Délmagyar logó

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 10°C | 20°C Még több cikk.

Mesterházy: a kormány tegyen vételi ajánlatot a Pápai Hús Kft.-re is!

Az ellenzéki politikus felhívta a figyelmet, hogy a Pápai Hús Kft. komoly gondban van.
A kormány tegyen vételi ajánlatot a Pápai Hús 1913 Kft.-re is, hiszen a pápai munkahelyek megtartása épp oly fontos, mint a dunaújvárosiaké a Dunaferrnél - mondta Mesterházy Attila, az MSZP elnöke Pápán, a nyárbúcsúztató szocialista családi napon vasárnap.

Az ellenzéki politikus felhívta a figyelmet, hogy a Pápai Hús Kft. komoly gondban van, a kormány mégsem tett komoly lépéseket azért, hogy megmentse az itteni munkahelyeket, ugyanakkor a másik megyében, a Dunaferr esetében vételi ajánlatot tett a cégre.

A szocialisták azt követelik a kormánytól, tegyen határozott lépéseket azért, hogy a Pápai Hús 1913 Kft. gondja megoldódjon, ha kell, reorganizációval, ha kell, vételi ajánlattal - mondta az MSZP elnöke.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. macs 2013. augusztus 27. 14:15
    „25. NP1,
    persze, nem kapkodnak érte, de a jelenlegi tulajdonosa, bár nem uniós országban van, a Dunaferr révén félig uniós cég, ami sokat jelent.”
  • 27. macs 2013. augusztus 27. 14:06
    „24. achilleus,
    én is így gondoltam. Amennyiben így áll a dolog, akkor ez elég durva kizsákmányolás.”
  • 26. NP1 2013. augusztus 26. 21:18
    „24. achilleus 2013.08.26. 18:47

    Mi alkalmazunk közmunkásokat.
    Pontos számokat nem tudok mondani, de az alkalmazásuknak komoly másodlagos költségei is vannak.
    1, Van egyrészt az államigazgatás költsége: orvosi vizsgálat, kiközvetítés, adminisztráció és általam ismeretlen egyéb tételek...
    2, Ami a mi költségünk: a megalázóan alacsony munkabérük változó %-át fizetnünk kell, borzalmasan magas a képességi, ...........(itt most fölsorolhatnék egy csomó hiátust, de egyszerűen arról van szó, hogy ezek az a szerencsétlenek nem jó és megbízható munkaerők. Nem is lehetnek azok ennyi pénzért.
    Egy részük abban a szent szúrásban ahogy kaptak egy jobb ajánlatot (nem nehéz) vagy teljesítették a további támogatások igénybe vételéhez szükséges penzumot betegek lesznek, vagy elmennek ... hasonló helyzetben szerintem mi is ezt tennénk.
    Ez az általam eddig ismert eseteknek kb. 20%-a.
    Van még a sikertörténet: amikor a közmunka alatt kap valaki tényleges munkát, ezzel nem találkoztam, csak az újságokban...
    A többiek kb. 80% (képességeik szerint) tisztességgel végig csinálta azt amit vállalt.
    Ebből a 80%-ból van 10-15%-akit azonnal alkalmaznék, vagy erre ajánlanék másoknak.

    Baromi zavaros amit írtam, de a lényeg megértése számodra nem jelenthet problémát.”
  • 25. NP1 2013. augusztus 26. 20:20
    „21. macs 2013.08.26. 17:24
    20. NP1,
    "igaz, hogy nincs vas, és nincs szén, de az EU-n belül van, ami egy Unión kívüli cég számára aranyat ér. " - és ezt az aranyat érő céget hányan is akarják megvenni?
    A magyar államon kívül senki.
    Lehet, hogy nem mind arany ami fénylik?”
  • 24. achilleus 2013. augusztus 26. 18:47
    „22. macs 2013.08.26. 17:36
    Segítsetek értelmezni:
    "több mint egymilliárd forint értékben nyírta a füvet és tisztogatta a járdákat"
    - itt arról lehet szó, hogy a közmunkások által elvégzett munka értékét ennyire becsülik, magyarán ha erre "rendes" munkavállalókat vesznek fel (vagy mással bérben végeztetik el a munkát), akkor ennyit lett volna ezeknek a munkáknak a megbízási díja. Vagyis nem ennyit költöttek a közmunkások bérére, hanem ennyi az amennyiért nélkülük el tudták volna végeztetni ugyanazt a munkát.”
  • 23. ötös 2013. augusztus 26. 18:02
    „Mesterháti leszerepelt előttem. Viktor hátradőlt.”
  • 22. macs 2013. augusztus 26. 17:36
    „Segítsetek értelmezni:
    "Bemutatta Pécsen Csizi Péter alpolgármester és Moór Eszter a Népjóléti bizottság elnöke, hogy milyen sikeres a közmunkaprogramjuk. Szerintük március óta már több mint egymilliárd forint értékben nyírta a füvet és tisztogatta a járdákat a mintegy félezer közmunkásuk, és az is szép eredmény ,hogy ezáltal csökkent a munkanélküliség."
    http://index.hu/gazdasag/2013/08/26/jo_a_kozmunka_hiszen_mashol_is_lazsalnak/
    1 000 000 000 Ft/ 500 fő = 2 000 000 Ft/fő / számoljunk 6 hónappal = 333 333 Ft/hó/fő, ami nettó, 218.333 Ft. Mi van????”
  • 21. macs 2013. augusztus 26. 17:24
    „20. NP1,
    20. NP1,
    igaz, hogy nincs vas, és nincs szén, de az EU-n belül van, ami egy Unión kívüli cég számára aranyat ér.

    Most olvasom:
    Hiába próbáltak két körben is befektetőt találni a kapuvári húsüzemre, nem érdeklődtek, így a vagyont kettéválasztva kezdik értékesíteni a felszámolók. "A jövőben nem befektetőt, hanem a vagyonra vevőt keresünk, pályázat nélkül" - fogalmazott Jendrolovics Péter Pál, az egyik felszámoló. Szerinte ezzel elszállt annak az esélye, hogy belátható időn belül újraindulhat a termelés a tavaly ősszel leállt üzemben.
    Csak kérdezem, lesz pénz az elmaradt dolgozói bér kifizetésére, ami százmilliós nagyságrendű és a 3,5 milliárdra tehetőek a beszállítói követelésekre?”
  • 20. NP1 2013. augusztus 26. 16:49
    „17. achilleus 2013.08.26. 14:48

    Akkoriban amikor Bajnaiék padlót fogtak összeomlóban volt az egész ágazat, csak politikai okok miatt Viktorék ideig-óráig ennek egyes elemeit a víz felett tartották. A fölszámolás, a romok eltakarítása a következő kormányra maradt, ahol persze ők is (szokásuk szerint) hibát hibára halmoztak.

    A nagy bajom az, hogy most a Dunaferrel pontosan ez fog történni.
    Van egy komoly fölújítást igénylő, rosszul működő kohónk aminek a 200 km-es körzetében sem vas sem szén nincs.
    Egyetlen dolog van: az a hűtővíz...
    Viszont a választások miatt bele fogunk tolni súlyos milliárdokat.”
  • 19. macs 2013. augusztus 26. 16:18
    „17. achilleus,
    igazad van, hogy ha egy olyan cég, amelyik az adott térség szinte egyetlen foglalkoztatója becsődöl, az tragikus és lépjen közbe az állam mentse a menthetőt. DE, ha mondjuk a nikkelezett szemmértéket gyártó üzem piaca beszűkült, a cég csak nagy nehézségek árán tud talpon maradni, tehát leépít. Az állam közbelép, de hogyan tovább?
    1. megy minden a maga útján, amit el tudnak adni azt eladják a többit elraktározzák, a fedezet nélküli költségeket az állam állja,
    2. átszervezéseket hajtanak végre, immár állami vezérlettel?
    Azt mondod anno számos céget a piacért vettek meg, nos igazad lehet, de pl. a mostanság bajba került húsipari cégekkel mi lesz? Itt ugyanis nem gonosz külföldiek a tulajdonosok.”
  • 18. DMagóg 2013. augusztus 26. 15:55
    „A libagágogás hangosabb a disznóröfögésnél! Ilyen egyszerű!”
  • 17. achilleus 2013. augusztus 26. 14:48
    „16. NP1 2013.08.26. 14:09
    "Én a Bábolnába BETOLT pénzeinkről kérdeztem"
    - én meg azt mutattam volna meg - szigorúan a legilletékesebbekre hivatkozva - hogy ha voltak is "betolt" pénzek, magának a cégnek az értékét a 2006 és 2009 közötti privatizációs cirkusz és vagyonkezelés, hogyan változtatta át 7 milliárd pluszról 8 milliárd mínuszra.
    15. macs 2013.08.26. 13:17
    - Már az első hozzászólásomban ezt írtam: "Hadd ne döntsem el, hogy ez így jó vagy rossz, ..." mármint valamely termelő vállalkozás megmentése. Akkor annyit most mégis hozzáteszek, van viszont amikor valamit tenni kell, mert egész térségek omlanak össze, ha a legnagyobb munkáltató tönkre megy. Ezeket a cégeket egyébként bűn privatizálni, mert így a megmentésük még drágább, legtöbbször lényegesen drágábban, a veszteségeikkel együtt vissza kell vásárolni őket, hogy egyáltalán bár mi kezdhető legyen. Tudom, hivatalosan a Fidesz egy jobboldali párt, az mszp pedig egy baloldali, ugyanakkor hasonló esetekben szinte mindig a Fidesz viselkedett baloldali pártként, az mszp pedig privatizálással vélte megoldani a dolgokat. (Némi mentség, hogy 2002-2010 között az szdsz-el a nyakán.) Erre ment rá korábban a teljes cementipar, a cukoripar, sokszor eleve csak piacot vásároltak ugyanis a reménybeli befektetők (vagy pénzügyi machinációkra használták a cégeket, Pick), az esetleg kikötött elbocsátási tilalom végén pedig kirúgták/ják a dolgozóikat.”
  • 16. NP1 2013. augusztus 26. 14:09
    „15. macs 2013.08.26. 13:17

    Hagyd a csodába.
    Achilleus pontosan ugyan azt a taktikát folytatja amik Kedves Vezetőnk kormánya. Mellébeszél.

    Én a Bábolnába BETOLT pénzeinkről kérdeztem erre Ő belinkel fűt-fát-bokrot az Origótól.
    Nem a saját véleményét mondja, hanem idéz, idéz egy hírportáltor ahol megjelenhet bármi.”
  • 15. macs 2013. augusztus 26. 13:17
    „14. achilleus,
    ha megpróbálunk most a politikától elvonatkoztatni, akkor mi a közös a Hajdú-Bétben és Bábolnában? Szerintem az, hogy a piaci versenyben mind a két cég alul maradt. Csökkenő kereslet, zuhanó árak mellett szerinted meddig lehet folytatni a termelést? Meddig lehet egy céget állami lélegeztető gépen tartani, számolatlanul nyomni bele a pénzt, miközben a konkurencia belegebed a versenybe?”
  • 14. achilleus 2013. augusztus 26. 12:54
    „11. NP1 2013.08.26. 11:28
    Mit kellene a Bábolna kapcsán ismernem? A 2002-es kormányváltás után a Bábolna sorsa is a szokott vágányra futott.
    2004-ben a Bábolna részben még a felszámolt Hajdú-Bét üzemeiben termelt:
    http://magyarnarancs.hu/belpol/a_hajdu-bet_rt_felszamolasa_testkozelbotildel_egy-egy_szarnyat_combot-54525
    "A Bábolna Rt. az az állami tulajdonú cég, amely a jelek szerint a kelleténél is erősebb versenytársa volt a Hajdú-Bét Rt.-nek, és amely cég ma a Hajdú-Bét üzemeiben termel."
    2006: http://www.origo.hu/gazdasag/hirek/20060914megiden.html
    "A Népszabadság szerint az értékesítéstől hétmilliárd forintos bevételre számít az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. A tranzakciót még idén le akarják bonyolítani. "
    2007: http://www.origo.hu/gazdasag/hirek/20070122sikertelen.html
    "A kormány határozata szerint a Bábolnai Zrt.-t csak azután lehet eladni, ha a két gazdaság magánosítása befejeződött. Az ÁPV tavaly már kiírt egy pályázatot az "anyacég" értékelésére, így a társaság a kerteskői és a szendrői üzemek magánosítása után gyorsan meghirdethető lesz."
    2008: http://www.origo.hu/gazdasag/hirek/20080311-felszamoljak-a-babolnat.html
    "A Bábolna hétfői közgyűlésén a legnagyobb tulajdonos, az állami vagyont kezelő Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. képviselője kérte a grémiumot, hogy jelezze a bíróságnak a vállalat fizetésképtelenségét, és indítsa el a Bábolna Zrt. felszámolási folyamatát"
    2009: http://www.origo.hu/gazdasag/valsag/20090612-babolna-zrt-felszamolas-hitelezoi-koveteles-nagy-elmarado-kifizetes.html
    "A hivatalosan bejelentett hitelezői igény 4,912 milliárd forintot tesz ki, miközben a vagyonértékesítésből mindössze 265 millió körüli összeg folyhat be. A legnagyobb veszteség a bankokat és az adóhatóságot érheti, de összességében a szállítói követelések is megközelíthetik az egymilliárd forintot. A beszállítók és más felszámolók 2-3 milliárd forintos további követelést támasztanak, így a vállalat tartozása összességében megközelítheti a 8 milliárd forintot, ha a bírósági ítéletek a felpereseknek adnak igazat."
    - különösen figyelemre méltó a 2006-os és a 2009-es hír összehasonlítása, az előbbi még 7 milliárdos bevétellel az utóbbi már akár 8 milliárdos veszteséggel számol. 2006-2009: ez nem az Orbán-kormány időszaka. Mindezt azért merészeltem ide írni, hogy az öngyilkosok számának kiegyenlítésével ne akarjunk már zsonglőrködni. Nagyon nem helyénvaló.”
  • 13. macs 2013. augusztus 26. 12:40
    „OK! megveszi, és hogyan tovább? Átszervezi, csendben leépít, mint a MAL esetében? Vagy minden megy tovább, mint eddig, de belegondolt abba valaki, hogy hosszú távon Dárius összes kincse se lenne elég, hogy az újra és újra felhalmozott veszteséget fedezze?”
  • 12. NP1 2013. augusztus 26. 11:42
    „10. Mike3 2013.08.26. 11:18

    Nagyon kérlek, ne nézz hülyének!

    1, A gyártás tényleg nem lett a Fideszé, csak a KIZÁRÓLAGOS árusítás.
    2, Ezt a tündérmesét a nehezen hozzáférhető cigi miatti "egészségjavításról" tartsd meg az óvodásoknak.
    3, A szesztilalomnak az amerikai maffia kialakulásában játszott szerepéről könyvtárnyi irodalom van. Talán ezek közül el kellene olvasnod valamit?
    Kérdezném: hol lehet legálisan drogot venni? Ugye nem is vesz senki, hiszen nem jut hozzá?
    Ébredj föl!”
  • 11. NP1 2013. augusztus 26. 11:28
    „5. achilleus 2013.08.26. 08:30

    Ahogy "csmano" írta Viktátorék számolatlanul tolták bele a mi pénzünket Bábolnába.
    Az eredményét ugye ismered.
    Persze az ottani kifizetetlen beszállítók közül senki sem lett öngyilkos, az a néhány millió senkinek sem okozott problémát hiszen nem Bajnai volt a vezér. Mosolyogtak ezek a gazdák a végrehajtó láttán, örültek ha a bank vitte a házat-autót, mert mégiscsak felemelőbb földönfutóvá válni ha az a nemzeti stratégia része nem pedig a ballibsi ármánykodásé.”
  • 10. Mike3 2013. augusztus 26. 11:18
    „4: Ha jól tudom, a gyártás nem lett a fideszé. Legalábbis nem látom Sántáékat könnytengerben úszni. A valódi cél a TB költségek csökkentése, ugyanis több tízezer bagós egészségügyi nyavajáit kezeljük közpénzen. Mondom ezt úgy, hogy én is rá-rágyújtok! Múltkor is: Elindultam Pestre, nem volt nálam cigi. Na mondom ha végeztem és indulok tovább, majd Bajafelé megállok egy dobozért. Meg is álltam, az autópályán. Közölték, hogy nincs bagó, hol töltöttem az elmúlt hónapokat? Egy kavics alatt? Szóval nem lett cigim és az lett a vége, hogy egész nap nem gyújtottam rá. Szerintem jó ez a trafik dolog, akkor pedig még jobb lesz, ha az égetett szeszesitalokat is beszervezik oda.”
  • 9. zsozso64 2013. augusztus 26. 11:04
    „T. Mesterházy Úr! Az országban bárhová megy, lepukkant cégeket, vegetáló, haldokló gazdaságot talál! Ha minden városban megvenné az épp ott dögledező cégeket az állam, nem igen tudnánk vele mit kezdeni, és pénzünk sincs rá elég! Ezért inkább azt javasolom, ne beszéljen olyan badarságokat, mint a jelenleg regnáló kormány. Ne akarjon nagyobbat "privatizálni" mint ők, nagyobbat "segíteni" mint ők, mert a végén elveszítjük az önben és pártjában, eddig hitt választás lehetőségét! Nem kevés, értelmes választó gondolja úgy, hogy a Fidesz-ből elegük volt! Mindegy hogy ki, mindegy hogy kivel, de a jelenleginél csak jobb lehet! Az ilyen populista, csak a helyszíni emberkéknek szóló ötletparádé, erősen veszélyezteti a gondolkodó választók, önökre szavazni szándékozó voksait! A Fidesz örültségeit überelni szándékozó politikával, szerintem ma Magyarországon választásokat nyerni nem, csak elveszíteni lehet! Ha belátja, hogy "Dunaújváros Fideszes megmentésére" nem a "Pápa MSZP-s megmentése" a helyes válasz, csak akkor lehet esélye 2014-ben választásokat nyerni! Van "mivel" választásokat nyerni! Nem kell sokat ötletelni azon, mivel lehetne a Fideszt kényelmetlen helyzetbe hozni! Mivel elégedetlenek a magyarok tömegei! Bízom benne, hogy van egyéb válasza is az MSZP-nek ezekre a kérdésekre! Ha nincs, illetve nem azokat artikulálják a választásokig, akkor Önből soha nem lesz miniszterelnök! Értelmes válaszokat adni, meggyőzően, széles tömegek által érthető, és hihető formában az valóban egy kihívás! Már csak az a kérdés, van-e valaki, aki erre a kihívásra képes válaszolni, annak képes megfelelni? Ha "igen" annak egy lépés előre! Ha "nem" akkor egy lépés hátra! Ön most dönthet, mi pedig 2014-ben "csak" szavazhatunk arról, hogy szerintünk jól döntött-e !!!!”
28 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rekordot dönthet az idén az idegenforgalom

A turizmus kilábalt a válságból - mondta Csepreghy Nándor államtitkár. Tovább olvasom