Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

GKM: Idén folytatódott a vasúti reform

2007-ben folytatódott a vasúti reform a vasúttársaság szervezeti átalakításával, az önálló személyszállító üzletág létrehozásával, a teherszállító vállalat magánosításával, a közúti és vasúti tarifarendszerek összehangolásával, a mellékvonalak üzemeltetésének gazdaságossági felülvizsgálatával és járműbeszerzésekkel.
2007-ben folytatódott a vasúti reform a vasúttársaság szervezeti átalakításával, az önálló személyszállító üzletág létrehozásával, a teherszállító vállalat magánosításával, a közúti és vasúti tarifarendszerek összehangolásával, a mellékvonalak üzemeltetésének gazdaságossági felülvizsgálatával és járműbeszerzésekkel - áll a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) vasárnap közzétett összegzésében. Az idei intézkedések részei a három évvel ezelőtt megkezdett reformfolyamatnak.

Július 1-jén megkezdte működését a MÁV-START ZRt., azaz az önálló személyszállítási vállalat. A GKM szerint az új személyszállítási társaság megalakulásával átláthatóbbak a pénzügyi viszonyok. A már korábban önállósult MÁV Cargo ZRt. tavasszal meghirdetett privatizációs pályázata sikeresen zárult le november végén. Az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma 102,5 milliárd forintot ajánlott a cég részvényeiért, így ezzel a csoporttal tárgyaltak. A MÁV Cargóért kapott bevételt pénzügyi konszolidációra használja fel a MÁV - olvasható a GKM közleményében.

Május 1-jétől egységesítették a helyközi közlekedési tarifákat és bevezetették az egységes díjövezeti rendszert. Ennek célja többek között a különböző közlekedési eszközökön utazók közötti indokolatlan különbségek megszüntetése.

A MÁV 14 mellékvonalán szolgáltatóváltás történt március 3-án: a vonalak személyforgalmát a területileg illetékes Volán társaság vette át. Ősszel a GKM 38 mellékvonal esetében javasolta az érintett önkormányzatoknak, hogy kezdeményezzék azok térségi vasúti átminősítését. A közlekedési tárca a vizsgált 38 mellékvonalból 26-nál a teljes 2007/2008. menetrendi évre, 12 vonalnál pedig 2008 május végéig rendelte meg a vasúti közszolgáltatást.

A jelenleg már közlekedő 48 korszerű motorvonat mellett 300 használt, felújított német vasúti személyszállító kocsit is beszerzett a vasúttársaság. 2007 és 2009 között összesen 60 darab Flirt típusú elővárosi villamos motorvonat kerül forgalomba, ugyanebben az időszakban 185 személykocsi felújítása szerepel a tervekben.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mivel koccintunk szilveszterkor?

Az elmúlt évek hasonló időszakához képest az elmúlt 14 hónapban növekedett a pezsgőfogyasztás… Tovább olvasom