Délmagyar logó

2017. 11. 18. szombat - Jenő 5°C | 8°C Még több cikk.

Pörgesse fel anyagcseréjét - így könnyebb fogyni

Ki ne emlékezne a tinédzserkor és a húszas évek első felének egyik áldására, amikor átlagos mozgással, sportolás nélkül is könnyen tartható a testsúly. Aztán jönnek a húszas és harmincas évek, amikor azonnal meglátszik minden elfogyasztott finomság. Ez bizony az anyagcsere lassulása miatt is lehet.

Ha odafigyel arra, hogy mit eszik, és fogyni szeretne, egy kis anyagcsere-gyorsítás csak segíthet ezen. A leghatékonyabb anyagcsere-gyorsítókat gyűjtöttük egy csokorba:

1. A gyorsabb anyagcsere egyik titka a gyakori táplálkozásban rejlik. Sokszor keveset. A sokszor pedig akár 5-6 alkalom is lehet.

2. A gyakori evés 3-4 liter folyadék elfogyasztásával igazán hatékony: de vigyázzunk, a csapvíz vagy ásványvíz önmagában nem elegendő, a cukrozott üdítők fogyasztása pedig egyenesen tilos. Frissen facsart gyümölcslé, tea, uborkás vagy dinnyés víz, dinnye, barack váltakozzanak minimum. Fogyasszon minden nap levest, de ne a zsírosabb fajtából.

 

 

3. Muszáj kiemelni a zöld teát, amely híresen hatékony, ha anyagcsere-serkentésről van szó.

4. A fűszeresebb, például a chilis ételek is felpörgethetik az anyagcserét, persze csak óvatosan, mert nem mindegyik használ hosszú távon a gyomornak.

5. Az anyagcserét rövid, de intenzív testmozgással is serkenthetjük.

6. Uborka - kiváló zöldség, az egyik legjobb vízhajtó.

7. Tengeri hal - telítetlen zsírsavak tárháza, ami elengedhetetlen a megfelelő anyagcsere-működéshez.

8. Kivi - a benne lévő actinidin segít lebontani a fehérjéket

9. Gyömbér - az ókor óta használják az emésztés serkentésére a gyömbért.

10. Brokkoli - magas kalcium és vitamin-tartalma miatt hasznos, gyorsítja az anyagcserét ez a zöldség is.

11. Citrom - minden reggel egy pohár citromos víz, és jól indul a nap. A kávéhoz hasonlóan felpörget.

12. Papaya - A papayában lévő papain nevű enzim serkenti az emésztést.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A generációk előrehaladtával csökkenhet a demencia kockázata

Hasonló visszaesést figyelhető meg a szív- és érrendszeri betegségeknél is, ami részben magyarázatot… Tovább olvasom