Délmagyar logó

2017. 03. 29. szerda - Auguszta 4°C | 20°C Még több cikk.

Figyelem! Február elsejétől drágábban utazunk

Hétfőtől átlagosan 10 százalékkal emelkednek a MÁV-START, a GYSEV és a Volán társaságok által kiadott bérletek árai, a jegyárak pedig 15 százalékkal nőnek.
A vasúti és autóbusszal végzett helyközi személyszállításban 2007 májusától működik egységes díjövezeti-, tarifa- és kedvezményrendszer. Azóta az egy- és kétforintos érmék kivonása, illetve az áfaemelkedés miatti korrekciót kivéve a tarifák nem változtak.

A MÁV-START közölte, hogy a 2010. január 31-éig elővételben megvásárolt menetjegyek árait a módosítás nem érinti.

Antali Károly közösségi közlekedésért felelős kormánybiztos nemrégiben bejelentette, hogy a közösségi közlekedés szolgáltatók számára 2010. február elsejétől válik lehetővé a regisztrációs jegy fokozatos bevezetése a térítésmentesen utazók számára legkésőbb ez év február 28-áig.

Az ingyenes regisztrációs jegy bevezetése a közlekedési szokások felmérését szolgálja a térítésmentes utazásra jogosultak körében. A vasútra és a Volán-buszokra 2010. március 1-je után már csak regisztrációs jeggyel szállhatnak fel az ingyenes utazásra jogosultak, 2010. július elseje után pedig 500 forint pótdíjjal szankcionálják a regisztrációs jegy hiányát.

Antali Károly hangsúlyozta, hogy a helyközi vasúton és buszokon térítésmentes utazók regisztrálása megalapozza a kedvezményrendszer átalakításának további lépéseit, illetve segíti a menetrend tervezést.

A közlekedési tárca számítása szerint a regisztrációs jegy bevezetése - eszközbeszerzések, informatikai rendszer átállítása - összesen mintegy 30 millió forintba kerül a szolgáltatóknak. A működtetéssel járó kiadás legnagyobb tétele a jegyek előállításának ára.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. geza 2010. január 31. 20:51
    „Közel 5 ezer milliárd forintnak megfelelő értékű vasútfejlesztési projekt indul az Arab-öböl térségében.

    Az Arab News című lap vasárnapi beszámolója szerint 2017-re több mint 2 ezer kilométer vasút hálózza majd be a régiót, ahol jelenleg túlnyomórészt közúton zajlik az áru- és személyforgalom.
    A Kuvaittól Szaúd-Arábián át egészen Ománig terjedő hálózat kiépítésére 18 milliárd eurót fordítanak. A munkát az Öböl menti Együttműködési Tanács (GCC) hangolja össze. A 2012-ben induló beruházás 40 ezer munkahelyet teremt.

    A GCC az Arab-öböl nyugati részén fekvő kőolaj-kitermelő országok (Bahrein, Egyesült Arab Emírségek, Katar, Kuvait, Omán, Szaúd-Arábia) közös szervezete. 1981-ben alapították, fő célja a térség integrációjának elősegítése. A tervek között szerepel egyebek mellett az egységes belső piac és a monetáris unió létrehozása. A közös fizetőeszköz - az "arab euró" - várhatóan az évtized derekán jelenik meg.”
  • 22. geza 2010. január 31. 18:02
    „#18 Nem iszom nem dohányzom. A pójegy 360 Ft
    Magyarázza meg legyen szíves, hogy azért fizessek ezek szerint, hogy normálisan fűtött vagonban üljek?
    Az idő ugyanannyi (mivel ugyanaz a vagon megy), a vonatjegy meg egy útra 3000 Ft körül van. Hozzászámolom a célomhoz szükséges BKV-jegyet 2x 300 Ft, szegeden a pályaudvarra kijutást 2x300 Ft. Összesen egy pesti út 9000 Ft. Havonta 4x kell menjek ez cirka 36000 Ft. Ha csak a pótjegyet számolom az is majd 3000 Ft /hónap.
    Lehet, hogy Ön ezt megengedheti magának, de sajnos én nem annyira.
    Akkor fizetnék ha valamilyen külön "extra" szolgáltatást kapnék, pl 1,50 perc alatt felérne a vonat.
    De ez így nem más mint lehúzás.”
  • 21. .suhym. 2010. január 31. 16:53
    „12. hozzászólás dondongó 2010.01.31. 12:23

    Megnyugtatlak, neked akkor sem kerülne kevesebbe a jegyed, ha a 65 év feletti nyugdíjasok nem utaznának ingyen.
    Egyébként, nem hinném, hogy a vonatok annak a korosztálynak tagjaival lennének tele, R-Go te mindig csak a saját jegyedet fizeted ki. Én elég sokat vagyok úton, és igazán nem sok ingyen utazót látok a vonatokon.
    Nem kell itt másoktól irigyelni picike kedvezményeket, pontosan ez a cél, hogy egymásnak ugrasszák az embereket, ne dőlj be!”
  • 20. FIexsnake 2010. január 31. 16:53
    „igen. ez a szocializmus.”
  • 19. TrombiFrédi 2010. január 31. 15:53
    „Magasabb ár, alacsonyabb színvonal???”
  • 18. mitudomain 2010. január 31. 14:55
    „geza: +360 ft és akkor klímás kényelmes nem műbör igénytelenséggel járnál, bár gondolom sok az a 360, kell a cigire vagy a piára..”
  • 17. LendvaiCenzor 2010. január 31. 13:57
    „Akármit írtok, az a lényeg, hogy óránként járnak az IC vonatok Szeged és Bpest között, és mindig van hely. Jelzem, akár hiszitek, akár nem, a megyei jogú kaposvárról naponta 1 (azaz egy!!!) közvetlen IC megy Bpestre, reggel hatkor, és egyetlen jön vissza, délután ötkor. Minden más esetben dombóvárra kell átbumszlizni, és ott fél órát várni a pécsi IC-re.
    Akkor mi is van a dunántúli húdefejlettséggel? Szegeden mindig érzem, hogy eurpában vagyok (mínusz Botka).”
  • 16. pann 2010. január 31. 13:24
    „A Pécs-BP IC egész kényelmes és tiszta.”
  • 15. geza 2010. január 31. 13:03
    „# A kultúrált vonalak a dunán túl vannak.
    Egy csoporttársam röhögött, mikor megtudta hogy én a "műbőrős" igénytelenséggel járok szegedről-pestre”
  • 14. Zsoltee0716 2010. január 31. 12:53
    „dondongó 2010.01.31. 12:23

    Ott van még a Volán is azt is igénybe lehet venni, expresszel laza 2óra Budapest.Indulási idők a Tisza Volán oldalán ill. Mars tér váróterem oldalán. Mivel idén már nem csak az 5-ös kocsiállásról indul busz.”
  • 13. flexsnake 2010. január 31. 12:40
    „gondolom meg kell fizetni a -15fokban eltörő sínek árát. Egyedül magyarországon van ilyen speciális fém ami -15fokban eltörik. Hajtogatni kellene papírból inkább.”
  • 12. dondongó 2010. január 31. 12:23
    „A Szeged-Pest közötti vonatok fülkéinek az állapota minősíthetetlen. Nem értem, hogy a korszerű vagonok miért kerülik el Szegedet. Nem értem, hogym miért áll meg a vonat minden vakondtúrásnál. Nem értem, miért van összeklónozva az IC a nem IC-vel. Nem értem, a MÁV főnökök miért vannak még szabadlábon. Az áremelést végképp nem értem. Nem értem, miért utazk 2,5 millió ember ingyen, úgy, hogy én fizetem ki az ő jegyüket is.
    Tessék megnézni a pesti pályaudvarokon, hogy milyen vagonok futnak Győr, agy épen Esztergom felé,vagy akár Miskolcra, ahová egy csomó IC-n csak 140 forint a pótjegy. Szégyen és gyalázat.”
  • 11. Kudara 2010. január 31. 11:28
    „A volánokon eszerint lesz az új díjszabás (itt most távolságit értek, nem városit):
    http://www.volan.hu/dijszab/jegyar.pdf”
  • 10. mitudomain 2010. január 31. 11:08
    „1. majd minden évben emelik a minimálbért, te mindenttudó, bár gondolom nem a minimálbért keresed, mondjuk nem is tudom dolgozol-e valamit, ugyanis egész nap lököd a hülyeséged, akkor meg nem értem mi a problémád.
    2. +360 ft és igényesen tudsz utazni a vonaton, mivel annyi IC-re a helyjegy. Ha ennyit sajnálsz akkor utazz a lepukkadt részlegen.

    Azt mondjuk leírhatta volna a kedves cikk írója, hogy melyik volán társaságok, mivel tudtommal szegedi közlekedés nem drágul, az nemrég drágult, na mindegy.”
  • 9. Zsoltee0716 2010. január 31. 10:40
    „Bővebben az árakról viteldíjról semmi link.
    Nem hiszem el hogy nekem kell keresgetni, hogy holnap mennyi lesz egy jegy.”
  • 8. zehn 2010. január 31. 09:40
    „Hová-hová bácsika? Én csak a kettes vágányon nemsokára induló pesti gyorsra szállnék fel.Tudja, a fiamékat látogatom meg, már nagyon várnak.Na és regisztrációs jegye van? Olyan nekem nincs , én nyugdíjas vagyok, ingyen utazom.Utazott, kedves ! Mostantól már nem lehet csak úgy repkedni a világban!Maguknak semmi dolguk, gondolnak egyet és büntetlenül mennek ide-oda.Na ennek vége.Tessék befáradni a váró jobb oldalában frissen kiépített irodába, ahol megkaphatja a jegyét.Maguk miatt, nem kevés pénzből alakítottuk ki.Sőt külön felvettünk és betanítottunk erre ügyfeleseket.Na menjen csak gyorsan, mert mindjárt indul a vonat! Ja és személyi igazolványát,nyugdíjszelvényét, lakcímkártyáját,eredeti anyakönyvi kivonatát vigye magával.Várjon! Itt van egy golyóstoll, mert három oldalas űrlapot is ki kell majd töltenie.”
  • 7. zsazsanéne 2010. január 31. 09:21
    „A szinvonalat is növelnék,nem kellene állni kilómétereken keresztül,vagy már azért is kiemelt jegyet kell venni.A regisztrációs jegy meg egy nagy duma.Abból szeretnék leszűrni,hogy sok -e amit az állam hozzápótól a közlekedési vállalatoknak azok után akiknek már nem kell fizetni!.Mert a nyugdijas,s a diák bérletek után is pótol valamennyit az állam,de annak nyoma van az eladott bérletjegyekből.Mit etetik itt az embereket ezzel a félre magyarázással.????”
  • 6. zehn 2010. január 31. 09:19
    „Komolyan mondom, megáll az eszem! A máv ,/nem véletlen így írva/ pofátlansága mérhetetlen.Inkább csökkenteni kellene a jegyek árait, mi több, lassan nekik kéne fizetniük, hogy egyáltalán igénybe vesszük szinvonaltalan, silány "szolgáltatásukat". No, ez a regisztrációs baromság meg - ami mellesleg 30 millióba kerül - további felesleges bürokrácia.Ha statisztikának kell, akkor a jegykezelő húz egy vonalat a rublikába és kész.Ha meg a nyugdíjasok vagy rászorulók ellenörzése a cél , arra ott van a személyi és egyéb igazolvány.Gondolom ezért az idióta ötletért is valaki felvett nem kevés pénzt.Gratulálok!”
  • 5. hajnalka 2010. január 31. 08:51
    „Hány árai vannak az elővételben megvásárolt menetjegyeknek?
    MTI?
    Oh!”
  • 4. liongate 2010. január 31. 08:46
    „Igen,a minimálbért mikor emelik???Emberekről van szó,undorító,hogy egyesek így tudnak élni és minde nap tükörbe tudnak nézni.”
23 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mandátumszerzésre számít Kovács László

Aktív kampányrészvétele és parlamenti mandátumszerzése után országgyűlési munkára készül a… Tovább olvasom