Délmagyar logó

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 0°C | 6°C Még több cikk.

PDSZ: kész átverés a pedagógus-életpályamodell

Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke elmondta, hogy az új köznevelési törvény koncepciójában leírtak jelentős mértékben eltérnek a választási ígéretektől.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint kész átverés az új köznevelési törvény koncepciójában szereplő pedagógus-életpályamodell. A tömörülés elnöke tárgyalásra méltónak sem tartja a nyári szünet megkurtítására vonatkozó passzust, és a pedagógusok óraszámának brutális emelését olvasta ki az indítványból.

Mendrey László, a PDSZ elnöke kedden az MTI-nek azt mondta, hogy az új köznevelési törvény koncepciójában leírtak jelentős mértékben eltérnek a választási ígéretektől és a tavaly decemberben nyilvánosságra került változattól.

Úgy fogalmazott: a pedagógus-életpályamodell kész átverés, és egészen másról szól, mint egy életpálya. Mint kifejtette, az ötven év felettieknek már semmit nem nyújt, és a frissen végzetteknek is nehezen jelenthet perspektívát, hiszen akár tíz évnek is el kellene telnie, mire kinevezett állásba kerülhetnek. Az érdekvédő elfogadhatatlannak nevezte, hogy az életpályamodell a gazdasági helyzet javulásával, leghamarabb 2014-15 táján léphetne életbe. Emlékeztetett: 2007 óta be vannak fagyasztva a pedagógusbérek.

A javaslatból tárgyalási alapnak sem tartotta azt a passzust, amely véleménye szerint a nyári szabadság megkurtítására vonatkozna. Mint mondta, azzal, hogy rögzítik, a diákok nyári szabadságát minimum harminc összefüggő napban kell kiadni, azzal jár, hogy a pedagógusok szabadsága nem lenne több, mint két-három hét. Ez rendkívül aggályos, és erről semmiféle egyeztetés nem volt.

A szakszervezeti vezető a koncepcióból a pedagógusok óraszámának brutális emelését olvasta ki. Kifejtette: a javaslat szerint a tantárgyfelosztással együtt minden év májusában kell megkapniuk a pedagógusoknak azt is, hogy milyen pedagógiai feladatot látnak el abban az időben, amit 32 óra erejéig a heti 22 kötelező óra felett töltenek az iskolában.

Ez kőkemény pedagógiai feladatellátást jelent - mondta a szakszervezeti vezető, hozzátéve: ezután következik a családlátogatás, a kutatómunka, a felkészülés a következő napra.

Mendrey László úgy fogalmazott: semmilyen szinten sem tolerálható az óraszámok emelése.

A közoktatási intézmények átvételére vonatkozó pontokat tárgyalási alapnak nevezte, bár megjegyezte: az állam komoly adósságot is átvesz. Hogyan fogja ezt törleszteni? - tette fel a kérdést. Nyilvánvalóan összevon, bezár - mondta. Attól tartanak, hogy azoktól az intézményektől igyekszik majd az állam szabadulni, amelyek működtetéséről úgy gondolják, gazdaságtalan.

Szintén tárgyalási alapnak nevezte a koncepció egész napos iskolára vonatkozó passzusát.

Elmondta: a szakszervezet roadshow-t szervez, ahol tájékoztatják a pedagógusokat, mit jelentenének számukra ezek a változások.

A tömörülés október 14-én tárgyal Hoffmann Rózsa oktatási államtitkárral. Erről Mendrey László azt mondta, bízik benne, hogy értelmes emberek között értelmes alku születhet.

Olvasóink írták

  • 1. papika56 2011. október 04. 17:03
    „Életpálya modell : heti 32 óra, 3 ember feladatát -1 végzi, két egyetemi diploma, 8 év gyakorlat --kiváló munka kitüntetés--országos versenyeken 1-10. helyetésért : 86 ezer Ft. nettó.
    És akkor még örüljön ,hogy van munkája !
    Legfontosabb : visszaállítani a pedegógus presztizsét, tekintélyét , --ne a diák-meg a szülő döntse el a házirendet a suliban.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szabadlábra helyezték Hunvaldot

A volt szocialista polgálmester ellen ingatlanokkal való visszaélés a vád. Tovább olvasom