Délmagyar logó

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 18°C Még több cikk.

MSZP: felelőtlen a kormány az uniós pályázatok ügyében

Az MSZP szerint a kormány felelőtlen magatartást tanúsít az uniós pénzek lehívásával kapcsolatban.
Varju László szocialista országgyűlési képviselő csütörtöki sajtótájékoztatóján emlékeztetett arra: a kormányváltás óta kivonták az uniós fejlesztési pénzeket a gazdaságból, mivel a folyamatban lévő pályázatok nagy részét leállították, újakat pedig jövő január közepén írnak ki, és ezekből leghamarabb 2011 szeptemberében juthatnak pénzhez a vállalkozások. Véleménye szerint ezt a nagyjából 17 hónapos szünetet megsínyli a gazdaság.

A szocialista politikus kitért arra: az Európai Bizottság írásban is jelezte Magyarországnak, hogy veszélybe kerülhet az uniós források felhasználása, mert az irányító hatóságoknál, közreműködő szervezeteknél lebonyolított személycserék minősége nem megfelelő.

Felhívta a figyelmet arra, hogy az uniós források 2009. évi felhasználásáról szóló Állami Számvevőszéki (ÁSZ) jelentés megfogalmaz ugyan kritikát is, de kiemeli az előző kormány sikereit ezen a területen.

Varju László kifogásolta, hogy a jövő évi költségvetésben csak korlátozottan szerepel forrás az állam által megrendelt fejlesztések önrészeihez és a kormánytöbbség nem támogatta a keret bővítését célzó szocialista módosító indítványt.

Álláspontja szerint a kormányzatnak lépéseket kellene tennie a regionalizmus területén, mert ha nem változnak a jelenlegi szabályok, akkor 2013 után a budapesti és a pest megyei Tápióság régiója kiszorul a támogatási rendszerből.

Arra a kérdésre, csatlakozott-e az MSZP által a magas üzemanyagárak kapcsán kezdeményezett dudálós tiltakozó akcióhoz, azt válaszolta: ő is dudált reggel nyolc órakor, mert úgy véli, a kormány a kezében lévő eszközökkel segítheti a gazdaság működését és van módja az üzemanyagok árának a csökkentésére.

Olvasóink írták

  • 12. allegro 2010. december 18. 23:27
    „jozko:

    Nagy kár!
    Sajnos sok ilyen döntéshozó van.

    Egyébiránt én is döntéshozó voltam. Folyamatosan, százával, ezrével hoztam a döntéseket, arról, hogy mi jó, mi nem jó, hol lehet javítani. Én úgy emlékszem megvizsgáltam lehetőség szerint minden információt, és a véleményeket is figyelembe vettem.

    A metaforánknál maradva: te nyugodtan lerombolnád a malmot, hogy újat építs helyette, csak mert változott a megrendelő kiléte. Mert nem hiszed el, hogy a malom tényleg malom volt és nem úthenger. Mert a fehérre valaki azt mondta, hogy piros!

    Bár a problémák megoldását globálisan kell szemlélni, amibe a szakmai szempontok mellett a politikai és gazdasági tényezők éppolyan szerepet játszanak, azonban sosem szabadna az alapvető szakmai szempontokat más kívülálló szempontoknak alárendelni. Ez nem lenne más az én olvasatomban, mint dilettantizmus. Sajnos valóban sok a dilettáns, aki véleményét harsogja és szent igaznak állítja. És sok a hiszékeny, nem kellően tájékozott ember is. Ez pedig végső soron romboláshoz vezet, mint ahogyan te magad is olyan könnyen lerombolnál gondolkodás nélkül egy funkcionális felépítményt.

    Ma hallottam egy vezetői trénertől, coachtól a rádióban, hogy egyik vezető azt kérte, mondjon kritikát tevékenységéről, mert mindig mindenki csak nyal nála, és ezzel teli a padlás, nem jut előbbre problémái megoldásában. Először neki sem tetszett a kritika, azután mégis kérte a segítséget, mert végre valaki fel merte rá hívni a figyelmét bizonyos dolgokra.”
  • 11. jozko 2010. december 18. 16:31
    „allegró:

    Kívülállóként, az esélytelenek nyugalmával olvastam végig a kommentedet!

    Döntéshozóként/maradt még a régmúltból némi emlék, a majdani nosztalgiához/-vagy kézbe sem vettem volna,vagy at első mondatok után félreteszem”
  • 10. allegro 2010. december 18. 11:43
    „Még egyszer: A döntések nem a közreműködő szervezetekben zajlanak, azok csak a malom, amely feldolgozza a gabonát, olyat amilyet hoznak neki. Hogy mostantól máshova kell szállítani a lisztet, az még nem azt jelenti, hogy le kell rombolni a malmot és újat kell építeni.”
  • 9. allegro 2010. december 18. 11:07
    „8. hozzászólás jozko 2010.12.17. 18:44

    Megoldás persze a komplett csere. De milyen szintig? Én pl. vezető voltam a magam területén, sőt saját beosztottam is. És nem kaptam egy fillér lelépési juttatást sem. Az arcomba is röhögött az, aki azért a magáét arcátlanul biztosította.
    Az munkámat például az európai unió és az összes kormányzati ellenőrző szerv fontosnak és kiemelten értékesnek, hasznosnak tartotta. Cégen belül ebben nem vagyok annyira biztos, az önvakság miatt. Eddig nem volt nagyon fontos amit elvégzek, még amellett mások helyett is sokszor a cég jogszabályi megfelelőségének biztosítása érdekében. De most valakiknek nagyon fontos lett.
    Nem tartottam magam mestergerendának, de most ez a hasonlat valamiért képbe jött, és ha belegondolok erről volt szó. A tető alatt nem látjuk mi van, és talán az egyik legerősebb dolog. Tisztában vagyok saját munkám értékeivel, megküzdöttem vele rendesen, nem egy kész pozícióba ültem, és olyan munkát folytattam, amit nem lehet máról, holnapra megtanulni, sőt folyamatos tanulást jelentett, az egyre növekvő feladatmennyiség és változatlan munkaerő kapacitás mellett is hatékonynak maradni.

    Nem kell és nem is lehet teljesen lebontani az egészet. A végrehajtó "rabszolgamunkásokat" sem kell azért elzavarni (akiknek általában nem nagyon van aktív közük pártokhoz, hiszen akkor egészen mással foglalkoznának), amikor többségében csak a bejárati ajtó és néhány ablak kicseréléséről van szó, esetleg a tetőcserép, hogy szebben csillogjon az új tavaszi napsütésben, semmi többről.

    A 2007-2013-as források nagy része lekötve, azok elszámolását ugyanúgy kell végezni. Ha nagyon durván akarnának közbelépni, a ptk lehetőséget biztosít különös nemzetgazdasági érdekekre hivatkozva még a jelenlegi szerződések módosítására is. Az eu azért erre nem sok lehetőséget ad szerintem. Már csak a pályázók érdekeit és esélyegyenlőségét tekintve, és a pályázati feltételek alapján, amelyek szerint a szerződések megköttettek. Elszámolni a pénzzel ezután is ugyanúgy kell, mint eddig.

    Achilleushoz is szólok
    A maradékra lehet új elköltési irányokat kijelölni, de azért még nem kell az egész vagy fél társaságot szétzavarni. Ismétlem a legtöbb szakmai feladatnak semmi köze egyetlen politikai nézethez sem. És ez a probléma, hogy ilyen szintig bontották le az építményt. Ami jelen helyzetben teljesen ésszerűtlen és gazdaságtalan. És ezt kifogásolta az unió is. A döntéshozó Tanácsokat kicserélték, ez nem volt bőven elegendő? A végrehajtó szervekben a vezetőn kívül senki nem volt az előző időszakban pártkatona, én úgy tapasztaltam. Ott, ahol a szakértelem és tapasztalat lényeges, de most már az sem! Amikor az egész program a vége felé jár már. Én pl. 7 év kemény, úttörő jellegű munka után mondhatom, hogy szakmai fejlődésem szempontjából elvégeztem mindent (nem úgy támogatott be senki ebbe a cégbe, a magam erejéből dolgoztam be magam és tettem a dolgom), persze még így is tudtam volna sokmindent, de alapvetően ennek a birtokában, (már valamelyest kezdődhetett volna a rutin) és a helyemre tettek egy tabula rasa-t, hogy majd ő fogja felügyelni a rendszert.

    Én már tisztába voltam szinte az összes belső működési mechanikus elemmel, az újak még csak a szép vagy nem szép házat látják.
    A pénzeket nem a közreműködő szervek költik el, azok csak a szabályszerű felhasználásban működnek közre - ennek tudatában kellene lenni. Ennek a biztosításában esett a csorba, amiről az unió beszél. A valódi döntések nem a közreműködő szervezetekben folynak.

    Azok csak a malom, amely feldolgozza a gabonát, olyat amilyet hoznak neki. Hogy mostantól máshova kell szállítani a gabonát, az még nem azt jelenti, hogy le kell rombolni a malmot és újat kell építeni.”
  • 8. jozko 2010. december 17. 18:44
    „Megerősítés

    /Merthogy rossz helyre ment egy kérdőjel/

    Egyértelműen a komplett csere mellett vagyok:

    Ebbe belefér az is, hogy "érdemei elismerése mellett", vagy ajánlással az Ügyészség felé!

    Az elsőre alakul valami:
    Nem távoznak üres zsebbel a félreállított vezetők!

    A többi az átvilágításkor kiderül:
    ha olyan is van abban a zsebben, amit nem jogszerűen gyömöszöltek bele-hát akkor azzal el kell számolni!
    A többi a bíróságra tartozik - ha lesz ilyen.”
  • 7. jozko 2010. december 17. 18:34
    „Allegró 1. 3. 4.

    Nekem sem áll szándékomban elrontani a Te ünnepedet!

    Sem ingem, sem gatyám egyik döntéshozó helyzetben lévő felelős vezető sem!
    Megnyugtatlak . én sem vagyok ilyen beosztásban. Nem a költségvetésből kapom a fizetésemet,a magam lábán állok.
    Régebben /még a szocializmusban/ volt beleszólásom egy s más dolgoka, magasabb polcon.
    Önként álltam fel, politikai és lelkiismereti indokokkal.
    Nem vették jó néven.
    Nem vagyok tagja egyik pártnak sem

    Nem tagadom, függetlenként tervetem "döntéshozó" helyzetbe kerülni!
    Úgy nem ment, ahogy én akartam-elálltam a szándékomtól, tiszteletem a válaszhtók akaratát!
    Most is tisztelem.és ismerem!
    Túlnyomó részt a Fideszt választották.Gratuláltam/gratulálok a győzteseknek.

    Szó nincs arról, hogy mindenben egyetértek,de nem gáncsoskodom és elfogadom: a kormányzás nem kívánságműsor!
    Evezek, ha a hajón akarok maradni-és nem fúrom meg.

    Mérnökként egy omladozó létesítményt visszabontok, ha kell az alapokig!
    A bontott anyag nem mindig hulladék, de nem biztos, hogy ugyanolyan lesz az új felépítmény-másra talán még jók lehetnek, mestergerendának nem valószínű

    A korszerű megoldások talán nem is mestergerendát igényelnek.
    A szakvéleményekről megvan a véleményem:
    A Titanicról is azt mondták, nem süllyed el
    Meg hogy sosem hull le a vörös csillag!
    Szóval én a komplett csere mellett vagyok?
    Vagy jobb lenne a tizedelés-havonta?”
  • 6. achilleus 2010. december 17. 10:27
    „Az előzőben idézet alapján az MSZP felelőtlenséget felvető megjegyzése beleillik az ugynevezett bolsevista trükkök azon típusába, mely szerint a saját magunk által elkövetendő (adott esetben elkövetett!) bűnnel az ellenfelet kell megvádolni. Izzig vérig bolsevista módszerekkel dolgozó gyűlölet- és hangulatromboló, országrontó párt ez. Ideje lenne feloszlatni, mint, ahogyan Jelcin tette az ottani bolsevikokkal.”
  • 5. achilleus 2010. december 17. 10:18
    „A 8000 milliárd forintos uniós támogatásból nekünk már csak 1800 milliárd forintos mozgásterünk van a következő három évben, hiszen a többi pénzt már lekötötték. Az előző kabinet úgy tapsolt el hatezermilliárdot, hogy nem javult a gazdaság, és nem nőtt a foglalkoztatás. Ezért a feladat most nem nyolcvan-száz cél kijelölése, mint az utóbbi időben, hanem csak néhány darabé - de azt következetesen végig kell csinálni.
    (Magyar Hírlap”
  • 4. allegro 2010. december 16. 23:12
    „2. jozko 2010.12.16. 20:42

    Remélem ilyen emberek, akik ilyen véleményt képesek nyilvánítani, mint most Te, nincsenek sem döntéshozó, sem szakértői pozícióban sehol.

    Az EU bizottsági véleményt szakértők készítették. A politikus pedig vagy egyenesen közli, vagy elferdíti a saját vagy választói szája íze szerint.
    Egy szakember, szakértő sohasem ...x rá az asztalra, kizárólag tényeket tesz ki oda.
    Szintén szakértő mondhat róla véleményt, de amit te írtál az távol áll mind a szakértelemtől, mind a kritikától, de a józan paraszti ésszel belátható dolgoktól is.

    Nem gondolom, hogy bármi vérlázító lett volna véleményemben.
    Az eleve lázongó természetű embertársaimon pedig én nem tudok segíteni.

    lsd. Te felelősen átadnád a helyed egy fontos nagy projekten, amelyen régóta dolgoztál, éppen az utolsó szakaszához érve egy a témában tapasztalatlan kezdőnek? Pótolhatatlan ember persze nincs, más rendkívüli események is közbe szólhatnak, de az egész rendszerben mindent kicserélni csak biztos kézzel, szakértelemmel lehet. Mérnökként jól kell, hogy tudd, ahova mestergerenda szükséges, oda nem felel meg suttyó is, mondván majd felnő a feladatához. Az előbbi kifejezéssel nem az embert minősítem, hanem az adott területre vonatkozó szakértelmét. Az EU pedig nem egyes eseteket ragad ki vizsgálatában - bár azt is megteszi, de ilyen szintű véleményt csak rendszer szintű vizsgálatot követően ad.

    Tényszerűen fogalmazva a Te minden szakmaiságot nélkülöző véleményed egyenesen ptk-ba ütköző!

    Édesanyád, ha látná mindezt, gondolom nagyot csalódna benned!

    Így karácsony előtt különösen!
    Boldog ünnepet!”
  • 3. allegro 2010. december 16. 21:48
    „2. hozzászólás jozko 2010.12.16. 20:42

    Tudod Te mit beszélsz?”
  • 2. jozko 2010. december 16. 20:42
    „Ha jól értem, most bátran ráxszarsz arra az asztalra, ahonnan eddig enni kaptál!?

    Nem kell szégyenkezned-jó magyar szokás!
    Ami engem illet, beleverném az orrodat és veled etetném meg!”
  • 1. allegro 2010. december 16. 17:10
    „"az Európai Bizottság írásban is jelezte Magyarországnak, hogy veszélybe kerülhet az uniós források felhasználása, mert az irányító hatóságoknál, közreműködő szervezeteknél lebonyolított személycserék minősége nem megfelelő."

    Tapasztalatból mondom, egyetértek. Szakmailag a maximumot nyújtó embereket miért kellett elküldeni, akiknek közünk nincs valójában egyik párthoz sem, hanem végeztük munkánkat hittel, becsülettel, saját emberi kapacitásaink határáig, és csak mert nem volt időnk és képünk emellett még a "gesztenye sütögetésre" , valakiknek viszont nagyon is - csak ezért?? Dögöljünk mg ezért? Haljunk éhen ezután? Kedves Fidesz, miféle munka ez?

    Az Európai Bizottság követelményeket állított az eu pénzek szabályszerű felhasználásához, ezt nem lehet megkerülni, és csökkenteni sem az adminisztrációt. Gondolom mindenki egyetért azzal, hogy azok az adatok, információk, amelyeket bekér egy közreműködő szervezet, azok szükségesek ahhoz, hogy megítélhető legyen, hogy a pénz hova kerül. Persze ha egészen más szempontok alapján döntenek, akkor könnyű azt mondani, hogy felesleges és terhes dolog, radikálisan csökkentsük. A döntés után azonban mégis pontosan el kell számolni és ezt az EU is ellenőrzi. Szabálytalanságok így is előfordulnak, hát még ha nincsenek követelmények! A szabálytalanság következménye pedig a pénzek visszahívása, régió, sőt az ország kizárása.
    A visszahívott pénz ennél fogva nem bizonyos, hogy még egyszer a jövőben elérhető lesz.
    A kialakult szakembergárda több év alatt tanulta meg a folyamatot, a 2004-2006-os pályázati időszak tanulságai alapján. Egyáltalán nem szerencsés most olyan embereket felelős posztokra ültetni, akik most kezdik tanulni miről is szól ez a történet, akkor, amikor már a felelős elszámolás időszaka következik. De ha ez a megoldás jobb, akkor viselje mindenki. Ezzel kárt okozva országnak, és nem mellékesen azoknak a volt munkavállalókat nehéz helyzetbe hozva, akik becsülettel dolgoztak!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hat év börtön három ember halálát okozó ittas vezetésért

Hat év letöltendő börtönbüntetést kapott egy 38 éves domonyi férfi három ember halálát okozó ittas… Tovább olvasom