Délmagyar logó

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos -2°C | 8°C Még több cikk.

A pálinka határon belül világhírű

Tarolt a Győri Likőrgyár Rt. az országos pálinkaversenyen. A harminc éremből a győri cég tízet hozott el.
A harminc éremből a győri cég tízet hozott el, és a Magyar Pálinka Lovagrend idei zászlóspálinkája is győri termék lett: a William’s ágyas vilmoskörte-pálinka.

Gyulán rendezték a múlt hétvégén a VI. Nemzetközi Kisüsti Pálinka Fesztivált, ezen belül a XIII. Országos Pálinkaversenyt. A zsűri kétszázötven különféle pálinkát kóstolt, harminc érmet osztott ki, ebből tízet a Győri Likőrgyár Rt. termékei kaptak.

A William’s ágyas vilmoskörte-pálinka különdíjat és aranyérmet, a gesztenyefa hordóban érlelt ágyas vegyes pálinka különdíjat kapott.
A Hortobágyi betyár kökénypálinka és a Göcseji bucskás vilmoskörte-pálinka ezüstérmet, a Kajszi ágyas barackpálinka, a Ringló ágyas szilva-, a Békési ízes szilva- és a Kisüsti kökénypálinka pedig bronzérmet nyert.
 
A cég vezérigazgatója, Barabás Attila szívügyének tekinti, hogy a Magyarországon termelt pálinkákat megismertesse a világgal. Nemzeti pálinkaprojektet készített, tájékoztatta nemrégiben a szakminisztert és lobbizik azóta is, mert szerinte a magyar pálinka sajnos még csak az országhatáron belül „világhírű".

Pedig kizárólag a száz százalékban gyümölcsből vagy a gyümölcs erjesztett levéből párolt italt lehet pálinkának nevezni, ami hiszik, nem hiszik, a földkerekség egyik legértékesebb égetett szeszes itala. Indoklásként egy kis összehasonlítás: amíg egy liter whiskyhez mindössze 1,5 kilogramm gabona, egy liter rumhoz 1,5 kilogramm cukornádmelasz elegendő, addig egy liter pálinka elkészítéséhez legalább 10–12 kilogramm jó minőségű gyümölcs szükséges. Értékét tekintve tehát a konyakkal, tequilával vetekszik.

A pálinka nevet jelenleg Magyarországon és Ausztria néhány tartományában használhatják. A román „palinca", ellentétben a magyarral, csak egyszeri lepárlással készül, ezért nem olyan tiszta, kellemes és finom, mint a miénk.

Barabás Attila szerint profi nemzeti marketinggel az őt megillető rangra emelkedhetne a pálinka. Negyven évvel ezelőtt a tequila csak a mexikói kocsmák itala volt és az olasz grappa is egyszerű törkölypálinkaként kezdte, ma pedig a világ minden táján kapható. Persze az elismert pálinkához minőségi fogyasztási kultúra is illenék.

A lovagrend kincstárnoka szerint a közhiedelemmel ellentétben a pálinka nem mélyhűtőből kivéve, hanem szobahőmérsékleten fogyasztva a legízletesebb.

A mézes, más néven „kontyalávaló" desszertpálinka a hölgyek itala volt és lehet ismét, a sokféle gyógypálinka mértékletes fogyasztása az egészséget szolgálhatja (Károly Róbert felesége idestova hétszáz éve rozmaringos szőlőpárlattal gyógyíttatta köszvényét), az ágyaspálinka (ebben is van friss és öreg ágyas) pedig igazi közösségi itallá válhat, ha az őt megillető tisztelettel fogyasztják.

A recept tehát egyszerű: végy pálinka-életérzést sugárzó marketingstratégiát, hintsd szét szerte a világon, gyúrj össze egy profi nemzeti pálinkatanácsot. És ha sikerül megnyerned mindehhez lelkes közéleti „szakácsok" hadát, a pálinka a whisky és a konyak rangjára emelkedhet.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

További hat versenyző a döntőben

A Szépség Határok Nélkül verseny soproni elődöntőjéből újabb hat lány jutott tovább a győri döntőbe.… Tovább olvasom