Délmagyar logó

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -3°C | 4°C Még több cikk.

Gyöngyösi Márton nem mond le és lezártnak tekinti az ügyet

A Jobbikos politikus elismeri, hogy félreérthetően fogalmazott, de "fel sem merült benne", hogy lemondjon.
Gyöngyösi Márton hétfői parlamenti kijelentése miatt "megköveti zsidó honfitársait", elismeri, hogy félreérthetően fogalmazott amikor zsidó származásról beszélt, de "fel sem merült benne", hogy lemondjon, az ügyet pedig lezártnak tekinti. Erről a Jobbik frakcióvezető-helyettese kedden beszélt budapesti sajtótájékoztatóján.

Hangsúlyozta: felszólalásában "etnikai, faji alapon történő vagy zsidó származás szerinti listázás (...) természetesen nem hangzott el", hanem "izraeli zsidó honfitársainkról, az ő jelenlétükről Magyarországon volt szó".

Gyöngyösi Márton hétfőn az Országgyűlés plenáris ülésén, Németh Zsolt külügyi államtitkárhoz intézett azonnali kérdésében azt kifogásolta, hogy a kormány miért nem áll Palesztina oldalára a közelmúltban kialakult gázai konfliktus ügyében. Az államtitkár válaszában azt mondta, a magyar kormány a két nép közös érdekeit képviseli, Magyarország ezért üdvözli a térségben kötött tűzszünetet.

A Jobbik képviselője viszonválaszában úgy fogalmazott, a világbékét elsősorban Izrael fenyegeti, majd azt mondta: "pont itt lenne az ideje egy ilyen konfliktus kapcsán annak, hogy felmérjük azt, hogy az itt élő, és különösen a magyar Országgyűlésben és a magyar kormányban hány olyan zsidó származású ember van, aki bizonyos nemzetbiztonsági kockázatot jelent Magyarország számára". Az államtitkár erre úgy reagált, hogy nem támogatna egy ilyen kutatást, mivel a kormány zsidó származású tagjainak száma nem kapcsolódik a szóban forgó konfliktushoz.

Gyöngyösi Márton nem mond le és lezártnak tekinti az ügyet. Fotó: MTI/Kovács Attila
Gyöngyösi Márton nem mond le és lezártnak tekinti az ügyet.
Fotó: MTI/Kovács Attila

Gyöngyösi Márton kedden elmondta: fenntartja pártja azon kezdeményezését, hogy a kormánynak igenis közzé kellene tennie a magyar-izraeli kettős állampolgársággal rendelkező és így potenciális nemzetbiztonsági kockázatot jelentő kormánytagok és országgyűlési képviselők esetleges listáját. Hangsúlyozta: az adatvédelmi biztos egy korábbi vizsgálatában kimondja, hogy közérdekű nyilvános adat a közszolgálati tisztviselők állampolgársága, így Gyöngyösi Márton szerint egy ilyen vizsgálat "nem kellene, hogy megütközést keltsen Magyarországon".

A jobbikos politikus kedden úgy fogalmazott: kizárólag a magyar nemzet iránt 100 százalékos lojalitással bíró emberekre van szükség az Országgyűlésben és a kormányban, ezért az ellenzéki párt szerint a nemzetbiztonsági kockázatok felmérése szintjén igenis érdemes megvizsgálni "a magyar-izraeli kettős állampolgárság ügyét". Szerinte ugyanis egy esetleges "kettős kötelezettségvállalás" esetében felmerülhet, hogy "erősebb-e az egyik a másiknál, vagy mehet-e egyik rovására a másik".

Gyöngyösi Márton azt mondta, hogy az Országgyűlés 2010-es alakuló ülésén akkori MSZP-s képviselők izraeli kitűzőkkel a mellükön jelentek meg, és ez szerinte "olyan mértékű elfogultságot tükröz, amely nemzetbiztonsági kockázatok kérdését veti fel".

Olvasóink írták

52 hozzászólás
  • 52. kritikuss 2012. november 30. 11:09
    „Kicsit későn jöttem de a "habzószájat" nem szeretem szóval álljonmegamenet:

    http://www.barikad.hu/amerikaban_listazzak_a_zsido_kepviseloket-20121128

    Tisztelt "antiszemitázók" minden érmének két oldala van. Tessék olvasni többféle oldalt is!”
  • 51. Apátfalvi** 2012. november 28. 23:50
    „még egyszerűbben, hogy a magadfajta is felfogja:

    ha választani lehetne, hogy kit hajítsunk ki egy repülőből, téged vagy a XX. század egyik legnagyobb magyar mérnökét, Bánki Donátot, akkor a helyedben sürgősen ejtőernyő után néznék... :D

    felfogtad már?

    írnám, hogy olvass Radnótit, Szerb Antalt, Sík Sándort, Füst Milánt, Rejtő Jenőt, de olyan sötét vagy, hogy előbbiekről maximum csak utcák nevei kapcsán hallottál....”
  • 50. Apátfalvi** 2012. november 28. 23:44
    „így álljon le az ember szakadt prosztó tahókkal "vitatkozni"...

    amúgy te nagyon gyökér, meddig tudod visszavezetni a családfádat?

    "tiszta magyar"

    te agyhalott, a honfoglaláskor sem létezett "tiszta magyar", lévén hogy a sztyeppéken más népekkel keveredtünk (a 3 kabar törzs gondolom semmit nem mond egy magadfajtának), majd egy olyan területen alapított a magyarság hazát, amely már lakott volt - mivel agyhalott vagy, így nem bízom rád a következtetés levonását, inkább leírom neked: képzeld, velük is keveredtünk az ezer év alatt!

    tiszta magyar... xd Puskás Ferenc édesapja sváb származású volt, eredeti nevén Purzeld. Akkor most Puskás sem "tiszta magyar"...?

    szerintem te az életed során egy szalmaszálat nem raktál még le az asztalra és olyanokat akarnál elzavarni, akik fél év alatt többet dolgoztak és többet is értek el, mint te egész eddigi életed során. kb. így becsülöd te a munkát, de hát nem meglepő, ez vagy te.”
  • 49. queenmargareth1 2012. november 28. 20:01
    „:)...vagy az Ádám és Éva volt?:)
    Még pár kör és bekattansz.”
  • 48. queenmargareth1 2012. november 28. 19:48
    „49. Apátfalvi** 2012.11.28. 19:18 juuuuuuuuuuuujj:))))))))))már értem a csillagokat:)nekem annyit adott ilyen elven, mint amennyit egy német, orosz angol, amerikai, lett...
    MINT OLVASTAD:)VIGYÉK A NAGY NEVÜKET HAZA.jaj, elüldöztettek a Szentföldről, miért is?
    van még egy pici tiszta magyar itthon hála a jó égnek és ők is okos emberek!Sőt!”
  • 47. Apátfalvi** 2012. november 28. 19:18
    „queenmargareth, te <moderálva> vagy mint a sötét éjszaka. olvasni is rossz a sok baromságot, amit ideokádsz.

    nem adtak semmit a zsidók?

    te <moderálva>, tudod te mennyi zsidó gyökerű tudósunk, művészünk, olimpikonunk van? tudod mennyi kiváló szakember került ki közülük számos területen? dehogy tudod, olvasatlanságod és tanulatlanságod prosztó mivoltod jelvénye, amelyet úgy tűnik még büszkén villogtatsz is.

    mivel a fenti okok miatt a II. világháború, illetve az azt megelőző korszak történetéről sem tudsz semmit, így kénytelen vagyok megosztani veled egy tényt:

    Az un. "II. zsidótörvény" zsidónak minősítette azokat a személyeket is, akiknek legalább 2 nagyszülőjük az izraelita hitfelekezet tagja volt.

    Nyilván nem érted a lényeget, ezért aláhúzom neked:

    Nem az számított, hogy ki minek vallotta magát (Szerb Antal pl. katolikus volt, katolikus nevelést is kapott) vagy hogy mit tett a hazájáért (Petschauer Attila, kétszeres olimpiai bajnok).

    Még egyértelműbben: sokakat akaratuk ellenére bélyegeztek zsidónak, nem ők akartak azok lenni.

    Ilyeténképpen az ő haláluk (sokak mellett) a magyarság tragédiája.

    De persze felfogni mindezt, ugyan....”
  • 46. Lámpion 2012. november 28. 18:21
    „"Nem az a kérdés, hogy a világ Izraelt támogató zsidósága cionista-e vagy sem; ez csak szemantikai szőrszálhasogatás. Nyilvánvalóan nem cionisták a szó hagyományos értelmében - nem vándoroltak ki Izraelbe, s ez nem is áll szándékukban. Izraelt azonban, s azonosulásukat Izraellel, sokkal fontosabbnak látják saját zsidóidentitásuk és önmeghatározásuk szempontjából, mint életük bármely más tényezőjét."
    "Egyfelől nem kételkedhetünk abban, hogy a zsidó népet és Izrael földjét mély és erős kötelék fűzi össze: Palesztinában mindig is élt zsidó közösség, bármilyen kis létszámú volt is, s mindig is jó néhány zsidó jött e vidékre azért, hogy a Szentföldön éljen és haljon meg. Mi több, a száműzetés évszázadai alatt a világ különböző tájain élő zsidó közösségek értékrendszerének és csoportöntudatának mindig is fontos részét képezte az őket Izrael földjéhez fűző kötelék. E kötelék nélkül - ha a zsidók Izrael földjét nem múltjuk és jövőjük országának tekintik - a judaizmus egyszerű vallási közösséggé vált volna, elveszítve etnikai és nemzeti tartalmát. A zsidókat nemcsak sajátos vallási meggyőződésük választották el a keresztény és muszlim többségi közösségektől, amelyek körében két évezreden át éltek, hanem e - mégoly gyenge és homályos - kötelék is, amely őseik távoli földjével kapcsolta össze őket. Ezért történhetett, hogy a zsidókat nem egyszerűen kisebbségnek, hanem száműzetésben élő kisebbségnek tekintették a többiek - s tekintették önmagukat ők is.
    Katolikus-honlap: Két részlet Shlomo Avineri- A modern cionizmus kialakulása című kötetéből.”
  • 45. Anmari51 2012. november 28. 17:25
    „Anmari51
    Gyöngyösi Márton nem félreérthetően nyilatkozott, nagyon is érthető volt amit mondott! Tiszta szégyen, hogy ilyen megtörténhet a Magyar Parlamentben! Ugyanis ha volna nemzeti minimum a politikában a pártok együttműködésében az ország gazdasági és pénzügyei és a demokratikus állam működtetésében, akkor ilyen és ehhez hasonló vélemények nem hangozhatnának el, egyik honanya, honatya sem ragadtathatná el magát, ilyen galád módon, hogy felháborító gyalázkodó véleményt mondjon! Nem a mikrofonját kellett volna kikapcsolni ami egyébként nem történt meg, nem eltávolítani kellett volna az ülésteremből, ha nem végleg kizárni őt a parlament munkájából! Vele egyetértőknek nem várok és szeretnék ezen vitatkozni senkivel, és nem felejtettem le, hogy Gyöngyösi Mártont megválasztották a választók és a Jobbik tagjaként került országgyűlési tisztségbe! Na pont ezért kéne ehhez a szerephez méltón viselkednie! Szégyen és a nagyvilág felé nem csak az ő szégyene minden magyar emberé is, hála a technikának pillanatokon belül az egész világon értesültek erről a borzalomról, hogy a XXI. században, 70 évvel a holokauszt szörnyűségei után ilyen megfordulhat emberek fejében és a gondolatainak még hangot is ad! Remélem meg fogja kapni érte a méltó büntetést!”
  • 44. tucat 2012. november 28. 16:38
    „45. queenmargareth1
    Kérem, királynőm, ne utasítsa vissza őszinte elismerésemet! Ön nemcsak az első, nehéz lépést tette meg, hanem elérkezett a magas bércen emelkedő, pazar körpanorámájú kilátóhoz vezető, hosszú, fárasztóan meredek és ijesztően keskeny, talán épp ezért alig járt, gyér forgalmú ösvény első esőbeállójához is: ráébredt, hogy nincs oka megvetni, gyűlölni másokat, és talán ilyesmire már nem is lehet soha többé rávenni Önt! Ez igazán hatalmas út, felség! Ha nem hiszi, nézzen csak körül a pihenőhelyen, és láthatja: alig páran tudnak felkapaszkodni ide! Ha itt megáll, és nem jön tovább, már akkor is elég jól körbelát e magasságból is: nem kell továbbra sem szeretnie se zsidót, se cigányt, se meleget, se hideget..., és azt is beláthatja, hogy ezt senki se várja el Öntől! Ha haragszik is egy zsidóra, cigányra, melegre..., az már többé nem a zsidósága, cigány származása, szexuális orientációja..., hanem egy, a személyével összefüggő konfliktusa miatt lehetséges csupán. Már nyilván látja önmaga is, hogy mekkora utat sikerült megtennie!

    Remélem, nem tévedtem, és tényleg Önt látom az esőbeállóban pihegni! Ha így van, nagyon örülök, felséges asszonyom! :) Komolyan!

    Derűs estét!

    (Ha tovább megy, akkor a következő pihenőhelyen megtudhatja, mitől magyar a magyar, akkor is, ha zsidó, cigány, meleg, stb... Ez pedig a jelenlegi "magyar" fogalma jelentős bővülését, pontosítását eredményezi. Ha még tovább megy..., de érjük is be most ennyivel, mert ez is igazán kiváló eredmény! Bár ne egyedül érkezett volna ebbe a magaslati pihenőbe! Mindegy, szusszanjon, és maradjon, ameddig kedve tartja, csak vissza soha ne forduljon többé! :))”
  • 43. queenmargareth1 2012. november 28. 15:06
    „nem megyek semmilyen portálra.nem vagyok egy párt szimpatizánsa sem.nem hallgatok Kárpátiát stb.Saját kútfő.De egyezzünk ki abban:ha nem vettek,vesznek el semmit,akkor nem is adtak.Én a magyar halottakra emlékezem,a zsidókra viszont köteleznek.Biztos bűnös is vagyok és tuti vétkeztem,de nem várok feloldozást.Ők külön népnek vallják magukat,emlékezgessenek ők magukra.Magyart fogok szeretni,tisztelni elsősorban,főleg hazámban.Az erőszakolásuk állandó fájdalmukra unalmassá teszi őket.Sőt!maguk ellen fordítják a többi népet.Vegyenek lejjebb és ne kötelezzenek a szeretésükre.ja,keresztény sem vagyok.”
  • 42. hős 2012. november 28. 14:38
    „http://www.youtube.com/watch?v=Q8uKTtJ-RLI&feature=related”
  • 41. hős 2012. november 28. 14:29
    „Kedves tucat figyelmébe!

    Jó szórakozást!Azért érdemes utánanézni ki is ez az ember!!! Meg fog lepődni!

    http://www.youtube.com/watch?v=qHl6p0xR_kE
    http://www.youtube.com/watch?v=AyPJ81BkaWI&feature=related”
  • 40. tucat 2012. november 28. 14:22
    „40. hős
    Köszönöm a felszolgált, nyereg alatt puhított csemegét, de legkevesebb hetvenhét okból nem kóstolnék bele inkább. Ezek közül kettőt hadd említsek: egyfelől régóta nem vagyok már mindenevő, másfelől pedig egyes étkek nemcsak megülik a gyomromat, hanem kínzó, allergiás reakciókat is kiváltanak belőlem, ráadásként pedig, a magyar igazság szólásbeli tőszámnevének megfelelően, egy harmadik ok is álljon itt: erősen túltáplált is vagyok már a kalóriadús információk évtizedek óta tartó habzsolása miatt.
    Remélem, érti, méltányolja és elfogadja a lakomáról való távolmaradásom indokait, a további hetvennégy indok kifejtésére pedig nem tart igényt, mert ma már nem is lenne időm ilyesmire. Talán máskor se, hisz, be kell látnom immár, nem lenne sok értelme.
    Ne felejtse el az étket a sámánnal körül..., körültáncoltatni, s rögtön utána a keresztény, lehetőleg r. k (pápista) pappal is megáldatni! Biztos, ami ziher, hisz tudja...

    Jó étvágyat és szép napot!”
  • 39. tucat 2012. november 28. 13:54
    „38. queenmargareth1
    Egészen biztosan nem téved, ha azt gondolja, hogy Jézus élő, eleven ember volt, miként mindig is éltek, és ma is élnek hozzá hasonló gondolkodású, és nem ritkán ezért tragikus sorsú emberek. De nekünk már nem kellene mártírként szenvednünk, éppen ezért lenne jó végre kiszakadnunk a minket megosztó és egymással szembe fordító, álszent és a hatalom aljasságától bűzlő ideológiák bűvköréből.
    Ha alaposabban végiggondolja, amit eddig megtudott (szerintem az is elég lesz, ha szabadon gondolkodik), ráébred, hogy a zsidók az égvilágon semmit sem vettek el se öntől, se tőlem, se mástól. Bizonyos történelmi távlatokban sajnos nem látszik tisztán és egyértelműen igaznak az iménti állítás megfordítása, de ez már a tanulmányai második fejezete legyen, most elég annak a belátása, hogy semmiféle nemzetbiztonsági, vagy egyéb természetű kockázatot nem jelentenek se számunkra, se mások számára. Sem a diaszpóráik, sem pedig - a talán nem kellően átgondolt, lelkiismeret-csillapító kárpótlásul létrehozott Izrael állam lakói. Az utóbbi mondatba, kérem, ne kapaszkodjon bele, mert az mély elemzést indukálva, messzire vezetne, és nem is tartozik a jelenlegi mondanivalónk lényegéhez, nem is kellett volna talán leírni, mert zavaró lehet ebben a szövegkörnyezetben és ebben az összefüggésben.

    Látok esélyt arra, hogy képes lesz tisztán belátni ezt. Ha nem így lenne, nem próbálkoznék, felséges asszonyom! :)
    De ha most egyenesen a Kurucinfóra, vagy más, szélsőségesen eszement, az uszíthatók uszításából élő portálra rohan segítségért és információért, akkor be kell látnom, minden hiába: Önt tovább fogja kínozni a szellemi lázgörcs, és így kiszolgáltatott eszköze lesz mások alantas törekvéseinek. Nem kéne, felség, nem lenne méltó Önhöz, higgye el! Legyen szabad inkább! Tudja, ez is belül, a lelkében és az elméjében dől el, és a döntést egyedül Ön hozza meg, miként a végrehajtásért és a következményeiért is Ön lesz a felelős, nem a Jobbik, nem a Kurucinfó, nem a szidók, a melegek, vagy a cigányok..., csakis Ön, egyedül. Akkor is, ha sokadmagával együtt követi el a fatális hibát. Ma még csak tévedésben van, de holnap akár bűnbánat-gyötörte bűnös is lehet. Ön dönt. Ma még megteheti, akár visszavonulva, csendesen emésztve az összegyűjtött ismereteit...

    Szebb jövőt, de komolyan!”
  • 38. hős 2012. november 28. 13:48
    „Tucat!

    Úgy látszik nem vette az időt és "fáradságot",hogy az általam az előzőekbe ajánlott oldalakba beletekintsen.Utána tessék feltenni a kérdést,hogy ki itt az acsarkodó? (30. hozzászólás) Melegen,de nem melegként ajánlom figyelmébe!”
  • 37. Füvesember 2012. november 28. 13:21
    „38. queenmargareth1 2012.11.28. 11:58
    De itt megint eretneknek leszek kikiáltva.

    Nem eretneknek......egészen másnak!
    Ja, Shalom!”
  • 36. queenmargareth1 2012. november 28. 11:58
    „Csak annyit kértem ismételten, hogy a magyarok életébe ne szóljanak bele. Tőlem viheti az összes DICSŐ NEVET a zsidó nép nem érdekel. Amíg nem szól bele az én életembe én sem szólok az övékbe. Sajnos, ők már megszegték.Nekem meg kussolnom kell.
    Más! Kereszténység egy ránk erőltetett valami. Elvették vallásunkat brutális módon.
    A Biblia, mit könyv, mint "történelem" figyelembe veendő és tanulságos.
    Sőt! Én elhiszem, hogy élt Jézus, azt is, hogy zsidó volt és azt is, hogy vannak leszármazottai. De itt megint eretneknek leszek kikiáltva.”
  • 35. tucat 2012. november 28. 11:35
    „34. queenmargareth1
    Drága Királynőm (és a szellemi eklampszia rángógörcsében fetrengő sokaság)!
    Az égre kérem, próbáljon átlátni végre a szitán! Ne üljön fel a mégoly régi, sajnos nagyon bevált néphülyítő teóriáknak, amelyre ezt az egész zsidóüldözéses őrületet is alapozták évszázadok óta! A Kelet-Római birodalom a keresztény egyházak megalapítását hatalmi célokból, a haldokló, szétesőben lévő impérium bizánci érdekeltségű maradványának az összetartása céljából, nagyon is tudatosan határozta el, és ennek érdekében válogatta össze azokat az írásokat, amelyek gyűjteményét ma Bibliaként veheti a kezébe. Ebből az ügyesen és céltudatosan szerkesztett szöveggyűjteményből (de főként erre alapozva a későbbi keletkezésű egyházi művekből) egyebek mellett arról is értesülhet, hogy a zsidó nép bűne örök és megbocsájthatatlan: elárulta (és az ügyben amúgy ártatlanul a kezüket mosó rómaiak által kivégeztette) a Megváltót, és ezért az idők végezetéig vezekelni fog: szétszórattatik, minden nép szemében gyűlöletes és üldözött lesz, de a megváltáskor az ő bűneik is megbocsájtást nyernek majd... Kellett az új (keresztény) ideológia önigazolásához egy bűnbak (a zsidóság), amelynek a kontrasztja fényesen igazolja az új, birodalmi államvallás igazságát és létjogosultságát, mindenek felett állóságát. Ez hát a zsidóság, máig is tartó üldözésének az ideológiai alapja, és kérem, higgye el, hogy ezen kívül semmi más, és ekképpen semmilyen aktualizálható - gazdasági, etnikai, vagy egyéb - realitása sincs!

    Abban a szöveggyűjteményben mellesleg sok egyéb dolog is van, amelyek napjainkig meghatározzák - sok esetben szentségként, dogmákba foglaltan konzerválva a teljesen felesleges, idejétmúlt, okafogyott előírások okozta szenvedéseinket - a gondolkodásunkat az életünk minden területén, még a jogrendünkbe is mélyen beágyazódva, valaha nagyon helyesen, a törzsek fennmaradása szempontjából célszerűen meghatározva az emberi együttélés alapnormáit, de ezek a parancsolatok és értékrendi normakeretek ma már több ponton az aktuálisan értelmezhető egyéni és közösségi érdekeink érvényesítését, azaz a fennmaradásunkat is komolyan veszélyeztetik... Még akkor is, ha valóban sok, általános bölcselet tárháza ez a szöveggyűjtemény is, a világon nem is egyedülállóan, de a keresztény kultúrában egyértelműen preferáltan...

    Kérem, gondolkodjék béklyók nélkül, bátran és szabadon! Meglátja, megéri, mert a tiszta felismerés sikerélménye igen felemelő élmény. Kívánom, hogy legyen része benne! :)

    Most mennem kell gályázni, hogy megadhassam, ami a királyé, kilónként, méterenként... ;) :D”
  • 34. queenmargareth1 2012. november 28. 11:13
    „ha már este 9-től, fél kilenc utánig nem adják le a hsz-kat, legalább nappal adják le!most milyen műsor van?”
  • 33. ferike75 2012. november 28. 11:03
    „igaza van hajra jobbik.”
52 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyilvánosan semmisítették meg a Dunában talált bombát

Kedden délután Táborfalván nyilvánosan semmisítették meg azt a bombát, amelyet még október 17-én… Tovább olvasom