Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Újra vasutassztrájk?

Ha az elkövetkező napokban nem születik megállapodás, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) 10 napon belül határozatlan idejű, országos sztrájkot hirdet - jelentette be Gaskó István, az érdekképviselet elnöke csütörtökön.
A kilátásba helyezett munkabeszüntetés részleteiről később dönt a VDSZSZ. A tárgyalások pénteken folytatódnak a MÁV-val, ahol a szakszervezet kezdeményezni fogja az elégséges szolgáltatásról kötendő megállapodást.

A szakszervezet a MÁV CARGO eladásából származó, fejenként 250 ezer forintos részesedést, a kiszervezett leányvállalatok dolgozói számára pedig 10 százalékos kiszervezési pótlékot követel. Ez az alapbér 10 százaléka lenne 2008. januárjáig visszamenőleg.

A MÁV CARGO-t 102,5 milliárd forintért vette meg egy osztrák cég. Ebből az összegből 8 milliárdot tesz ki a dolgozók részesedése, amelyet Gaskó István jelentéktelen résznek nevezett, pláne úgy hogy állítólag a MÁV korábban álmodni sem mert 50 milliárdnál több bevételről. A privatizációból származó bevételből Kóka János minisztersége idején ígért a dolgozóknak több tárgyaláson is, de nem tartotta be a szavát - hangsúlyozta Gaskó István.

A VDSZSZ elnöke szerint a MÁV-ot terheli a felelősség azért, hogy a több mint egy éve meglévő konfliktushelyzetet a mai napig nem sikerült megoldani, ezért a kilátásba helyezett sztrájk mellett érdemi egyeztetést vár a cégvezetéstől, és a szaktárcával is újra tárgyalást kezdeményezett az ügyben. Remélhetőleg a frissen kinevezett közlekedési miniszter tud újat mondani - tette hozzá.

Bár a béremelés nem része a sztrájkköveteléseknek, Gaskó szerint ez is napirenden lesz, mivel elfogadhatatlannak tartják a MÁV 1,8 százalékos ajánlatát. A szaktárca 4-5 százalékról beszél, ami kiindulási pontnak jó lehet, de remélhetőleg az Országos Érdekegyeztető Tanács ajánlása ennél magasabb lesz - mondta a szakszervezeti vezető.

Olvasóink írták

  • 10. magyarok 2008. december 05. 14:39
    „Ferrari igazad van de nem azok sztrájkolnak akik megszervezik az utakat, hanem azok akik 70.000 Ft keresnek nagyon felelősségteljes munkával.”
  • 9. Gazficko 2008. december 05. 10:13
    „Katt ide: http://118899.myminicity.com/ind”
  • 8. Ferrari 2008. december 05. 08:37
    „Vasutas nyugdíjas ismerőseink Miskolcról Szegedre inkább busszal járnak.
    Kényelmesebb, nem kell átszállni, tisztább stb....hogy csak egy párat soroljak...
    Többet érne a vasutasoknak sztrájkolás helyett a szolgáltatásaik színvonalát emelni.
    Pl. összehangolni a menetrendeket! Pl. átszállás nélküli összeköttetéseket biztosítani lehetőleg minden megyeszékhely között! ( Nem biztos, h. mindenki csak Pestre akar utazni!)”
  • 7. KolompárRómeó 2008. december 04. 19:09
    „Ja, a kérdőjel lemaradt a hozzászólásom végéről! Nem akarom, hogy valami bambuszfejű(?) MÁV-vezető áfacurükkos bepereljen :)”
  • 6. KolompárRómeó 2008. december 04. 19:06
    „2. hozzászólás Logaritmus 2008.12.04. 13:43 :

    Egy vasútnak nem kell okvetlen nyereségesnek lennie, szerintem. De ez nem jelenti azt, hogy nekem van igazam.
    Az, hogy az embereket elviszik A-ból B-be, leginkább dolgozni, az többet ér, mint hogy ne legyen veszteséges. Ezek az emberek adót fizetnek (nem biztos, hogy annyit, mint amennyibe kerül az államnak), nem esnek ki a munkaerőpiacról, stb.

    Amennyiben viszont az eladásból pénzt akarnak - na nem a dolgozók, hanem a milliós fizetésű Gaskó -, akkor eőször is ÉN vagyok jogosult erre a pénzre, mert az én adómból rakták össze azt, amit aztán eladtak.

    Persze, hogy a Cargót adták el, mert az volt nyereséges. Ami nem biznisz, az nem kell senkinek sem.

    És hogy miért veszteséges? Hát a szokásos magyar mutyik miatt. A melókat kiadják az ÁFA-curükk kft-knek 20-szoros áron, ami VÉLETLENÜL valami fejesnek a cége...”
  • 5. Kudara 2008. december 04. 18:38
    „A MÁV valamilyen szinten meg fogja szívni ezt az állandó sztájkolást. Az utasok (mivel jobbat nem tudnak) busszal lesznek kénytelenek utazni, rájönnek, hogy nem sokkal drágább, valamivel kényelmesebb is, esetleg tisztább, fűtés, kondi van, stb. És hopp, máris átpártoltak. Magyarul, nem lesz utas, nem lesz bevétel. Miért érné ez meg nekik?!”
  • 4. migusz 2008. december 04. 18:04
    „A sztrájkokról felemás a véleményem. Persze, meg kell mutatni, hogy a vezetés nem tehet azt, amit ő akar. De úgy is azt fogja tenni. Nem most és más téren, de vissza fogja venni, ami az "övé". Hosszú távon nem járnak jól a dolgozók. Akinek nagy a szája, azt meg úgyis kirugják más indokkal.
    Ritkán utazom vonattal, de elég lesújtó véleményem van. Emlékeztek még a Transport Tycoon nevű játékra? Szerintem a gazdasági szimuláció része elég élethű. Eleinte a teherfuvarozás hozza a pénzt, de később az utasforgalomból dől a lé. Persze, ha a szolgáltatás színvonala megfelelő. Na, itt ez nagyon hiányzik!!!”
  • 3. trainman 2008. december 04. 14:24
    „Jó lenne megérni egyszer ebben az országban,hogy lenne szolidaritás,összefogás!Abban biztos vagyok,hogy nem a dolgozók tehetnek a MÁV jelenlegi helyzetéről!Inkább ők is elszenvedői ők is!Fejétől bűzlik a hal!Franciaországban,Olaszországban már az egész ország leállt volna,ha egy miniszter ígérget felelőtlenül,de nem teljesíti!Itt mi van?Szidjuk a vasutast,az orvost,a pedagógust,és még sorolhatnám!”
  • 2. Logaritmus 2008. december 04. 13:43
    „Nem tudom mi a jó megoldás egy olyan régi, állami cég esetében amelyik talán nyereséges soha nem lehet ezért privatizálni a szó klasszikus és jó értelmében nem nagyon lehet, viszont az állami pénzt és az utasoktól befolyó bevételeket az utolsó fillérig elköltik sőt semmi sem elég - cserébe a MÁV-ról csak a ragacs, pontatlanság, cigiszag, ótvarság jut a legtöbb utas eszébe. Persze az is az igazsághoz tartozik, hogy amikor a MÁV pénzügyi helyzetét javítandó reformok kerülnek szóba, a fidesz foggal körömmel védelmez mindenkit akit esetleg a tervezett intézkedés hátrányosan érint...”
  • 1. micsoda 2008. december 04. 12:56
    „Utas szemszögből nézve a MÁVot: drága jegyek, kevés kocsival járó szerelvények kvázi tömegnyomor ülőhely nélkül, mocskos szerelvények, késések, a fűtést vagy nem lehet kikapcsolni vagy bekapcsolni.. és akkor még legyünk toleránsak, ha nem jutunk be a munkahelyre vagy esetleg péntek lévén nem jutunk haza a sztájk miatt? Szerintem az egész vasút csődbe mehetne, világgá kergetném őket..”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sim-kártyával azonosították az Üllői úti áldozatot

Sikerült azonosítani azt a középkorú férfit, akit az egykori Bolyai János Katonai Műszaki Főiskola… Tovább olvasom