Délmagyar logó

2016. 09. 29. csütörtök - Mihály 12°C | 24°C

Orbán: a változáshoz több kell, mint négy év

Orbán Viktor szerint a mai politikai elit a pénzügyi válság idején saját magát menti ahelyett, hogy az országnak próbálna segíteni.
A Fidesz elnöke a Professzorok Batthyány Körének pénteki taggyűlése után tartott beszédében hangsúlyozta: a baloldal kifulladt, önálló gondolkozásra képtelen, hatalma gyakorlásába belefáradt politikai erő, amely egyesítette a szocialista és a liberális vonal gyengeségeit a gazdasági problémák megoldása terén, ezért megújulást már nem lehet várni tőle. A jobboldali fordulat azonban nem elég, a munkához sok idő kell, több mint négy év - jelentette ki a politikus.

A Fidesz elnöke szerint a kormány válságkezelési módszere rendkívül nagy kockázatokat rejt magában, és könnyen a középosztály lesüllyedéséhez vezethet. Aki a kamatokat magasan tartja, az vagy a feketegazdaságba, vagy elbocsátásokra kényszeríti a vállalatokat, emiatt pedig 200-250 ezer ember kerülhet az utcára - mondta Orbán Viktor. A Fidesz elnöke szerint a válságkezelési technikával két alapvető gond is van: egyrészt jellemző rá az a szocialista téveszme, hogy "osztogatni" külföldi hitelekből is lehet. Másrészt magába olvasztotta "a mindenáron privatizálni" elvet, amit szerinte a liberálisok terjesztettek el. Ez egy olyan szerencsétlen elegyet képez, amelytől nem lehet új programot várni - fogalmazott a politikus.

Orbán szerint a jobboldalnak jók az esélyei, ha sikeresen megfogalmazza céljait, és tartja a lelket az emberekben. Hosszú távon meg kell erősíteni a jobboldali értékeket, egy öntudatos, egységes, büszke közösség jöjjön létre, középtávon pedig arra kell törekedni, hogy a kultúra "stratégiai ágazattá" váljon az országban, hisz a nemzet mindig is ebben volt erős - mondta.

Ami a rövid távú terveket illeti, a Fidesz elnöke szerint bátran be kell vallani: a jobboldal arra készül, hogy kormányozza az országot, ehhez azonban a szakmai vitákat is meg kell nyerni. Orbán szerint egyébként nem elég győzedelmeskedni a választásokon. Az érdemi változásokhoz sok-sok idő kell, amihez nem elég egy kormányzati ciklus - fogalmazott.

A Fidesz elnöke a gazdasági válság kapcsán kitért arra is: véleménye szerint jelenleg a világpiac újrafelosztása zajlik, amelyben Közép-Európa szerepe mind katonai, mind biztonságpolitikai és gazdasági szempontból is felértékelődik. Már csak ezért is fontos lenne Orbán szerint, hogy a régió közös fejlesztési bankot hozzon létre, ennek a kereslet élénkítésében lenne szerepe. A Fidesz elnöke szerint az észak-dél tengelyt a közlekedés szintjén is helyre kellene állítani, és egy közös energiabiztonsági alapra is szükség volna, amelybe az érintett közép-európai cégek részvényeinek 15-20 százalékát tartalékolnák, egy esetleges kivásárlás ellen. Egy közép-európai együttműködés keretében Magyarország is könnyebben választ találhat a gazdasági válság kihívásaira - hangsúlyozta.

Olvasóink írták

  • 15. FűzfaVessző 2008. november 23. 13:33
    „Sajnos következtében,a nagyon gyenge kormányzati munka miatt,és még utána is több cikluson keresztül.
    A felelőség elmaszatolása ,szétterítése csak egy módszer,ha a homokba dugjuk a fejünket akkor is a kormányzó
    pártoké a felelőség.Az ellenzék feladata sohasem a helyeselés és a kritika nélküli bólogatás .Lehet,hogy ez szokatlan ,de ez a többpárti demokrácia lényege. /Lehet, hogy ez nem mindenkinek tetszik./
    F.V.”
  • 14. KovácsPistike 2008. november 22. 23:03
    „Megdöbbenve olvasom, hogy Veres János "minden felelős politikai erőtől" elvárja jövő évi költségvetés megszavazását.
    A magyar választópolgárok elvárásaival mi a helyzet? Hol van a kormány felelőssége?”
  • 13. migusz 2008. november 22. 22:09
    „A mostani vezetők nagyrésze -mindkét oldalon- még szinte gyerek volt a rendszerváltáskor. Mi közük van a Rákosi vagy Kádár-korszakhoz? Akkor szocializmus volt, ma demokrácia. A szocialistáknak már csak a nevük emlékeztet a régi rendszerre. Lehetne akár Puding Párt is.
    És kedves cyt! Meggyőződésem, hogy rajtad kívül a hozzászólók közül senki sem elvakult, szemellenzős pártkatona!”
  • 12. KovácsPistike 2008. november 22. 21:42
    „De a legnagyobb tragédia az, hogy még mindig azok vezetik az országot, akik tönkretették. Ez mindnyájunk tragédiája!”
  • 11. aranka2 2008. november 22. 16:29
    „Cyt, a lehetőséget nem ez vagy az a párt adja, hanem a nép, amely 1990 óta szabadon választja meg azt az erőt, amelyik négy évig vezeti majd az országot. A választói bizalmat kell megnyerni, kevesebb, vagy hihetőbb hazudozással - igazat választási kampányban még soha egyetlen párt sem mondott Magyarországon, de ismereteim szerint másutt sem szokás. Így azután, ha az ország nem hisz majd a "marionett figurahalmaznak", majd szépen leváltja őket.
    Ne azonosítsd a diktatúrát a demokráciával, semmi közük egymáshoz. Sem célokban, sem módszerekben. Személyi állományban meg édeskevés különbség van a mai magyar jobb- és baloldal között - ez az ország egyik tragédiája.”
  • 10. cyt 2008. november 22. 15:41
    „Ennyi lazas idiota szoclibes regen szolalt meg egyszerre.
    Eloszor is a szocializmusban 40 ev sem volt elegendo bebizonyitani, hogy a rendszer jobb, mint a kapitalizmus. Most UGYANAZOK a pancserek probaljak uzni a kapitalizmust, akik belebuktak a szocializmus-kommunizmusba, es egyesek (pl. aranka2, radenko,migusz, Ligaritmus, stb.) azt hiszik, hogy ezek valoban meg is tudjak menteni azt az orszagot, amit SAJAT MAGUK ismet elkurtak - DE NAGYON. Elkepeszto ez a demagigia, kedves szoclibesek, ELKEPESZTO!!!
    Igenis ma az HAZUDIK, aki azt allitja, hogy 4 ev alatt rendebe lehet hozni azt, amit a Medgyessi-Gyurcsany kormanyok 6 ev alatt elrontottak. Ismet egy szoclibes HAZUGSAG, pontosabban maszlagos atveres. Ismet csak jar a szajuk, de cselekedni keptelenek. 6 evig ugyetlenkedtek, szolgaltak a penzvilagot, es most merik azt allitani, hogy rendbe tudnak tenni azt, amit elrontottak? UGYAN, KI HISZ EZEKNEK A HAZUDOZO, MAFFIOZO, MARIONETT FIGURA HALMAZNAK???
    Amit a Rakosi-...-Kadar rendszer 40+ ev alatt tonkretett, azt - es ez 1990-ben is lathato volt - NEM LEHET 40 evnel hamarabb rendbetenni. Ez MINDEN ERTELMES ember szamara vilagos volt. Kar hogy a politikusaink nem ilyenek voltak - es most sem ilyenek. Valo igaz, a politikus egy specialis "ember". Elvesztette a legtobbje a realitas erzeket.
    Igaza van most Orban Viktornak, en is azt mondom, hogy 4 ev keves. Szerintem 10 ev is keves. Csakhogy ezt ERTENI es ELMAGYARAZNI is tudni kene. Ez nem megy egyik oldalon sem. Kulonosen nem megy a szoclib oldalon, hiszen ott mindig a beharangozott (beigert) dolgokkal ELLENTETES dolgok TORTENNEK meg; azaz duma van, tettek nincsenek, vagy ha vannak ellentetesek a dumaval.
    Ideje lenne mar csendben kussolni egy 15-20 evet a szoclibes oldalon. Mindaddig, amig a polgari oldal LEGALABB fele annyi idot nem kapott arra, hogy megmutassa, mire is kepes, mint amennyi idot a szoclib oldal mar megkapott az elmult 60 evben, addig semmi jogalapja nincs a szoclib tabornak barmiben is "lehurrogni" azt a polgari oldalt, amelyiknek ok maguk nem adjak meg a lehetoseget, hogy bizonyitsanak.”
  • 9. radenko 2008. november 22. 11:31
    „Orbán azt mondja több kell nekik mint négy év. Én kérdem mire kell több vagy rendben tudják hozni az ország
    szekerét vagy nem. Én elvállalom a miniszterelnöki pozíciót és négy év elegendő lesz arra, hogy az országot gatyába rázzam. Aki négy év alatt nem tud felmutatni valamit az ne is legyen miniszterelnök, parlamenti képviselő. Orbán csak nyafogni tud valamint olyan hülyeségeket mondani amelyet sokszor hallani itthon és külföldön. Nem mintha Gyurcsány nem nyafog abban azonban különbözik Orbántól, hogy még hazudik is aki pedig hazudik az lop is. Tehát mind kettő egyhúron pendül egyik 19 a másik egy híján 20.”
  • 8. migusz 2008. november 22. 11:09
    „Kedves Aranka2
    Igazat adok. Az elkeseredettségem oka, hogy nem látok alternatívát. Egyik pártban sem bízom. Vannak tehetséges emberek, de őket nem hagyják érvényesűlni. És ez pártfüggetlen.A jobboldalt megköti egy a saját hatalommániájától vezérelt ember. Pedig sokan ott is a nép érdekeit nézik. A hozzáértésük más kérdés. Orbán még a csürhét is kivitte az utcára, hogy elérje célját. A következményeket láthatjuk. A baloldal talán szintén jót akart, de ott is gyorsan felülkerekedett a hozzá nem értés és az önös érdek. Más meg nincs. Talán Csurka :) ?
    Szerintem Horn Gyula óta nem volt igazi politikusunk. A gazdasági hozzáértéséről és múltjáról lehet vitatkozni, de ő tudta mikor, kinek, mit kell mondani. És ez a politika, nem?”
  • 7. aranka2 2008. november 22. 10:28
    „Kedves FűzfaVessző először is nem post hoc ergo propter hoc, azaz utána, de nem következtében. A világválsághoz Gyurcsánynak, vagy Orbánnak annyi köze van, mint óvodás kisunokámnak az első világháborúhoz.
    Orbán külpolitikai amatőrségéről írtam, meg politikusi középszerűségéről írtam, ennek se sok köze van a gazdasághoz - az ország állapotához annál inkább, a folyamatos hat éves kerékkötés és "ahol tudom akadályozom, az se baj, ha az ország belerokkan"-féle magatartás bizony igen sokat ártott. (A kormányzó szocialisták tehetetlensége sokkal többet, de most nem erről van szó)
    Utolsó mondatoddal egyetértek.”
  • 6. FűzfaVessző 2008. november 22. 09:03
    „Időszerű volna az eredményjelző táblára felnézni kedves aranka2.
    Az ország a gazdasági összeomlás határán billeg és Ön még mindig Orbán Viktor hozzá nem értéséről elmélkedik.
    Nem kétséges ,hogy az ország az MSZP és SZDSZ kormányzása közben jutott ide.
    Sajnos nagyon nehéz idők várnak a következő kormányra,és még nehezebbek ránk állampolgárokra.
    F.V.”
  • 5. mugri 2008. november 22. 08:37
    „Az éccakaji müszakkos proppaganndisstákok bezzög nemm fúladnakki, naggyon virulensökk, he-he”
  • 4. Logaritmus 2008. november 22. 01:47
    „Orbán, aki utoljára 10 éve nyert parlamenti választást beszél kifulladásról. Na ja, ő már csak tudja milyen kiégve lenni. :D”
  • 3. migusz 2008. november 22. 01:18
    „A jobboldal viszont nem fulladt ki! Mert nincs, ami kifulladjon! Sajnos ma egy nagyszájú pancser van az élen, néhány hű(lye) szolgájával. Szónokolni ugyan tud, de azt egy kis bajszos is tudott a 30-40-es években.”
  • 2. nagymelinda 2008. november 21. 23:12
    „Kedves aranka2!
    Egy pár hónappal ezelőtt, valószínűleg veled együtt támadtam volna ezt a cikket, de sajnos Orbán Viktornak egy dologban igaza van: "a balodal kifulladt". Ha valaki, akkor én komolyan bíztam bennük!”
  • 1. aranka2 2008. november 21. 22:24
    „1. Orbán már megint megmutatta, hogy kevés érzéke van a demokratikus politizáláshoz. A kamatokat ugyanis nem a kormány tartja magasan, hanem a MNB. Ebbe a kormánynak - demokráciában - semmi beleszólása sincs. Mint ahogyan nem "adhatja vissza" pl. az egri kórházat senkinek, az ugyanis nem az övé, az önkormányzat döntésébe sincs joga beleugatni.
    2. Az észak-déli tengely Magyarországnak csak kárt okozhat. Ez ugyanis a balti államok és Lengyelország USA-alapú orosz- és németellenes szövetsége. Számunkra ez (részben az orosz piac, részben a hagyományos német-magyar barátság miatt) nemzeti katasztrófa. Ráadásul ebben alegfeljebb másodhegedűs lehet a lengyelek mögött. Kinek jó ez? Lehet, hogy Orbánnak a politikához úgy általában is kevés a tehetsége?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rendezvényszervező és kertépítő is integrálná a romákat

Közoktatási cégeknek írt ki pályázatot az oktatási tárca, de a hat nyertes között rendezvényszervező és kertépítő vállalkozás is van. Tovább olvasom