Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 20°C Még több cikk.

Béke poraira? - Tovább tart a magyar lemezipar válsága

Minden zenei cd-re legalább 3-4 illegális másolat jut itthon, és ez megnehezíti a kiadók kereskedelmi tevékenységét - mondta Jeszenszky Zsolt, a Magyar Hanglemezkiadók Szövetségének munkatársa.
Az elmúlt 10 évben az eladott lemezek száma csaknem a felére esett vissza, elsősorban az internetes fájlcserélő programok miatt.

Nehezíti a szerzői jogok védelmét az is, hogy az emberek nagy része nem tekinti lopásnak a kalózkodást. 2004-ben a ProArt - Szövetség a Szerzői Jogokért egyesület vette át az illegális másolatok elleni küzdelem koordinálását a Mahasztól.

Ennek munkatársai folyamatosan figyelik az internetet, és az ott található kalózmásolatok törlésére szólíthatják fel a szerverüzemeltetőket. Szakmai vélemények szerint a vonatkozó törvények egyébként megfelelőek ezen a területen, de a jogerős ítéleteknek nincs elrettentő ereje.

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. okos lajos 2008. október 07. 16:55
    „igaz, a régi bakelit ára is ma már csak emlék. De bizonyos internetes aukciókon, a 90-ft-már 1500--10.000, a 30,ft-os meg 2-5000 ft-ba kerül. De olyan jó hallani amikor recseg-pattog, és megszólal..És az az igazság, ha 1000-2000ft-ért megvehetném, nem töltögetnék le semmit, mivel azért a gyári egy jobb minőség. De nincs, és nem is lesz igazság..Előre ne fizessek jogdíjat, ha nincs mire-miért. Ha pénzért lehet letölteni, az már jogdíjas lesz, de az üres anyagért nem kell fizetni ilyen "csalafinta adót"”
  • 28. asdfasdf 2008. augusztus 13. 19:02
    „"erdős péter a k....a....!" :D tudom javasolni a kiadóknak, hogy picit haladjanak a korral, próbálják meg a digitális úton való megjelenést, a mai világba ne csodálkozzanak, hogyha a cédéket meg a kazettákat nem veszik az emberek, egyébként van 320kbps-os mp3, amit legálisan meglehet venni és jó minőségű!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 27. m.gabor 2008. augusztus 13. 14:07
    „akkor még csak erdőspéter (k. anyád :)) szedte magát rajta :)”
  • 26. Carlo 2008. augusztus 13. 13:59
    „boldog Békeidők... amikor 1 bakelit nagylemez 90 Ft-ba került..a könnyűzenei, a komolyzene, 70 Ft-ba
    a kislemez, meg azthiszem 30 Ft-ba
    és megvettük, pedig azt is lemásoltuk, magnószalagra, vagy
    kazettára
    24 nek nagyon igaza van, nem írnám le azt is még 1 szer

    szóval, a profit akármilyen sok is, nekik kevés.....”
  • 25. m.gabor 2008. augusztus 13. 13:56
    „23. hozzászólás nem létező minőség!!! 2008.08.13 13:21

    nézz körül, hogy min hallgatnak az emberek zenét, a mini "hi-fi"-hez, a házimozirendszerek hangszóróihoz, az autórádióhoz, a fülhallgatóhoz, a számítógéphangszórókhoz pont elég a 192 kbps, jobb cucca meg elég kevés embernek van. mint ahogy igazán odafigyelve, minden más tevékenységet kizárva se sokan hallgatnak már zenét.
    pedig jó dolog az, csak a mostani életforma háttérbe szorította. így a tömegigényeket mondjuk ha nem is a 192, de a 320 kbps maradéktalanul képes kielégíteni, aki meg többre vágyik, az majd rendel neten, vagy ebay-ezik, vagy piacozik, mint most van az LP-nél.”
  • 24. SDI 2008. augusztus 13. 13:52
    „Ezek dumálnak, amikor még a memóriára is kivetik a díjukat?
    És az üres DVD + CD-k értékesítéséből származó bevétel, a rajta lévő jogdíj? Az hol van? hova folyik?”
  • 23. nem létező minőség!!! 2008. augusztus 13. 13:21
    „mozo!!4
    az a barom veszi meg a CD-t vagy LP-t akit nem elégít ki
    a 192kbps!!!”
  • 22. m.gabor 2008. augusztus 13. 13:14
    „Ha lenne egy előfizetéses zenei szolgáltatás, amit mondjuk havi 2-3-4 ezer forintért használhatnék, és az ingyenessel szemben olyan előnyöket nyújtana, minthogy

    - mindig megbízhatnék benne, hogy normális hangminőségben van fenn a zene,
    - nagy választékot nyújt (nem hatszázmillió torrentoldalt kell végigbújnom egy lemezért),
    - azonnal és elfogadható sebességgel tölthetném le a zenét (nem fél napokat kell várnom, hogy felszabaduljon egy feltöltési szál annál, akinek megvan, ha épp csak egyvalaki tölti fel, és még akkor is iszonyat lassú, ha meg közben kikapcsolja a gépét, cseszhetem)

    akkor szerintem nem lenne kérdés, hogy használnám, akár limitált havi letöltési darabszám mellett is.”
  • 21. m.gabor 2008. augusztus 13. 13:00
    „Nem az állam lopja, hanem a gagyizenekarokat képviselő Artisjus/MAHASZ. Megveszed a Kispál cédét, aztán kaszatibi jár jól belőle :)”
  • 20. B.Attila 2008. augusztus 13. 12:59
    „Kár, hogy ezeket a hozzászólásokat pont nem az illetékesek olvassák, mert okulhatnának belőle. Vannak vélemények amelyekkel nem értek egyet. Ilyen a lemezek árát kifogásoló kritika. Az teljesen igaz, hogy a mi vásárlóerőnk nincs összhangban a termék árával, és így semmi csodálkoznivaló nincs a kereslet hiányával kapcsolatban. Viszont ismert az emberi természet. Az ingyennél nincsen olcsóbb. Szerintem bármilyen alacsonyra is vinnék le a CD-k (DVD-k) árát, a költség nélküli hozzájutás akkor is kecsegtető alternatíva lenne. Miért is fizetne valaki bármennyit is, ha ingyen is hozzájut.
    Más. Sajnos a zenei ipar vérszívói, a kiadók, nem ismerik fel, hogy elfutott a szekér. Az általuk évtizedekig fejt aranytahén köddé vált. A mai zenehallgatási szokások és a "hordozó" média átalakult (MP3 lejátszók stb.) Ki kellene valami újat találni, mert bármennyire is görcsölnek, ez a szekér már elment. Görcsösen ragaszkodnak egy elavult értékesítési formához, csak már a kutyát nem érdekli a jogosnak vélt bevételük elmaradása. CD otthonra? Ugyan már. Nehézkesen használható porfogó! Tessék az agyakat megeröltetni, kiszállni az elkényelmesedett karosszékekből a toronyházi irodában és DOLGOZNI! Ne csak a tenyeret tartani a SEMMIÉRT!
    A zenészekről is meg van a véleményem. Évtizedekkel ezelött keményen meg kellett dolgozni az ismertségért. Koncerteket adni, ÉLŐBEN énekelni és leizzadni a bevételért. Ma mi van. Hülyének nézett vidéki közönség elött végigdarálni az országot haknihegyekkel, na ne már! "Kezeket a magasba, nem látom a kezeket!" hányingert kap az ember a sok önjelölt tehetségtelen MŰSZTÁRTÓL! Közben az igazi értékeket képviselő és művelő zenészek, tényleg csak a saját örömükre zenélnek és vegetálnak. tisztelet a kivételnek.
    Szóval ez az egész olyan tipikusan középeurópai. Várni a sültgalambot és törvényszigorítást követelni amikor csak madárszar érkezik! No de maguknak főzték, hát jó étvágyat hozzá!”
  • 19. jo bacsi 2008. augusztus 13. 12:29
    „Ez nem szamit lopasnak mert a magyar allam lopja a szerzoktol a penzt. Amerikaban es nyugat europaban se kell penzt fizetni a baraknak egyutteseknek kocsmaknak az ugynevezett magyar szerzoi jogdijat. Ezt csak a magyar allam talalta ki hogy onnan is penzt zsaroljon be. A taxisnak is ki kell kapcsolnia a radiot MO-n ha beul egy ugyfel mert maskepp szerzoi jogdijat kellene fizetnie. Az Aljassag legalja ez a magyar zsarolas a vilag eloado muveszeivel szemben mert azok egy fillert nem latnak belole.
    A technologia fejlodesevel a masolasok elkerulhetetlenek sot meg lesz olyan is hogy ez meg fog tobszorozodni.”
  • 18. Borgnine 2008. augusztus 13. 12:29
    „Végre egy jó hír.”
  • 17. Mozo 2008. augusztus 13. 12:29
    „A kiadók sírnak, hogy mért nem vesszük az eredeti CD-t? 5000 Ft. "Hát hülye azért nem vagyok"... Külföldön 15 dollár egy CD, kb. 2300 Ft. Na és a fizetés? 2000 dollár. Namármost: hány cd-t lehetne venni 2000 dollárból?
    Fogalmam sincs, hova gondolnak ezek a kiadók. Azon is csodálkozom, hogy egyeltalán vesz valaki CD-t. El se tudom képzelni, hogy ki az a marha, aki megveszi eredetiben ennyiért. Ha nincs internete, és nem tudja letölteni, kimegy a cserepesre, keres egy árust, aki ezzel foglalkozik, 500 Ft-ért bármit beszerez és kiírja másnapra. Ennyi!
    Youtube-ról nem is beszélve. Mindent megtalál az ember, sőt le is tudja magának tölteni. Minek ide eredeti CD?

    Hozzáteszem, ha én is keresnék mondjuk 500.000 Ft-ot havonta, megvenném 5000-ért annak az előadónak a cd-jét, akinek a zenéje jó, ezzel támogatva őket. De a mostani minimálbér mellett...”
  • 16. tramtramtram 2008. augusztus 13. 12:14
    „Látom nagyon egyetértünk! legyen egy CD 1000-1500 max 2000. Én megveszem! Addig nem... hülye nem vagyok!”
  • 15. Gábor1980 2008. augusztus 13. 12:10
    „A cikk nagyon nem teljes, ugyanis nem említi meg, hogy Magyarországon MINDEN egyes ÜRES CD (DVD) után jogdíjat fizetünk. Azaz, ha valaki csak archiválásra vesz CDt (DVDt), akkor is fizet Lagzi Lajcsiéknak...”
  • 14. magyarok 2008. augusztus 13. 12:03
    „Én egy picit sem sajnálom az előadókat, hiszen a fellépti díjakból a tátogásból már is sok sok milliót gyűjtenek... HA nem lenne 5000 egy lemez hanem csak 800-1000 forint akkor megérné megvenni és lehet, hogy a jobb lemezekből 100.00db is elkelne... Lehet, hogy úgy sokkal nagyobb hasznuk is lenne, de ez is olyan tipikus magyaros, adjunk drágán mindent nagy haszonnal és majd ha keveset adunk el akkor sírunk a sajtónak, hogy nincs mit együnk.. :)”
  • 13. Cc 2008. augusztus 13. 11:42
    „Ameddig egy cd drágább itthon, mint az USA-ban addig sírhatnak.12-14 cd a minimálbérért röhej.”
  • 12. haramia 2008. augusztus 13. 11:28
    „Amíg a paraziták fölözik le a hasznot, addig válság is lesz. A lemezek a paraziták kmiatt drágák, most meg a paraziták vinnyognak a kieső jövedelmeik miatt, közben az általuk parazitált szerzőket (művészeket) sajnáltatják, miközben miattuk megfizethetetlen a legális lemez. Álszent élősködő banda. Vesszenek a paraziták!”
  • 11. openPet 2008. augusztus 13. 11:01
    „Háááát, Én megmondom öszintén Jeszenszky úrat és a vállalatát ugy hagynám ki az egész cd bizniszből hogy hajléktalan lenne már. Ne gondolja senki hogy a jóságos artistjus a zenészekkel van. NEM! Az artist jus saját magával van. Ha minden egyes zenei cd teljes jogdíja a z alkotókhoz kerülne akkor még egyet is értenék törekvéseivel, de drágák a lemezek, és a legnagyobbak pl: tankcsapda is az egyik legtöbbet fellépő zenekarok közé tartozik, nem a lemezeladásokból él. Számtalan Magyar eggyüttes támogatja a zeneletöltést, vajon miért? Mert tisztában vannak azzal hogy az artistjus nem Őket védi hanem csak lehuz még egy bőrt a vásárlókból. Ebben a shóbizniszben in hungary örökké aránytalan lesz a befektetett munka és a lemezek ára, ezért a magyar piacra sok olcsó sok pénzt hozo műzenét csinálnak. De ne felejtse el senki hogy a magyarországon elsőalbumos Yonderboi úrat a kutya se ismerte De már végigturnézta egész európát! aztán lassan kezdett leseesni pár embernek hogy van egy nemzetközi sztárunk. NA ilyen ez a magyar popipar....csupa hozzánemértő ember ehhez szerintem tökéletesen illik az Artistjus.”
  • 10. m.gabor 2008. augusztus 13. 10:40
    „Ez meg a másik hülyeség, CD-re jogtiszta dolgokat szoktam írogatni, ehhez képest fizethetem az üres hordozóra is a jogdíjat, és attól még, hogy azt kifizetem rá, attól még nem lesz legális, ha illegális másolat kerül rá.”
29 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sosem látott Munkácsyt szerzett meg Pákh Imre

Több mint 180 millió forintot ér az a Munkácsy-festmény, amelyet Pákh Imre magyar műgyűjtő szerzett… Tovább olvasom