Délmagyar logó

2017. 05. 30. kedd - Janka, Zsanett 14°C | 29°C Még több cikk.

Bojkottálják a képzést az orvostanhallgatók

Az orvostanhallgatók olyan jognyilatkozatot írnak alá, amelyben önként lemondanak a hazai szakorvosjelölti képzésben való részvételről, ha a kormány nem változtatja meg azt a szabályt, amely a fiatalokat kilenc évig egyetlen kórházhoz láncolja - írta keddi számában a Magyar Nemzet.
Papp Magor, a Magyar Rezidens Szövetség elnöke a lapnak azt mondta: arra számít, hogy két hét alatt a hétszáz hazai hatodéves hallgató legalább kétharmada aláírja a nyilatkozatot.

A lap szerint a szaktárcának sürgősen lépnie kell, ellenkező esetben egy évfolyamnyi frissdiplomás orvos hagyhatja el az országot.

Rácz Jenő, a kórházszövetség elnöke, a Veszprém Megyei Csolnoky Ferenc Kórház igazgatója azt közölte, hogy olyan pályázatot nyújtottak be a rezidens-álláshelyekre, amelyben jelezték, ha a jogszabály finanszírozásra vonatkozó része nem változik, akkor idén egyetlen rezidenst sem fogadnak. Az új rendelet értelmében a képzés elejétől minden költséget a kórháznak kellene állnia - olvasható a lapban.

Olvasóink írták

  • 17. Pinaman 2010. március 09. 18:49
    „15. meg veletlen sem vagyunk baratok
    - tiszesseges fizetesel egyetertek, katasztrofa hogy mivel kell beerniuk diplomas embereknek. De egy szegeny orszag eubiztositasi rendszereben ennyire fussa (abba most ne menjunk bele hogy az eleve keves piz hol mashol folyik meg el) de hat ez 10-20 eve sem volt mashogy, ergo akik az orvosi palyara adtak a felyuket tudtak mivel szamoljanak. A 9 evet magam is soknak tartom, az egy helyen valo robotot meg ertelmetlennek.
    Josssz megint itt mas szakmakkal , meg hogy az informatikusok igy meg ugy. Nyilvan amig az informatikusokbol nincs hiany senki le nem szarja hol dolgoznak. Senki sem akadalyozza az orvosokat hogy informatikusok legyenek ha man annyira irigykednek
    Egy szo miint szaz hogy legelso megjegyzesedre visszaterjek, erteken megfizetett kezdo allas annak jar aki erteken vette a tudast, aki ingyen kapta az meg ne hoborogjon ha netan le kell dolgozni az arat”
  • 16. gyagyástóni 2010. március 09. 17:35
    „13. hozzászólás Pinaman 2010.03.09. 13:53
    Tudod, ha mindenhol tisztességes bért fizetnének, akkor senki sem akarna elmenni!!!!”
  • 15. sved 2010. március 09. 14:45
    „Pinaman! Meg egyszer kerdezem, lassan, hogy te is megertsd: hol a hatar? Ma az tunik szuksegesnek hogy 9 evre kössek röghöz öket, holnap 15-re, aztan 35-re??? Ki dönti ezt el? Mi az , hogy szukseges??
    Havi hat-hetezer euroert minden allast azonnal be lehetne tölteni. Ez meg tiz ev alat sem teszi ki a BKV-tol ellopott penzt. Ja hogy azert kell a rezidenseket röghöz kötni, mert a komcsik elloptak a lovet... Aha. Es en vegyem be a gyogyszerem.
    Es azt a mondatot talan meg te is fel tudod fogni, hogy nem arrol van szo hogy 9 evig Magyarorszagon barhol kell dolgozni, hanem EGY helyen. Ez szerinted szukseg? Ez .... inkabb.
    Es akkor olyan reszleteket meg nem is boncolgattunk, hogy mi van a palyaelhagyokkal? Es legfökeppen: miert csak es kizarolag az orvostanhallgatokkal szorakoznak??? A jogaszkepzes ingyen van? A kulföldön dolgozo informatikusok mennyit fizettek a diplomaikert? Erröl is beszelj baratocskam.”
  • 14. emzsr 2010. március 09. 14:00
    „9., Pont ezt mondom ám én is, hogy miért kell 1 helyen...

    8.: Énbelém már rég nem feccöl állam bácsi semmit. :-)
    Igaza van 10-nek abban, hogy azért "ingyenes" - khm...- a képzés, merthogy valahol mindannyiunk érdeke, hogy a jóeszű gyerekek mehessenek tanulni, és ne a pénzesek. A két halmaznak van közös részhalmaza, de attól tartok, létszámban kevés lenne...
    Én a gyerekem miatt aggódom, aki majdnem színkitűnő az orvosin, és igen, ingyenesre jár, mert elég okos volt hozzá, hogy oda felvegyék szép magas pontszámmal. Pénzesre meg nem járhatna, mert nem telne rá, pedig nem vagyok munkanélküli, nem segílyből élünk. Éjjel-nappal tanul, olyanokat, hogy a fülem kettéáll, csak ha hallgatom, amit elmond belőle, pedig nekem is van diplomám, jeles átlaggal, és nem a piacon vettem. Persze, kitörölhetem vele a ...
    Én is szeretném, ha a gyerekem nem a világ egy távoli pontján találná meg a számítását, ha orvos lesz. Én is szeretném, ha az olyan jó képességű, szorgalmas és lelkiismeretes orvosok, mint amilyen ő lesz, itthon dolgozhatnának, és számíthatnánk rájuk, ha betegek leszünk. De azt is szeretném, hogy a gyerekem ne roppanjon bele abba, amit vállalt, és ne is válljon egy kiégett, vagy elszállt dokivá.
    Oszt ennyi.”
  • 13. Pinaman 2010. március 09. 13:53
    „Sved, nem azt mondtam hogy fizessenek erte, hanem azt hogy ha elfogadjak az allamtol a diplomat akkor az allam is joggal elvarhat toluk bizonyos dolgokat amennyiben az szukseges. Es nagyon ugy all a helyzet hogy szukseges. Aki meg menni akar fizesse ki amit belefektettek oszt menjen isten hirivel. Te meg vedd be a gyogyszered mert picit feszultnek tunsz :-)”
  • 12. Szottó 2010. március 09. 13:14
    „Köszönjük meg Hiller István miniszter úrnak!

    Miért nem szüntetjük meg egyszerűen az orvosképzést?
    sőt az egészségügyet is el lehet már lassan temetni.
    Az utóbbi 8 évben a sírját már megásták.”
  • 11. sved 2010. március 09. 13:05
    „Mellesleg teljesen mindegy, hogy TE mit gondolsz a dolgokrol. Az összeuropai orvoshiany TENY, az hogy emiatt verseny van az orszagok között szinten TENY, es hogy Magyarorszag lemarad ebben a versenyben ha nem emel drasztikusan az orvosbereken, az vilagos következmeny. Ez halisten fuggetlen attol, hogy szerinted az orvosoknak ingyen kene dolgozniuk. Meg egyszer mondom, legfeljebb majd sajat magadat gyogyitod.”
  • 10. sved 2010. március 09. 13:00
    „Pinaman! Es ha szerinted erteken kell fizetni a kepzesert, akkor többmillios tandijert hanyan mennek majd orvosnak? Legfeljebb ujgazdagek hulye gyereke. Az orvoskepzes tarsadalmi erdek, az ingyen robotolas meg röghözkötöttseg viszont senkitöl nem varhato el. Most 9 ev, aztan jön a következö rohadt szoclibsi bagazs (remelem sohasem) es felemeli 15-re aztan meg 35-re. Hol a vege?
    Igy a vegen nem lesz senki aki kigyogyitson a beteges gondolkodasodbol...”
  • 9. rhyyy 2010. március 09. 12:52
    „7.
    nem, mert 1 kórházban kell
    ha nem, vagy vmiért abbahagyod, mert máshova mész (kórház vagy szak) akkor vissza kell fizetni a képzés díját

    amúgy azt sem tartom fairnek például, hogy 1. év után van ápolástan gyakorlat, ahol a napi 8 órás, egyhavi munkát kaptunk 4700 Ft-ot, úgy hogy tényleg ágytálazástól kezdve minden volt ott.
    ja és vannak olyan kórházak, amelyek másik orvosegyetemmel vannak szerződésben és ott meg te fizetsz napi 350 Ft-ot hogy ott takaríthatod a pelenkát....
    (úgy vélem hogy egyrészt ingyenmunkát kapnak, másrészt meg felveszik a lóvét mint oktatás)”
  • 8. Pinaman 2010. március 09. 11:53
    „4. nem mindig azt kell nezni hogy a masiknak mit vagy mit nem kell tennie.Te orvos akartal lenni akkor jard be azt az utat amit az orvosok es ne azt nezd hogy a jogasznak mit kell tenni azert hogy ervenyesulljon. A szobafestonek csak el kell vegezni a szakmunkast oszt man mehet is kenni a tapettat.Ez az ut is mindenki elott nyitott kedves emzsr.
    Vannak bizonyos szakmak ahol a ceg tobbmillios forintos kepzest fektet beled mielott egyaltalan a munka kozelebe enged. Ezert cserebe lekot pl 5 evre (hogy megteruljonek a koltsegei), amennyiben hamarabb elmesz a cegtol, idoaranyosan vissza kell fizetni a kepzes koltseget. Vagy a masik variacio hogy te magad fizeted ki a sajat kepzesed es akkor mesz amikor akarsz. Teljesen fair.
    Mo-n az allam fizeti a kepzesed es eddig nem erdekelte hol kamatoztatod. Most az allam erdekeit nezve megprobal itt tartani egy idore (mondjuk 9 ev eleg huzos). Utanna meg mindig a tied a diploma eleted vegeig.”
  • 7. emzsr 2010. március 09. 11:34
    „6.: Erről lenne szó, nem?”
  • 6. rhyyy 2010. március 09. 11:14
    „én orvostanhallgató vagyok, így érint a helyzet
    ez a röghöz kötés nehéz téma, mert tényleg sokan egyből kimennek anélkül hogy érdekelné bármi itthoni
    DE!! nem csak az orvosok mennek ki
    DE!! én például támogatnám a kötést, de nem úgy ahogy ők gondolják.
    ez alatt azt értem, hogy én szivesen maradnék itthon, HA nem egy kórházban kell letölteni azt a 9 évet. Most gondoljatok bele, hogy akarsz lenni X szakú orvos, de pl csak vásárhelyen vennének fel, és ott 9 év alatt hát inkább csak visszafejlődnél. Legyen az, hogy ha egy hely nem tetszik, vagy nem jössz ki az ottani személyzettel vagy bármi ilyen gond, akkor mehess másik magyar kórházba
    nem logikus ez?”
  • 5. emzsr 2010. március 09. 11:10
    „jav.: orvosokat”
  • 4. emzsr 2010. március 09. 11:09
    „3.: Azért nézzük meg, mennyi munka egy orvosi diploma, és még utána mennyi tanulás, mire igazán rá mered bízni magad, és mennyit keres egy fiatal orvos, mennyi munkával - és ugyanez hogy néz ki pl. közgáz szakon... Szintén ingyen diploma. Már amennyire ingyen, amikor csak egy anatómia atlasz kb. 40.000 Ft...
    2.: Igazad van, nem akarom bántani a profokat, csak a feudális hierarchia csípi a szememet.
    Ugyanakkor nemcsak az orvosikat kellene megfizetni, de asszem, ezen senki nem akar vitázni.”
  • 3. Pinaman 2010. március 09. 11:00
    „2 sved "ERTEKEN kell majd megfizetni az orvosi munkat" ilyen igenyek eseten en meg aszondom ERTEKEN kellene megfizetni az orvosi kepzesben valo reszvetelt! Tipikus kadari attitud, Mo-n mindenki aszt hiszi hogy neki minden ingyen, allanyi jogon jar. Az ingyen diplomat keszsegesen elfogadjak de amikor nekik kell egy kis munkat beleheccolni a kozosbe az mar budos. Pfff sved csondbe maradtal volna, bolcsebb maradtal volna...”
  • 2. sved 2010. március 09. 10:13
    „Azert a professzorsagig el is kell jutni... Tipikus kadari attitud, hogy "nem csinal semmit, csak vizitel". Ja ,hogy 30-40 ev tapasztalatat hasznalja a viziten, es ö jön ra hogy mi a bajod meg mit kell csinalni hogy ne a tepsiben vegezd? Akkor megiscsak jo valamire....
    Egyebkent a rezidensek helyzetevel kapcsolatban teljesen igazad van. Remelem, hogy vegre felnö egy orvosgeneracio, amelyik nem hajlando a paraszolvencia kedveert sunyin megalkudni, es erdekervenyesites helyett nem csak lapit. De akkor rossz vilag jön ratok, kedves betegek! Ugyanis akkor ERTEKEN kell majd megfizetni az orvosi munkat (es mivel egyre nagyobb Europaban az orvoshiany, a kinalat-kereslet elve miatt egyre magasabb erteken) vagy majd gyogyitgatjatok egymast!!”
  • 1. emzsr 2010. március 09. 08:37
    „Amit ma Magyarországon a rezidensekkel művelnek, az a középkori röghözkötés és az ókori rabszolgaság ötvözete. Aztán lehet sírni, ha tényleg nem lesz egy normális magyar orvos a kórházakban, klinikákon! A munka nagyobb részét a rezidensek végzik, ők ügyelnek, ledolgoznak sokszor napokat zsinórban, és nettó 100 alatt visznek haza, családi életre esély sincs ennyi meló mellett.. A professzorok meg zsebelnek, és utazgatnak, meg vizitelnek. Tisztelet a kivételnek. Feudalizmus a köbön, ami ma Magyarországon az orvostársadalomban létezik. A "létező feudalizmus".”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kigyulladt egy családi ház Pécelen

Kigyulladt a Pest megyei Pécelen hétfőn este egy családi ház, a balesetben nem sérült meg senki -… Tovább olvasom