Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

Az egészséges és tudatos fogyás titka: Paleo diéta

Van, aki úgy véli, hogy annyi idő legalább leadni a túlsúlyt, mint amennyi alatt felszaladtak a kilók, mások amellett vannak, hogy a heti egy kilótól való megszabadulás még nem terheli meg a szervezetet.
A ma már népbetegségnek számító elhízás köré felépült marketing-, és kereskedelmi rendszerben sokan esnek bele a különféle csodaszerek, és villámdiéták csapdájába, s felejtik el azt, hogy az egészséges és tartós fogyás sosem egyik pillanatról a másikra történik. Van, aki úgy véli, hogy annyi idő legalább leadni a túlsúlyt, mint amennyi alatt felszaladtak a kilók, mások amellett vannak, hogy a heti egy kilótól való megszabadulás még nem terheli meg a szervezetet. Azt talán felesleges időről-időre hangsúlyozni, hogy a testmozgás legalább olyan fontos, mint az étkezésre való odafigyelés. De milyen étrendet is válasszanak azok, akik képtelenek betartani a szigorú diétákat, és semmiképpen nem szeretnének éhezni?

Új őrületként jelent meg a paleo diéta, amely azonban kétségtelenül hatásos módszernek bizonyul. Sztárjaink és az egészséges életmódra egyébként is odafigyelők fogynak, karcsúsodnak, és válnak fitté segítéségével – természetesen a megfelelő edzésprogram betartása mellett.


Sok más fogyókúrás módszerrel ellenben ugyanis nem kell attól tartaniuk a paleo diéta követőinek, hogy a csökkentett kalóriabevitel miatt nem marad energia az edzésre. Ez utóbbit elhanyagolni azonban semmiképpen nem célszerű, ugyanis fogyás során nem csak a zsír, hanem az izomtömegből is veszítünk. Mozgás nélkül pedig beláthatjuk, hogy az eredmény garantáltan nem az a forma lesz, amit elképzeltünk.

A húskedvelők számára garantáltan nem okoz majd csalódást a paleo étrend követése, hiszen a húsfélék megengedettek, sőt, az étrend nagy részét kiteszik. Nyilvánvaló, hogy az egészségesebbnek számító halak és szárnyasok mellett célszerű dönteni, de a vörös húsok is megférnek mértékkel. Köretként a kedvelt – és hízlaló – burgonya, rizs, tészta-hármast mindenképpen száműznünk kell a konyhából, helyettük viszont a felfrissítő, vitaminokban és energiában is gazdag saláták, zöldségek mellett tehetjük le voksunkat. A gyümölcsökben levő gyümölcscukor gondoskodik az édesség iránti vágy csillapításáról, az olajos magvakkal kiegészítve az étkezések pedig igazi kulináris orgazmust okoznak.

További részletek itt!>>
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyümölcsjoghurtok: inkább cukros édesség, mint egészséges finomság

Amellett, hogy finom, segít az emésztésben, élőflórát és probiotikumokat tartalmaz, védi a… Tovább olvasom