Délmagyar logó

2018. 11. 14. szerda - Aliz 8°C | 15°C Még több cikk.

Izer Norbert: inkább a bérek emelkedjenek utalványok helyett

A sajtóhíresztelésekkel ellentétben a cafeteria nem szűnik meg, csak a rendszer egyszerűsödik, és a 450 ezer forintos keretösszeg sem változik - fogalmazott az államtitkár.
A magyar munkavállalók kapjanak a munkájukért tisztességes bért, és inkább a bérük emelkedjen a megélhetési kiadásaik fedezésére, ne pedig utalványokban kapják a fizetésük egy részét  -  idézte Izer Norbertet, a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkárát a Magyar Hírlap csütörtöki száma.

Hozzátette, a kormány a munkabért terhelő adók csökkentésével,  a szociális hozzájárulási adó további két százalékpontos csökkentésével, valamit a közszféra béremelési programjának folytatásával teremti meg a béremelés feltételeit.
    
A sajtóhíresztelésekkel ellentétben a cafeteria nem szűnik meg, csak a rendszer egyszerűsödik, és a 450 ezer forintos keretösszeg sem változik - idézte a lap az államtitkárt.
   
A cafeteria-rendszer átalakítására nemcsak bonyolultsága miatt volt szükség, hanem azért is, mert jellemzően nem az arra inkább rászoruló, minimálbérhez közeli keresettel rendelkező munkavállalók részesülnek cafeteriában. Jelenleg csak a vállalkozások kis hányada, mindössze 24 ezer munkáltató fizet cafeteriát - közölte.
    
Az egyszerűsödő rendszernek köszönhetően azonban a kisebb cégek, amelyek eddig adminisztratív vagy éppen anyagi okokból egyáltalán nem adtak béren kívüli juttatásokat, jövőre könnyebben megtehetik ezt, mivel a szociális hozzájárulási adó két százalékpontos csökkentése a cafeteria közterheit is mérsékli - mondta az államtitkár.
        
"A német és osztrák gyakorlathoz hasonlóan béren kívüli juttatásként a munkavállalók pihenésének támogatását tartjuk elsődlegesnek a népszerű Szép-kártya megőrzésével, ami hozzájárul a magyar gazdaság és turizmus növekedéséhez is" - idézte a lap az államtitkár szavait.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A kiskereskedelemben nem száraz a november

A kiskereskedelemben nem száraz a november
A ,,száraz november" kezdeményezésével szembemennek a magyarországi kiskereskedelmi adatok: a hónap… Tovább olvasom