Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Kiképzésre használja a TEK az egykori Boeinget

A leselejtezett repülőgépet csütörtök éjjel szállítottak át közúton a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről a szervezet központjába.
Kiképzési célokra használja a Terrorelhárítási Központ (TEK) azt a Boeing 737-300-as típusú, leselejtezett repülőgépet, amelyet csütörtök éjjel szállítanak át közúton a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről a szervezet Zách utcai központjába - közölte Hajdu János, a TEK főigazgatója csütörtökön a repülőtéren tartott sajtótájékoztatóján.

Mint mondta, minden járművön, így repülőn is elfordulhatnak olyan cselekmények, amelyek "felszámolására" a TEK munkatársainak képességgel kell rendelkeznie, de eddig nem volt módjuk gyakorlatozni, csak modellezni tudták a szituációkat. Hangsúlyozta, a legnehezebben megoldható feladat, amikor az elkövetők túszokat ejtenek repülőgépen, de a renitens utasok megfékezése is a központ feladatai közé tartozik.

Pest utcáin keresztül érkezett a Boeing a TEK központjába. Fotó: MTI/Lakatos Péter (galéria)

A sajtótájékoztatón kiosztott háttéranyag szerint a 737-300-as Boeinget az amerikai tulajdonostól térítésmentesen szerezték be hajtómű és minden tartozék nélkül, a kiképzéshez szükséges berendezéseket mintegy 3 millió forintért vásárolta meg a TEK.

A repülőtérről péntekre virradóra az Üllői úton és a Hungária körúton keresztül szállítja a repülőt egy túlméretes rakományokat szállító cég a X. kerületi Zách utcába. A Boeingről korábban már levágták a függőleges és vízszintes vezérsíkokat, valamint a szárnyakat is. A gép 33 méter hosszú és 23 tonnás sárkányrészét, valamint egyéb tartozékait két teherautóval szállítják el, majd a TEK központjában visszaszerelik rá a szárnyakat és vezérsíkokat.

Pest utcáin keresztül érkezett a Boeing a TEK központjába. Fotó: MTI/Lakatos Péter (galéria)

Az Airportal.hu légiközlekedési szakportál csütörtök reggel számolt be arról, hogy az Üllő úton és a Hungária körúton keresztül elszállítják Ferihegyről a 2009 szeptemberében csődbe ment egykori fapados légitársaság, a Sky Europe utasszállító gépét. Az OM-CLB lajstromjelű 737-es Boeingot 1988-ban gyártották, az amerikai United Airlines üzemeltette 2008-ig, a Sky Europe-hoz 2009 májusában került. Néhány hónap múlva a cég csődbe ment, a gépet Budapestre repülték, főbb műszereit kiszerelték és eladták.

Olvasóink írták

  • 7. X_Y 2012. május 05. 03:03
    „Tehát mostantól ha egy MALÉV gépet eltérítenek vagy túszul ejtik az utasait...de hoppá, már nincs is MALÉV. Ha meg mondjuk egy Lufthansa száll le emiatt Lisztferihegyen, akkor a német GSG-9 nem bízza a töketlen TEK-re a dolgot. Vagy ha egy Aeroflot gép szállna le akkor jönne a specnaz - és ők nem várnának vízumra - maximum elkísérné őket fedezetként egy század vadászgép meg 2-3 bombázó - oszt orbánviki behúzhatná fülét-farkát TEK-estől...”
  • 6. izsi 2012. május 05. 00:05
    „A 7700 viszont naponta többször előfordul az európai légtérben,.
    Egyébként akit érdekel, az látogassa meg a http://www.flightradar24.com/ oldalt, ahol követhetőek az egyes levegőben lévő gépek minden adatukkal együtt (honnan-hová tart, magasság, sebesség, aktuális rádió állomás, squawk kód.)

    Egyébként az összköltség nagyjából 4-5 millió forint, ami már a nem mérhető kategória, vagyis a "hülyének is megéri".
    Nem családi kassza méretekben kell gondolkozni. És igen, ennek bizony haszna van, bár reméljük soha nem kell éles bevetésen használni az ezen meszerzett tudást.”
  • 5. egyszerű 2012. május 04. 22:16
    „Squawk-kód egy 4 számból álló, helyértékenként 0-tól 7-ig állítható kód, melyet a pilóta állít be a légiirányító által megadott értékre. (0000-7777) Ezt a berendezés a beállított értéket folyamatosan sugározza, ezáltal az egyedi jelet a légiirányító fel tudja használni az irányításra.
    Vannak rendkívüli esetek, pl. kommunikációs rádió meghibásodása, vagy gépeltérítés, orvosi probléma, ilyen esetben a pilóta kérés nélkül állíthatja a squawk-ot, nemzetközileg megállapodott értékekre.
    Úgy mint:
    7700 - vészhelyzet
    7600 - rádió hiba
    7500 - gépeltérítés
    2000 - ha nincs irányítás

    A 7500 amit ritkán használnak. :)”
  • 4. szatyi 2012. május 04. 20:04
    „"3. Mike3 2012.05.04. 18:40"

    Tudnál érthetőbben kommentelni?”
  • 3. Mike3 2012. május 04. 18:40
    „a 24-re viszont csattogott a fityma mi? manapság az a ciki, ha egy ország rendvédelmének nincs birtokában a képesség, hogy egy 7500-ast elhárítson.”
  • 2. Berlusconi 2012. május 04. 11:34
    „Ugyan árulja már el valaki, hogy mi szükség ezekre?!
    Nem a közbiztonságot kellene erősíteni?!”
  • 1. Berlusconi 2012. május 04. 11:32
    „Eszméletlen mennyi pénzt emésztenek fel ezek az ORBÁNKATONÁK...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ballagások a hétvégén, hétfőn már magyar érettségi

Elballagnak országszerte a diákok, de hétfőn a magyar írásbelikkel folytatódik az érettségi. Tovább olvasom