Délmagyar logó

2017. 08. 16. szerda - Ábrahám 17°C | 31°C Még több cikk.

Személyi mulasztás okozta az Ügyfélkapu üzemzavarát

Baja Ferenc, az infokommunikációért felelős kormánybiztos hozzátette: az üzemeltető Kopint-Datorg Zrt. nem látta el megfelelően feladatát, ezért a vállalat vezérigazgatója lemondott.
A vizsgálat első megállapításai szerint a rendszer frissítése okozta az Ügyfélkapu február 7-i üzemzavarát, aminek hatására a felhasználók más ügyfelek adataihoz férhettek hozzá - mondta el Dedinszky Ferenc, a kormányzat informatikai biztonsági felügyelője. Baja Ferenc, az infokommunikációért felelős kormánybiztos hozzátette: az üzemeltető Kopint-Datorg Zrt. nem látta el megfelelően feladatát, ezért a vállalat vezérigazgatója lemondott, az Ügyfélkapu működtetéséért felelős kormányzati központ osztályvezetője ellen pedig eljárás indult.

Dedinszky elmondta, hogy január 20-án észlelte az üzemeltető, hogy túlterheltség miatt lelassult az Ügyfélkapu rendszere, ezért alkalmazásmódosítást készítettek, aminek hatására gyorsabbá vált a hálózat. Ezt a módosítást a tesztelések után február 7-én reggel nyolc órakor indították el élesben. Ezután sorra érkeztek a hibabejelentések a felhasználóktól, hogy a belépett ügyfelek mások adatait látták. A hibát az üzemeltető és a működtető ügyeletese is látta, ezért kora délután újraindították az internetszervereket és a hibajelentések délután három óra után megszűntek.

Dedinszky Ferenc hangsúlyozta, a hiba oka egyértelműen az alkalmazásmódosítás, azonban annak üzembe helyezése során sorozatos eljárási hibák történtek, az üzemeltetők megsértették a tesztelési és a változáskezelési szabályzatot. A biztonsági felügyelő hozzátette, reggel nyolc és délután három között 21 353 felhasználó lépett be az oldalra, azt ugyanakkor a vizsgálat nem tudta megállapítani, hányan látták mások adatait, illetve milyen adatokat, mert ezt adatvédelmi okból nem naplózzák.

Baja Ferenc hozzátette, a hiba első észlelése után le kellett volna állítani a rendszert, és erre lett is volna lehetőség. A jövőben ezért a jelenlegi bonyolult eljárási rend helyett az üzemeltető saját hatáskörben azonnal leállíthatja a rendszert. Az üzemeltető e-mailben azt kéri az érintett 21 ezer felhasználótól, hogy ellenőrizzék az Ügyfélkapun tárolt adataikat.

Olvasóink írták

  • 3. pille 2009. február 11. 12:34
    „Ma 1 órán kerszetül hívtam az APEH ügyfélszolgálatát. Szegény központos kínjában már mindenhova kapcsolt.Aztán közölte, hogy szóltak neki, hogy az ügyfélszolgálatra ne kapcsoljon senkit.Ez milyen eljárás?Persze nagyon tudják hangoztatni, hogy ÜGYFÉLBARÁT.”
  • 2. flexsnake 2009. február 11. 00:11
    „azért a regisztráció sem semmi. Ha nem ideiglenest akarsz akkor kérsz időpontot és az okmányhivatalban úgy néznek rád mint egy ufóra :D Hirtelen azt sem tudják hogy mit kellene csinálni...”
  • 1. joy 2009. február 10. 23:12
    „Ezt jól elcseszték!

    A probléma gyökere valószínűleg megint ugyan az, mint mindig:
    Értelmetlenül, értelmezhetetlenül túlbonyolított ügyintézési rendszer.
    Mint minden hivatali eljárás során.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szerdán jogerős ítélet várható a Postabank-ügyben

A perben az ügyész felfüggesztett szabadságvesztést, a védelem pedig felmentést kér a Postabank volt… Tovább olvasom