Délmagyar logó

2017. 04. 28. péntek - Valéria 14°C | 23°C Még több cikk.

A panaszbejelentésekről

A fogyasztóvédelem szerint a vásárlók gyakran nem tudják, hogy panasz, elutasítás esetén mit tegyenek.

A fogyasztóvédelmi felügyelőség vizsgálatai szerint a vásárlók gyakran nem tudják, hogy panasz, elutasítás esetén mit tegyenek. Az ilyen jellegű ügyintézés általában a cipőipari és ruházati termékeknél fordul elő.

Ha lehet, akkor még rosszabb a helyzet a javító szervízek esetében. A fogyasztó elviszi meghibásodott készülékét a jótállási jegyen megadott szervízbe, ahol munkalapot vesznek fel, megállapítják a hibát és megrendelik a javításhoz szükséges alkatrészt. Természetesen javítási határidő nincs feltüntetve a munkalapon. Nhány példa a panaszbejelentések fajtáira: az élelmiszerkereskedelem területéről viszonylag kevés bejelentés érkezik, a jogos kifogások száma alacsony.

Ennek ellenére a régi beidegződés alapján – méltányosságból – az ügyek 55 százaléka megnyugtatóan rendeződik. Az elmúlt évben megemelkedett a közüzemi szolgáltatókkal szemben benyújtott panaszok száma, általában számlareklamáció a jellemző. A jogszabály már 2 havi kiegyenlítetlen tartozás miatt lehetővé teszi a felszólítás utáni szolgáltatásból való kizárást, de az ügyfelek egy része azt kifogásolja, hogy felszólítást egyátalán nem kapott.

A bútorokkal kapcsolatos reklamációs bejelentések számának szinten maradásáról lehet  beszélni. pénzintézetekkel és biztosítókkal kapcsolatos ügyek is érkeznek a felügyelőséghez, ezek száma némi emelkedést mutat. Az előző években az ország minden részéből nagyon sok bejelentés érkezett a kirándulással egybekötött árubemutatókon létrejött vásárlásokkal, szerződés kötésekkel kapcsolatban. Az idősebbek könnyebben rábeszélhetők a vásárlásra annak ellenére, hogy nagy értékű (100-300.000,- Ft) termékekről van szó, azonban a jogokat és kötelezettségeket az eladók már nem ismertetik részletesen.

Gépjárművek forgalmazásával, javításával kapcsolatos bejelentések száma csökkent a korábbi időszakhoz képest. Az építőipari panaszbejelentések száma az előző évhez viszonyítva közel 10  százalékkal csökkent. Sok esetben nehezen választható szét, hogy az építőanyaggal, vagy a kivitelezés minőségével vannak-e gondok. Több korszerű anyag jelent meg az utóbbi években a piacon, de számos esetben a kisebb (1-3 fős) létszámban dolgozó kivitelezők nincsenek felkészülve az új technológiákból. Sok bejelentés érkezett az új házak, társasházi lakások minőségére, a kivitelező jótállási kötelezettségeinek vállalására.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megérkezett a Beckham-baba

A kisfiú vasárnap reggel tíz után Madridban látta meg a napvilágot. Az újszülött a Cruz nevet kapta.… Tovább olvasom