Délmagyar logó

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -3°C | 10°C Még több cikk.

Gyurcsány: a demokrácia próbája a vereség elviselése

A kormányfő szerint mindenki számára egyértelmű kellene hogy legyen: aki egyszer hatalomra kerül, az előbb-utóbb el is veszíti azt. A köztársaság lényege a közös munka - mondta a köztársaság kikiáltásának 63. évfordulója alkalmából rendezett konferencián.
A politikai életben a demokrácia igazi próbája nem a győzni tudás, hanem az, hogy az adott politikai erő el tudja-e viselni a vereséget - közölte Gyurcsány Ferenc a köztársaság kikiáltásának 63. évfordulója alkalmából rendezett pénteki konferencián a Parlamentben. A miniszterelnök szerint a jobboldal egy része régóta képtelen túljutni ezen a próbán. A köztársaság lényege a közös munka, de számukra csak a jó és a gonosz harcáról van szó, ahol az ellenséget látják a másikban - mondta.

A kormányfő szerint mindenki számára egyértelmű kellene hogy legyen: aki egyszer hatalomra kerül, az előbb-utóbb el is veszíti azt. A jobboldal annak idején nem tudott ebbe beletörődni, és a helyzet azóta is csak romlik - mondta Gyurcsány. Szerinte a demokrácia lényege nem egymás földbe tiprása, hanem az együttműködés illetve a versengés, demokratának lenni pedig annyit tesz, hogy az ember nem gyűlölködik, és akkor sem hagyja, hogy ez a szívébe férkőzzön, ha őt célozza a gyűlölet. Gyurcsány Ferenc hangsúlyozta: szerinte a demokrácia szegényebb lenne a hagyományos konzervatív erők nélkül, és hiányolta az ünnepségről azokat a köztársaságpárti politikusokat, akik a jobboldalon politizálnak, de megbélyegzik illetve bojkottálják a másik oldal képviselőit.

Az évforduló kapcsán a miniszterelnök megjegyezte: túláradó örömre nincs ok, hisz ma is azok az ellentétek feszítik Magyarországot, amelyek két évtizeddel ezelőtt. A rendszerváltás után új alkotmányos berendezkedés jött létre, a társadalom pedig arra számított, hogy ezt szociális jólét, illetve nyugati életszínvonal követi. Ezt a lelkesedést, illetve illúziót az akkori politikai elit táplálta, sőt elhitette az emberekkel, hogy reális, megalapozott vágyakról van szó - mondta Gyurcsány. A kormányfő szerint a döntéshozók nem csökkentették az alkotmányos keretek és a vágyak között tátongó űrt, sőt politikai tőkét kovácsoltak belőle és politikai- valamint társadalmi szakadékot csináltak belőle. Gyurcsány szerint ez a régi ellentmondás az oka ma is az ország rossz közérzetének, amelyet azóta sem tudott feldolgozni. Ez a régi és a jelenlegi vezetés közös felelőssége - jelentette ki a kormányfő.

Olvasóink írták

41 hozzászólás
  • 41. hazaipalya 2009. február 01. 20:59
    „a mélymagyart nézzétek meg /utolag.com/ nagyon jooo volt. idézem: a köv.tüntetésen mindenki vigyen magaval papirgalacsinokat és dobálja a levegöbe" :) "majd meglátjuk mi lesz"”
  • 40. hazaipalya 2009. február 01. 19:29
    „mdfet is soroljuk oda”
  • 39. Power 2009. január 31. 18:36
    „Achilleus! A gombnyomogató MSZP-s és SZDSZ-es képviselőket egyszerűen csak megélhetési politikusoknak nevezem, mert nem tudok jobb kifejezést találni arra, amit műveltek az elmúlt hét évben.
    Nagyon remélem és bízom benne, hogy egyszer majd eljön a felelősségvállalás ideje és el kell számolniuk a szétszórt nemzeti vagyonnal és a több ezer milliárdos államadóssággal.”
  • 38. achilleus 2009. január 31. 17:33
    „Power 2009.01.31. 17:15
    Persze, mindig "utána" jön meg - látszólag - az eszük, gombnyomás után "bátorodnak fel".”
  • 37. Power 2009. január 31. 17:15
    „Achilleus! Tudhatnád, hogy kutyából nem lesz szalonna! De fejlődés sem!”
  • 36. achilleus 2009. január 31. 15:00
    „Azért ez sem semmi (kár, hogy csak az szdsz játssza az agyát):
    Mai: (..) a liberális párt azt kéri Gyurcsány Ferenctől, hogy hétfő reggel írjon alá egy egymondatos, közérdekű kötelezettségvállalási nyilatkozatot - mondta a szabad demokrata ügyvivő (Gusztos).
    A nyilatkozat így szól: "Alulírott, Gyurcsány Ferenc, a Magyar Köztársaság miniszterelnöke kijelentem, hogy az adócsökkentés témájában megfogalmazott, egymásnak ellentmondó nyilatkozataimat visszavonom, és az Országgyűlés január 29-i, rendkívüli ülésén általam elmondottakat tekintem végleges álláspontomnak."

    Szegény, vajon tudja-e, hogy mit mondott 2 nappal ezelőtt?”
  • 35. achilleus 2009. január 31. 10:48
    „Kordon, florian70
    Ettől még mindig vérben forog a gyurcsányisták szeme, pedig csak egy jogellenesen felállított műtárgyat távolítottak el (igaz jogellenesen), de a fröccsöggéstől kifordult nyál az égig ér. Vagy lövettesse ki a szimpatizánsok szemét gyurcsánysátán pribékjeivel, mint 2006 okt. 23-án? Most meg hiányzik az utcai politizálás??? Vegyük már észre, hogy meddig lehet elmenni? És sajnos azt is figyelembe kell venni, hogy a beetetett szadesz-szoci szimpatizánsok mennyit zabálnak be a heti hetes szintű seggnyaló médiától, bármit is tennének, így is megy az összefogásra buzdító duma, de - mint a fenti gyurcsányagymenés is ékesen bizonyítja - úgy szólít fel békülésre, hogy minden második szavával ocsmányol, felelősséget áthárít. Képzelje el ezt a "békülést" egy magánéleti szituációban: "Szomszéd, igaz, hogy elloptam a kocsidat, az ismerőseim előtt folyamatosan ócsárollak, különben is be kellene látnod, hogy te vagy és voltál a szemét, de én azt mondom (mert ÉN becsületes vagyok), hogy fogjunk össze béküljünk!" Hová küldené az ilyen trágyát?”
  • 34. hazaipalya 2009. január 31. 10:08
    „florian 71 gyerekes a gondolkozasod,hisz vannak törvények amiket nehéz lenne áthágni.gondolom Viktor se szeretne törvénytelen eszközökhöz nyulni.ennyi .az idö neki dolgozik,
    már a kissebbségi kormány megalakulasanál valaki nagyon heylesen látta:minnél tovább marad gyf annál nagyobb lesz a bukta.tehát türelem Jobbikot terem :)”
  • 33. hazaipalya 2009. január 31. 10:03
    „Gyurcsány: a demokrácia próbája a vereség elviselése
    kezd barátkozni a gondolattal. helyes . végre kordonok se lesznek pesten .”
  • 32. sugárbányász 2009. január 31. 09:38
    „A mai magyarországon nem demokrácia, hanem DUMAKRÁCIA uralkodik, megfűszerezve jó adag mammonista maffiokráciával.
    Miért kap akkora fizetést egy képviselő a semmittevésért? Talán aranyat szarik?”
  • 31. achilleus 2009. január 31. 09:27
    „florian70 2009.01.30. 21:56
    ""A kormányfő szerint mindenki számára egyértelmű kellene hogy legyen: aki egyszer hatalomra kerül, az előbb-utóbb el is veszíti azt. A jobboldal annak idején nem tudott ebbe beletörődni, és a helyzet azóta is csak romlik - mondta Gyurcsány.szerintem ebben azért van valami."

    Amit gyurcsány mond, abban mindig van valami, féligazságokat beszél. A fentiekben az az igazság, hogy
    Igaz állítások: 1)A jobboldal elveszítette a választásokat (2002)
    2) A helyzet azóta is csak romlik (2002-2009).

    A fenti igazságoknak nem az az oka, hogy az ellenzék nem tudja elviselni a vereséget (Pintér Sándor /mint belügyminiszter/ azonnal elismerte, hogy a választások érvényesek)

    A dolog sokkal egyszerűbb: a 2. igazságnak az 1. igazság az oka.
    Minden más mellébeszélés

    Klasszikus felvételi teszt volt a relációanalízis. Ebben Gyurcsány /és florian70/ megbukna.”
  • 30. Nostradamus 2009. január 31. 08:28
    „Gyurcsány: a demokrácia próbája a vereség elviselése
    Igen. Akkor be kell látni végre, hogy nincs tovább. Hazudtatok éjjel és nappal, csődbe kormányoztátok az országot most már el kell fogadni a vereséget, és elhúzni a bánatba.”
  • 29. radenko 2009. január 31. 08:20
    „Ez az ürge teljesen hülye.”
  • 28. hazaipalya 2009. január 31. 08:13
    „gratulálok a papirgalacsinos törvény megalkotojának!azért felvet pár kérdést : marc.15 az ünneplö tömeg elhajit pár papirkát és máris viszik be 2 évre? 50 ezer embert?hol helyezik el öket? aztán lesz másik ünnep is -ott is lecsuknak 50 ezret ,az már 100 ezer. pesten uj börtönöket fognak épiteni vagy hogy lesz? és ki fog dolgozni? ki fog adozni ?”
  • 27. hazaipalya 2009. január 31. 07:17
    „csoro fico-fecot kezdem sajnalni,csak nehogy ugy járjon mint a pufalykás gyuszi.”
  • 26. keletaru 2009. január 31. 05:48
    „Ez tetszik , " a demokrácia próbája a vereség elviselése " . De ez csak úgy lenne igaz ha a " felelőségre " vonások nem maradnának el ! Na akkor lenne demokrácia , nem csak így lazán balra el . Üdv Kuci”
  • 25. legal 2009. január 30. 23:56
    „Az az igazság - ezt akkor még így gondolták a rendszerváltás előtti pillanatban a szocialisták (ezt nyilatkozatokból tudjuk) -, hogy az 1990-es választásokon az MSZP a legpesszimistább várakozás szerint is megtartja 2/3-os többségét, ezzel bebetonozhatja parlamenti hatalmát. Mindenkit meglepett, hogy majdnem kizuhantak a parlamentből... Nos ez a várakozási elv beteljesülés most hasznos lett az MSZP-nek. Ezért nem tehet semmi érdemlegest a jobb oldali "fasza" vezér.”
  • 24. legal 2009. január 30. 23:44
    „17. florian70 hozzászólónak. A magyar Köztársaság Alkotmánya szerint, amelyet a rendszerváltáskor kisebb korrekcióval elfogadtak úgy rendelkezik, hogy a Parlament többségi szavazatával lehet csak megbuktatni az aktuális kormányt. Nos az MSZP és az SZDSZ képviselői nem voltak oly ostobák az eltelt 7 évben, hogy ezt megtegyék saját kisöprésükre. Nem a jobb oldali "fasiszta" vezér ötlettelenségén múlt, hogy a helyzet tragikomédiába süllyedt.”
  • 23. Power 2009. január 30. 23:29
    „Vegyünk két lehetőséget:
    1. Az MSZP-és és SZDSZ-es képviselők annyira vakok, elfogultak és buták, hogy nem látják mi folyik körülöttük.
    2. Nagyon jól tudják hogy a csőd felé haladunk, de a képviselői fizetésüket féltik (megélhetési politizálás).
    Valaki írjon egy harmadik lehetőséget is!

    Az ilyen politikusoknak, országgyűlési képviselőknek szerintem nincsen helyük a magyar parlamentben. Mondjanak le, mert minden késedelem óriási veszteségekkel jár. Magyarország érdekében tegyék meg!”
  • 22. Humgor 2009. január 30. 23:01
    „Kedves Msz(m)p és Szdsz és a rajongótábor!

    7 , azaz 7 éve Ti kormányoztok. Nem a gonosz kis Orbán Viktor, nem a Holland Űrhajósok szövetsége, nem a Kirgiz Virágkertészek.

    Ti. Közel 7 éve.

    Közel 7 éve az összes miniszter, államtitkár, tanácsadó vagy MSZP vagy Szdsz nevű pártól van. Az összes helyre, ahová csak delegálni kellett emberek, az összes EU pénz felett 7 éve TI rendelkeztek.

    A parlamentben számszerű többsége van 7 éve az MSZP-s képviselőknek és az SZDSZ-es képviselőknek. Koalicióban vagy anélkül.

    Ennyi. A többi csak kamu duma.”
41 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csepeli kettős gyilkosság: eltemették az áldozatokat

Több százan kísérték utolsó útjára a csepeli kettősgyilkosság két áldozatát pénteken kora délután a… Tovább olvasom