Délmagyar logó

2017. 08. 23. szerda - Bence 15°C | 25°C Még több cikk.

Majdnem 40 webáruház a Panaszfal internetes feketelistáján

A nyári indulás óta már majdnem 40 webáruház került fel a Panaszfal fogyasztóvédelmi portál feketelistájára. A tapasztalatok szerint ezek a cégek gyakran semmibe veszik azokat a jogokat, amelyek minden esetben megilletik a vásárlókat.
A Panaszfalon idén nyáron indult el az úgynevezett webshopok feketelistája. Míg július végén nagyjából 10 kisebb-nagyobb internetes áruház szerepelt rajta, addig ez a szám mostanra csaknem 40-re emelkedett. A webáruházakat kifejezetten objektív szempontok alapján lehet bírálni, hiszen vannak olyan jogok, amelyek minden esetben megilletik a fogyasztókat. Ilyen például, hogy ha a vásárló meggondolja magát, akkor 8 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől. Ezt a lehetőséget fel kell tüntetni a webshop vagy katalógus áruház honlapján. A feketelistán szerepel olyan cég, amelyik nem adta meg pontosan az elérhetőségeit, márpedig a név, cím és adószám hiányában nem lehet szerződést kötni- mondta Siklósi Máté, a Panaszfal főtanácsadója.

A Panaszfalon az utóbbi időszakban megszaporodtak az olyan bejelentések, amikor a webáruházak nem tartják tiszteletben a fogyasztói jogokat. A vásárlók sokszor nem tudják felbontani a szerződést 8 napon belül vagy nem kapnak garanciát a termékre, esetleg a kiszállítás körülményei nem állják meg a helyüket. Siklósi Máté hozzátette: fontos tudnivaló, hogy a webáruházak menet közben nem változtathatnak árat, mert ehhez nincs joguk. Ez azt jelenti, hogy csak annyit kérhetnek el egy termékért, amennyit a honlapjukon feltüntettek. Arra is érdemes odafigyelni, hogy ha a hibás terméket a vásárló 8 munkanapon belül visszaküldi, akkor azt a cég köteles visszavenni. A webáruháznak ahhoz nincs joga, hogy például kizárólag bontatlan csomagolásban vegye vissza árut, mint ahogyan az elszállítás pluszköltségeit sem fizettetheti ki a fogyasztóval.

A szakember hozzátette: mivel az ilyen ügyek elég gyakoriak, a fogyasztóvédelmi szervezetek több eljárást, a többi között közérdekű keresetet indítottak. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók nevében bírósághoz fordultak, hogy a jogsértő feltételeket a webshopok vegyék le honlapjaikról.

A Panaszfal internetes fogyasztóvédelmi honlapot 2007 augusztus végén indította el az ÉTOSZ, vagyis az Érdekvédelmi Tanácsadók Országos Szövetsége. Az évek, évtizedek óta fogyasztóvédelemmel foglalkozó szakemberek várják a panaszokat, amelyekre általában egy-másfél, de legkésőbb 30 órán belül érdemi választ adnak.

A portál a www.panaszfal.hu oldalon érhető el.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Alkotmányellenesek a bűnügyi nyilvántartás egyes rendelkezés

Az Alkotmánybíróság kedden kihirdetett határozata szerint alkotmányellenesek a bűnügyi… Tovább olvasom