Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Vasúti munkaügyi egyeztetés - folytatják a tárgyalást

A szakszervezetek elutasítják, hogy a kormány jövőre 40 milliárd forinttal csökkentse a vasút finanszírozását.
A vasutas szakszervezetek és a kormány között október 20-án és október 26-án folytatódik az egyeztetés a közösségi közlekedés átalakításáról, valamint a vasúti munkahelyekről a kollektív munkaügyi vita keretében, ugyanakkor az egyik szakszervezet, a VDSZSZ már bejelentette, hogy a sztrájk mellett döntött. A Vasutasok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete azért kezdeményezett közösen kollektív munkaügyi vitát, mert elutasítják, hogy a kormány jövőre 40 milliárd forinttal csökkentse a vasút finanszírozását. Kifogásolják a helyközi közösségi közlekedés, közte a vasutasokat érintő kedvezmények tervezett átalakítását is. A pénteki egyeztetésen a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) kivételével a tárgyaló felek emlékeztetőt írtak alá, amely egyebek között rögzíti, hogy a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter legkésőbb 2009. november 1-jén hatályba lépteti a vasúti utazási kedvezményekről szóló rendeletet, amely szabályozza a vasutas munkavállalók és családtagjaik menetkedvezményét. Andrási Miklós, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, a kormány tárgyalásra kijelölt képviselője konstruktívnak nevezte a pénteki egyeztetést, mert sikerült megállapodni a vasutasokat megillető menetkedvezményekben azokkal a szakszervezetekkel, amelyeknek fontos a vasutasok ügye. Kérdésre válaszolva Andrási Miklós azt mondta, hogy a kedvezményeknek megvan az anyagi fedezetük. Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezetek ügyvezető alelnöke az egyeztetést követően az MTI-nek elmondta, hogy fontos követelésük november elsejével teljesül a menetkedvezményről szóló miniszteri rendelet kiadásával. A vasút átalakításával kapcsolatban a legnagyobb gondnak azt látja, hogy sem a tárcának, sem a vasúti cégcsoportnak nincs előzetes hatásvizsgálata arról, hogyan érinti a vasutas munkavállalókat a változás. Borsik János hangsúlyozta, hogy a közösségi közlekedés átalakításáról a kormánynak kell döntenie, mert egy ilyen fajsúlyú döntés nem a szaktárca kompetenciája. Bárány Balázs, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének alelnöke az egyeztetés után újságíróknak elmondta, kedden a választmányi ülés dönt arról, hogy mikor folytassák a gördülő sztrájkot. Azért sztrájkolnak, mert a kormány érdemben nem tárgyal - mutatott rá. Kérdésre válaszolva Bárány Balázs a gördülő sztrájk folytatását jövő hétre végére, vagy az azt követő hét elejére valószínűsítette. A VDSZSZ alelnöke hangsúlyozta, hogy a menetkedvezményről szóló emlékeztetőt a VDSZSZ azért nem írta alá, mert a kormányzat által tervezett vasúti átalakításban érintett több ezer ember kikerül a rendelet hatálya alól, rájuk nem vonatkozik majd a kedvezmény. Bárány Balázs kiemelte, hogy a közösségi közlekedésből nem kellene forrást kivonnia a kormánynak, mert a feketegazdaság felszámolásával keletkező bevételből jutna erre a célra is. A vasút átalakítása munkahelyek megszűnéséhez vezet, ezt sem fogadják el - hangsúlyozta. Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezet elnöke az egyeztetést követően az aláírt emlékeztetőt jónak értékelte. Utalt arra, hogy 2006 január 1. óta próbálkoztak egy olyan megállapodással, amelyet most szignáltak. Felhívta a figyelmet arra, hogy a vasutas menetdíjkedvezmény a többségi MÁV-tulajdonban lévő leányvállalatok új belépőire is vonatkozik majd.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A VDSZSZ bejelentette a sztrájkot

Addig fognak sztrájkolni, amíg eredmény nem lesz. Tovább olvasom