Délmagyar logó

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 2°C | 12°C Még több cikk.

Hároméves kortól lesz kötelező az óvoda

Megvitatta a köznevelési törvényjavaslathoz benyújtott módosító indítványokat a Fidesz-KDNP-frakció hétfői ülésén.
Hároméves kortól lesz kötelező az óvoda, nem lesznek felzárkóztató osztályok, fokozatosan vezetik be az egész napos iskolát, és csak azokban a középiskolákban lesz kötelező központi felvételi, amelyekben túljelentkezés van - így döntött a Fidesz-KDNP-frakció hétfői ülésén, amelyen megvitatta a köznevelési törvényjavaslathoz benyújtott módosító indítványokat.

Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője sajtótájékoztatóján elmondta azt is, hogy a pedagóguséletpálya-modell a jogszabályban marad, így a tanárok jelentős béremelkedésre számíthatnak a következő időszakban.

Az óvodákat érintő szabályozással kapcsolatban kifejtette: a köznevelési törvényjavaslat hatálybalépése után - a jelenlegi öt helyett - hároméves kortól lesz kötelező óvodába járni. Ez volt az oktatási államtitkárság eredeti javaslata is, fideszes szakpolitikusok azonban négyéves kortól tették volna kötelezővé az óvodát. A felzárkóztató osztályok javaslatától ugyanakkor elállt a kormány, így azokat a gyermekeket, akik hat- vagy hétéves korukban még nem iskolaérettek, továbbra is óvodai keretek között fogják felkészíteni az iskolára - ismertette Lázár János, úgy fogalmazva, hogy "nem lesznek a szegregáció melegágyát jelentő felzárkóztató osztályok".

Döntöttek arról is, hogy nem lesz kötelező központi felvételi a középiskolákba, csak azokba, amelyekbe túljelentkezés van. A szakiskola hároméves lesz, ezt követően pedig két év áll majd rendelkezésre az érettségire.

A tanácskozáson Orbán Viktor miniszterelnök világossá tette - idézte a kormányfő szavait -, hogy az országban minden iskola állami fenntartású lesz, a települési önkormányzatok azonban egyedi megállapodás alapján működtetésre átvehetik őket. Kérdésre válaszolva Lázár János hozzáfűzte, hogy az állam oktatáspolitikai céljainak a megvalósítása érdekében "bizonyos játékszabályokat" az egyházi iskoláknak is el kell fogadniuk. Példáként azt mondta, hogy az egyházi iskolák sem válogathatnak tehetséges vagy kevésbé tehetséges gyermekek között, és nem válogathatnak hovatartozás, társadalmi státusz alapján sem.

Az egész napos iskolákkal kapcsolatban az a kompromisszum született a frakció és a kormányzat között, hogy azt lépésről lépésre alakítják ki - tájékoztatott a frakcióvezető.

A két tanítási nyelvű általános iskolákkal kapcsolatban megjegyezte: a törvény elvileg ugyan lehetővé teszi ezek működését, de az oktatáspolitikának nem célja, hogy ilyen intézmények működjenek a következő időszakban.

A közösségi karitatív munka az érettségi megszerzésének, nem pedig a megkezdésének lesz a feltétele - közölte Lázár János.

Olvasóink írták

  • 20. maros50 2011. december 13. 23:00
    „suhym! maximálisan egyetértek a véleményeddel.”
  • 19. .suhym. 2011. december 13. 21:58
    „18. mazsolaszolo 2011.12.13. 19:57

    Nem való közösségbe? Miért is?

    Nem szoktam más zsebében kutakodni,de most csak érdekelne! Áruld már el, ha vannak gyerekeid, te mellettük nem dolgozol?
    Elszakítják az anyjától?
    A fenébe, én két gyereket neveltem fel, és bizony 3 éves koruktól jártak közösségbe sok más gyerkőccel együtt. Hála az égieknek, meg a nevelésnek egészséges felnőttekké váltak! A gyerekeim osztályából pl., akik szintén hasonló körülmények között nevelkedtek, 2-3 kivételével mind diplomás lett, és megállja a helyét a világban!

    Azért áruld már el nekem, mi a francos fene köze van a rendszerváltásnak a fiatalok halálához?
    Miért kell egy óvodába járáshoz a politikát belekeverni?
    Úgy gondolod, a rendszerváltás előtt oly gazdagok voltak az emberek, hogy az anyák nem dolgoztak? Te nem itt éltél? Amikor én születtem pár hét volt a szülési szabadság, utána a nők mentek vissza dolgozni. A nyugati világban sincs GYED + GYES, és bizony ott is dolgozik az anyák nagy része.

    Mi az , hogy "hóttátlag" gyerek?

    Tudod, vannak gyerekek, akik otthonról nem "kapnak" semmit, (NEM anyagiakra gondolok!), és bizony a legalapvetőbb dolgokat az óvodában tudják csak elsajátítani, sőt van olyan, aki csak ott eszik meleg ételt! Aki meg úgy gondolja neki "zseni" a gyereke és nem felel meg neki az állami óvodákban dolgozó pedagógusok felkészültsége, az vigye magán/alapítványi óvodába!

    Egyébként a legegyszerűbb a tragédiák miatt másokban, a te felvetésed szerint a körülményekben keresni a hibát, mint magunkba nézni, hogy vajon én mit rontottam el!
    Igazi (magyar) szülői mentalitás.:((

    Neked nem az óvodával lehet bajod, hanem "Orbánnal és bandájával".
    Emlékszel mit is mondott Gyurcsányné a bölcsődékkel kapcsolatban anno? Akkor is háborogtál?”
  • 18. mazsolaszolo 2011. december 13. 19:57
    „Teljesen egyetértek azzal, aki azt mondja, hogy orwelli világ körvonalazódik - hacsak el nem fújja végre az a jövőre beígért viharos szél végre Orbánt meg az agymosott bandáját - és azzal is, aki azt modja, hogy baromság ez az egész. Nagyon sok kárt fog okozni - persze, azt már nem látja ebből a mostani bandából senki, mert azok a károk húsz év múlva jelentkeznek.

    Fel lehet menni a gyertyagyujtas.hu és hasonló oldalakra, és lehet nézegetni, hogy hány tizen-huszonéves kölyök hal meg mostanában, aki 1985-1996 között és környékén született. Ők a "nagyszerű" rendszerváltás elős igazi áldozatai.

    Egy hároméves gyerek nem való közösségbe, pláne nem kötelező jelleggel. Semmi mást nem lehet ezzel elérni, mint azt, hogy húsz év múlva (már ha megérik élve) lesz egy csomó, anyjától elszakított, dependes szerencsétlen, akit a "közösség" nevelt. Iszonyatosan sok kárt okoz ez a kötelezősdi, ilyen korai életkorban, nem beszélve arról, hogy csakis hóttátlag gyerekek esetében működik. És mi lesz a Gauss-görbe két szélén levő gyerekekkel? Különönsen sok kárt fog okozni a kicsit is okosabbak (és emiatt nonkonfromabbak) esetében.

    Tehetségeket keresünk mindenáron, de úgy, hogy már háromévesen egyenkockára faragjuk őket?!”
  • 17. .suhym. 2011. december 13. 10:06
    „14. kispacni 2011.12.13. 09:39

    Vajon az eszedbe jutott-e, hogy annak a "hisztis napközis tanítónéni "-nek is időre kellett mennie esetleg a gyerekéért, vagy bárhova?
    Bármily hihetetlen, azoknak a "hisztis napközis tanítónéniknek" is van magánéletük, uram bocsá´ még gyerekük is!
    Egyébként meg, ha 17:00 -ig kell menni a gyerekért, akkor azt meg kell oldani. A boltba se mehetsz be zárás után 5 perccel, sem hivatalba ügyet intézni...etc.”
  • 16. .suhym. 2011. december 13. 09:55
    „Legalább mire iskolába kerülnek, megtanulják a közösségi viselkedést, a másikhoz való alkalmazkodást, a késsel-villával evést, mire használjuk a szalvétát, nem utolsó sorban, hogy WC után kezet kell mosni..etc.
    Szaporodik a szókincsük, mert sok mesét hallhatnak, verseket tanulnak, megismerik a közös játékokat, mert nézzen mindenki magába, a mai világban kevés az a szülő, aki délutánonként vagy este csak a gyerekével foglakozik. Sokkal általánosabb, hogy odaülteti a tv elé . Sajnos ebből a szempontból igencsak rossz fele halad a világ! Természetesen tisztelet a kivételeknek!”
  • 15. santaclaus29 2011. december 13. 09:46
    „5. Szurkoló 2011.12.12. 21:16

    Egyetértek.

    Más....ha a yerekeim most lennének fiatalok-és nem lehetne szegregált óviba vinni-akkor maszek ovit keresnék....azért ezt sem kéne elfelejteni!”
  • 14. kispacni 2011. december 13. 09:39
    „13. "Főleg az egész napos iskolát tekintve! Pedagógusként és anyaként is ez a véleményemt"
    Mindent elárultál magadról. Nem akartok bent maradni az iskolában délután ennyi. Sosem felejtem el, hogy egyszer képtelen voltam a gyerekért Öt előtt beérni az iskolába, és miközben az iskola előtt 17:05-kor már éppen parkoltam, hogy loholjak be a gyerekért, már csörgött a mobilom, és hisztis napközis tanitónéni üvöltött, hogy mikor viszem a gyereket.”
  • 13. anya5353 2011. december 13. 08:47
    „Átgondolatlan, ötletelő oktatáspolitika. Főleg az egész napos iskolát tekintve!
    Pedagógusként és anyaként is ez a véleményem!!!!”
  • 12. X_Y 2011. december 13. 00:01
    „8. ros-mary-53@hotmail.com

    Engem is Orwell antiutópiájára kezd emlékeztetni.

    Meg mint az Állatfarmban: mindenki egyenlő, de vannak akik egyenlőbbek másoknál...”
  • 11. nauset 2011. december 12. 23:47
    „7. ingen, 8. rosmary
    Már megint sikerült valami nagyot mondani az ideológiai nevelésről, nagyvezírről, meg a debilnek nézésről. Egy sablonra megy minden témában a hozzászólásotok. Az a bajotok, hogy ez a kormány teszi. Szerintem a változás elsősorban a cigók gyerekeinek szól, ezekkel ugyanis már az általános iskolát kezdik hatalmas hátránnyal. Szocializációs hátrányban vannak, ezt nem lehet mással orvosolni, csak ha megtanítjuk őket, mondjuk a ceruza helyes fogására, vagy az angolvécé használatára (nem általánosítva természetesen minden cigány család gyermekére). Egyszerűen ennyi. Ja és pedagógusok sem kerülnek utcára. Nagyjából annyi óvoda van, mint harminc éve, gyerek meg fele annyi. A korhatár csökkentése munkahelyeket tart meg. Helyes a döntés!”
  • 10. smalltown 2011. december 12. 22:07
    „3 eves korban kotelezo , aztan 15 evesen utcara dobjak, aki esetleg nem ugy veszi az akadalyokat. Gratulalok, ezt is jol kiagyaltak az elvtarsak oda fonnt a kozpontban. Es meg ok komcsiznak......”
  • 9. pici-ildi 2011. december 12. 22:02
    „Viktorunk erre is tud megoldást.”
  • 8. ros-mary-53@hotmail.com 2011. december 12. 21:59
    „7. ingen "Orwell 1984. Sosem gondoltam, hogy az orrom előtt fog megvalósulni." Pontosan erre gondoltam én is. Hihetetlen, ami most történik, és ami tervben van.”
  • 7. ingen 2011. december 12. 21:34
    „Igen el kell tudni válni a gyerektől, kell a szocializació is. Na de miért nézik már megint debilnek az embereket. Min. 90 % úgyis érti, tudja és eszerint cselekszik. Egy ország van már megint lekiskorusítva. Csak a nagyvezír és bandája tudja a frankót és ezt persze rá kell erőszakolni az emberekre.
    A baj hogy nem a fenti szempontok vezérlik nagyjainkat. A lényeg hogy minnél korábban el lehesenn kezdeni a nekik megfelő ideologiai nevelést. Ezért lesz egységes tanterv. Választási lehetőség nuku.
    Orwell 1984. Sosem gondoltam, hogy az orrom előtt fog megvalósulni.”
  • 6. asztenoszsz 2011. december 12. 21:26
    „3. online - nekem ez a véleményem. Ha megfelelő körülmények lennének, úgy elfogadnám. Járjon óvodába az a gyerek, amelyik bírja egészségileg, de kötelezővé tenni baromság. 5 éves kortól elég lenne a kötelezőség.”
  • 5. Szurkoló 2011. december 12. 21:16
    „Pirosmedence: magam nem vagyok pedagógus, de a családomban többen is azok. Mélységes megdöbbenéssel hallgatom, amikről mesélnek: gimnáziumi osztályokba félve mennek be, mert a 38 (!!!) fős társaság "keménymagja" olyan szinten agresszív, neveletlen és senkit és semmit nem tisztelő fiatal, akik szabályosan félelemben tartják a tanárt. A pedagógusnak pedig még annyi jogosultsága sincsen, hogy kiküldje a folyosóra a delikvenst, amíg az kicsit megembereli magát. Nem mondom, hogy a testi fenyítés (körmös? Vagy mire gondolnak?) megoldás erre, de valami tekintélye, jogosultsága legyen már annak a szerencsétlen embernek, aki nettó 110 ezerért áll ki a pódiumra azért, hogy leköpdössék, kiröhögjék, vagy fellökjék a lépcsőn napi 6 órában.
    Ja és családtagjaim egyöntetű véleménye szerint ez 5-10 éve még nem így volt.
    A mai szülő generációval lehetnek gondok, akik így elengedték a gyerekeket. Bele sem merek gondolni, milyen szülő válik majd ebből a társaságból, amikor ott tartanak.
    Tisztelet a kivételnek természetesen!”
  • 4. pirosmedence 2011. december 12. 19:50
    „A frakcióülésen Orbán kijelentette, hogy tetszik neki Michl József KDNP-s képviselő javaslata, mely szerint engedélyezni kellene az iskolákban a testi fenyítést..........”
  • 3. online 2011. december 12. 19:44
    „1. nem baromság. Régen is úgy volt hogy kis, középső és nagycsoport. Kell a szocializálódáshoz. Az meg ahogy a mondatot kezded , téged minősít, és nem túl magas szintűre...”
  • 2. Nornora 2011. december 12. 19:27
    „Szerintem manapság is a gyerekek nagy része 3 évesen elkezdi az óvodát, úgyhogy olyan nagy zsúfoltságot nem fog okozni a dolog... Egyébként kivételesen ezt hasznos intézkedésnek tartom, egy 3 éves gyerek már érett rá, hogy közösségbe menjen, és szüksége is van rá, csak némely szülő képtelen elszakadni a gyermekétől.”
  • 1. asztenoszsz 2011. december 12. 18:33
    „Baromság 3 éves kortól kötelezővé tenni az óvodát. Túlzsúfolt csoportok lesznek, ahol a gyerek állandóan lebetegszik. Az óvónők, dajkák sem tudnak odafigyelni az érzékenyebb gyerekekre. Szóval a minőség rovására megy.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Molnár Csaba az Orbán beszédről: ˝silány, üres locsogás˝

Molnár Csaba győri politikus úgy fogalmazott, hogy a kormányfő beszédét "totális zavarodottság, üres locsogás, fájdalmasan silány szellemi teljesítmény" jellemezte. Tovább olvasom