó

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 5°C | 14°C Még több cikk.

Volkswagen Jetta: Passat és Golf között félúton

Korrekt autó az új Volkswagen Jetta, az elődjénél tágasabb, s minden tekintetben meggyőzőbb modellt az indulómotorral, a 105 lóerős 1.2-es benzines turbóval próbáltuk ki.

– Két Jettát is befogtatok? – kérdeztem a Porsche Szeged értékesítőjét, amikor elhoztam az autót, ám elpirultam, mert az új Passattal állt mellém, s a hátsó traktus alapján véltem Jettának. A szakember szerint ég-és föld, az újságíró viszont kicsit hasonlónak látja a Golf–Jetta–Passat palettát, ami nem baj, az Audik is igencsak hasonlítottak egy időben.

Tény, a Volkswagen már régóta megengedheti magának, hogy ne az övé legyen a legszebb autó, és van ebben valami irigyelhető magabiztosság is. Végletekig letisztult forma, újabban ismét határozott élek, ez jellemzi az új Jettát is. Oldalról van benne egy kis Audi, hátulról egy kis VW Phaeton, legalábbis ami a lámpákat illeti. Ezzel együtt nagyon egyben és rendben van.


Belül sem kapkod össze-vissza a márka, uralkodó a fekete szín, a funkcionalitásra törő elegancia. Két észrevételem van csak: nagyon kopogós az ajtó műanyagja, s a Trendline – induló – felszerelésnél semmilyen kezelőszervet nem visz fel a kormányra a Jetta. A helye ott van, azért is szúrtam ki. A csomagtérajtó zártszelvénye lóg még ki egy kicsit a márkaimázsból, de ezzel tényleg végére értem a negatívumoknak.

Tágasabb lett a Jetta, hosszabb távon is jó vezetni, a műszerfal logikus, letisztult, a kezelőszervek jól kézre esnek. A vezetőülés és a kormány pozíciója kényelmesen és gyorsan összehangolható, a váltó karja is jó helyen van.


Az autót a konszern viszonylag új üdvöskéjével, az 1.2 TSI motorral próbáltuk ki, s nagyon meggyőző volt. A benzines turbó könnyen felpörög, s zajszintje is meglepően alacsony. A 105 lóerős motor már 1500-as fordulatszámtól produkálja a 175 Nm-es nyomatékot, ami meggyőző menetteljesítményre serkenti a Jettát. A végsebesség 190 kilométer/óra, a százas gyorsulás pedig 11 másodperc alatti.

Vegyes fogyasztásra 5,7 litert ad meg a gyár, országúton öt liternél is kevesebbel beéri az autó. Ezeket az értékeket a teszt alapján könnyedén produkálja a Jetta, ami tény: 130-as tempónál simán lehet vele 7 liter alatt autózni, ami benzines motortól kíméletes étvágynak számít. (BlueMotion technológiával ebből még további 3–4 decilitert farag le a Volkswagen.)

A motorhoz jó partner a könnyű kapcsolású, jó megvezetésű és kiosztású hatfokozatú váltó, a műszerfalon tanácsadó nyilak villannak a takarékos autózáshoz segítő fel és lekapcsolásokhoz. A kormány kellően közvetlen, a futómű hangolása megfelelő kompromisszum. A Hódmezővásárhely–Szentes közötti út első néhány kilométerének pocsék, kátyúkkal szabdalt aszfaltján viszonylag jól csillapított, de a forszírozott kanyarokban sem kezdett el billegni. A nagyobb tempóban teljesített körforgalmakban pedig szépen avatkozott bele a menetstabilizáló rendszer – ez mára minden VW-nél az alapfelszereltséghez tartozik. Nem puhán, nem azonnal, de elvette, amikor meg kellet tennie. Nekem szimpatikusabb volt, mint a „bolondbiztos" hangolás, ami túl hamar veszi ki a gyeplőt a vezető kezéből.


A Volkswagenek jellemzően kategóriájuk felső harmadába tartoznak, ha az árról van szó, a Jetta korrektnek nevezhető kényelmi és biztonsági extrákkal éppen megáll ötmillió forint alatt. És ez egy Passat „gazdaságostól" jó ár-érték aránynak számít.

Női szemmel
Kolléganőm szolgálati autója az előd Jetta, szűk negyedórás városi próbaúton a következőket tapasztalta. Sokkal csendesebb a motor, mint az ősöreg 1.6-os, lóerőszámban szinte megegyező benzines, jobban is húz az autó. Alaposan meglepődött, amikor megtudta, ez csak egy 1.2-es motor, igaz, turbós. Tágasabbnak találta, mindenesetre a kesztyűtartó kinyitásához jobban kellet nyújtózkodnia, s a felfüggesztést is puhábbnak érezte, mint a meglévő Jettájában.

Volkswagen Jetta. Fotó: Kovács András (galéria)

Olvasóink írták

  • 1. gszlaszlo 2011. március 15. 15:02
    „rómeó, alszol?

    egyébként inkább octavia kéne”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új Mercedes-Benz CLS és SLK Szegeden

Pappas Auto 2010-ben 3304 járművet értékesített, 16 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Mindez a Mercedes CLS bemutatóján hangzott el Szegeden. Tovább olvasom